Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Won börjar mer och mer likna en Stein-psykopat som lovar och håller tunt. Är det tredje gången Anoto gör sin sista emission för att massproducera? Han måste tycka att svenska aktieägare är trevliga att lura. Upp till bevis innan jul Won. Adna nerlagt inom ett kvartal?
Ja vi får se men visst kostar det mkt pengar att rampa upp en större tillväxt. Tycker mig se positiva tecken dock med 30% högre omsättning på årsbasis och 5% på kvartalsbasis enligt rapport och det med kunder som avvaktat att köpa i väntan på nya U-pen så tror vi kan se en fin ökning av vinst/omsättning framöver.
Man har omstrukturerat sin affärsmodell och erbjuder en prisstruktur som möjliggör lägre inledande investering och ökar användningen av pennor.
Man tar mindre betalt för hårdvara och maximerar återkommande intäkter genom intäkter från programvara och mönster.
Märks redan i rapporten att man börjat öka på licens/royalty intäkter,9MSEK för Q3. Under hela 2016 fick de in 11MSEk tot så effekterna av affärsmodellen börjar visa tydliga tecken.
Får hoppas att denna emission var den sista nu och att man fortsätter att sakta men säkert vända mot vinst som man gjort sista kvartalen.
ADNA kommer inte komma på en vecka hursom så det kan ni trycka ner bäst ni vill under tiden för bolaget klarar sig utan det ändå. Det blir som en ev fet bonus.
Nu kommer en del klaga på att jag haussar igen på ett visst forum men det får stå för dem,jag gick ur där för det förvandlades till ett kaotiskt Placera såfort kursen pekade neråt. En riktig humörmätare för en del så de slipper mitt goda humör som tydligen retar en del.
Hursom,sjukt spännande tider nu kommande rapporterna. Lyckas de vända på skeppet på riktigt?