2015-07-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är väl bara två veckor kvar till avtalet med nya partnern skulle vara klart att offentliggöras enligt vd.

Har svårt att se att aktien kan gå ner så mycket fram till dess. Tvärtom kan jag tänka mig det motsatta att många vill in och att både 1.20 och 1.30 ryker.

Läste igenom senaste PMet och där står det "närmaste veckorna". Ser inget "2 veckor" i PMet. Aktien haussas nu för fullt. Påminner om januari-februari då kursen ökade på spekulationer.
Citera
2015-07-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikus
Läste igenom senaste PMet och där står det "närmaste veckorna". Ser inget "2 veckor" i PMet. Aktien haussas nu för fullt. Påminner om januari-februari då kursen ökade på spekulationer.

Ja vad ska kursen öka på annars menar du?

Alla aktier ökar ju på spekulation.

Möjligt att det det kommunicerades som "närmaste veckorna" och inte inom två veckor som jag skrev. Men det gör ju ingen större skillnad i praktiken.

Vi som följt aktien en tid och trott på iden blir ju inte mindre possitiva av att vi vet att det inom närmaste veckorna ska offentliggöras ett samarbete som kan vara av dignitet.

Att ventilera sina förhoppningar, dela glädjen med likasinnade och samtidigt få andra att uppmärksamma aktien och chansen att hoppa på är i mina ögon knappast hausning utan snarare helt naturligt.

Om du nu mosätter dig min analys, att aktien kommer stiga ytterligare fram till vds offentliggörande, vad är då din syn på framtida kursutveckling.

Har du inget konkret att komma med är det minst lika lätt att ta dig för en sån där som trejdat bort sig för några ynka 10% och nu är livrädd för att stå utanför och därför förfullt försöker snacka ner kursen.
Senast redigerad av rotebro-conny 2015-07-05 kl. 11:37.
Citera
2015-07-05, 12:13
Medlem
alienfins avatar
Ja det börjar bli trångt i ingången nu.. Många som vill in,gott att sitta fulltankad redan
och se raketen smygstarta.
Citera
2015-07-06, 16:07
Medlem
Xzilent1991s avatar
Vad tror vi om utvecklingen de närmsta dagarna nu? En rejäl uppgång idag, håller det i sig i någorlunda takt? Kanske inte 20% men.. Aa
Citera
2015-07-06, 16:31
Medlem
köpte i morse och redan 15% upp, ser bra ut det här. Frågan är ju bara hur länge uppgången håller i sig nu?
Citera
2015-07-06, 16:37
Medlem
Xzilent1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axxila
köpte i morse och redan 15% upp, ser bra ut det här. Frågan är ju bara hur länge uppgången håller i sig nu?

Precis. Jag tror på en långsiktig uppgång precis som ovanstående inlägg antyder, men knappast i den här takten såklart
Citera
2015-07-06, 16:47
Medlem
zorb89s avatar
Var försiktiga.

Jag har trejdat mycket i Anoto och historiken upprepar sig ser det ut som.

För 1,5år sedan var det mycket skriverier/artiklar om uppköp, bill gates och presentation av stor OEM kund. Inget hände och raset började, gjorde som tur var vinst genom att använda S/L.

Gjorde en snabb vända idag också 1,22-1,29.

Men förvänta er inga stordåd för det här sjunkande skeppet utan förlita er endast på TA.
Citera
2015-07-06, 16:53
Medlem
Xzilent1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Var försiktiga.

Jag har trejdat mycket i Anoto och historiken upprepar sig ser det ut som.

För 1,5år sedan var det mycket skriverier/artiklar om uppköp, bill gates och presentation av stor OEM kund. Inget hände och raset började, gjorde som tur var vinst genom att använda S/L.

Gjorde en snabb vända idag också 1,22-1,29.

Men förvänta er inga stordåd för det här sjunkande skeppet utan förlita er endast på TA.

Ja jag funderar även jag på att hoppa av innan det planer ut och börjar bli jobbigt. Är dessutom ny med den här aktien så har inte som du uppmärksammat återkommande mönster.
Citera
2015-07-06, 16:58
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
synd att jag hoppade av runt 40öre

men dom pengarna la jag ju på FPC så det blir jämt upp

tänkte köra snabbt in o ut om den hamnar på 1.20 imorgon
Citera
2015-07-06, 17:20
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzilent1991
Ja jag funderar även jag på att hoppa av innan det planer ut och börjar bli jobbigt. Är dessutom ny med den här aktien så har inte som du uppmärksammat återkommande mönster.
Ni kanske har gjort en analys som ger ett bra värde men jag är 99,99% säker på att det inte finns en enda aktieägare som sitter på en sådan och kan motivera en specifik kurs.

Är det då värt att ligga lång med ett börsvärde på över 1 miljard?

Jag kommer hävda att det är ett skitbolag fram tills jag får ta del av en fakta rik analys eller ser Apple/Samsung som OEM partner

Säger därför att det är extremt farligt då det endast är trejders som handlar nu på hög volla.
Citera
2015-07-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axxila

Just nu är allt avhängt vem den nya partnern som kommer att presenteras inom kort är och vad det innebär.

Jag hade personligen räknat med klart stigande kurser fram till dess men nu drog det i väg lite väl mycket så min gissning är att vi kommer se en slagig handel som även kan innefatta nergångar på 10-15% någon dag.

Men fram till offentliggörandet gissar jag att vi helt klart vid något tillfälle är tillbaka vid och även över dagens kurs.

Lek inte med för mycket pengar bara om du är nybörjare och ägnar dig åt trejding.

Närmaste veckorna kommer det en morgon finnas ett besked som om dett vill sig illa utlöser ett ras på kanske 40% över dagen.

Eller om beskedet är det vi hoppas på skickar upp aktien till 2.50 på några dagar.

Kan passa på att ge lite cred till anotos ledning för att dom håller tätt som ett ankarsle, inte trejdar hejvilt själva och för att dom hela tiden informerar enligt utfästelser.
Citera
2015-07-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Ni kanske har gjort en analys som ger ett bra värde men jag är 99,99% säker på att det inte finns en enda aktieägare som sitter på en sådan och kan motivera en specifik kurs.

Är det då värt att ligga lång med ett börsvärde på över 1 miljard?

Jag kommer hävda att det är ett skitbolag fram tills jag får ta del av en fakta rik analys eller ser Apple/Samsung som OEM partner

Säger därför att det är extremt farligt då det endast är trejders som handlar nu på hög volla.

Jag vet inte vad du menar riktigt. Det finns gott om större seriösa aktiägare i anoto som är långsiktiga och naturligtvis har vi alla gjort våra analyser och grundat våra beslut på fakta.

Men så klart kan man inte leverera en analys som säger exakt på öret vad aktien ska vara värd vid en specifik tidpunkt. Det kan ju ingen i något bolag.

För info är det bara att googla, finns bland annat flera längre videoklipp med vd utlagda hos redeye mm mm

+diverse mer eller mindre trovärdiga konspirationsteorier om microsoftanställda i ledande positioner som setts lämna företaget och inte att förglömma att apple har flyttat in vägg i vägg med anoto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in