Citat:
Ursprungligen postat av
Wikus
Läste igenom senaste PMet och där står det "närmaste veckorna". Ser inget "2 veckor" i PMet. Aktien haussas nu för fullt. Påminner om januari-februari då kursen ökade på spekulationer.
Ja vad ska kursen öka på annars menar du?
Alla aktier ökar ju på spekulation.
Möjligt att det det kommunicerades som "närmaste veckorna" och inte inom två veckor som jag skrev. Men det gör ju ingen större skillnad i praktiken.
Vi som följt aktien en tid och trott på iden blir ju inte mindre possitiva av att vi vet att det inom närmaste veckorna ska offentliggöras ett samarbete som kan vara av dignitet.
Att ventilera sina förhoppningar, dela glädjen med likasinnade och samtidigt få andra att uppmärksamma aktien och chansen att hoppa på är i mina ögon knappast hausning utan snarare helt naturligt.
Om du nu mosätter dig min analys, att aktien kommer stiga ytterligare fram till vds offentliggörande, vad är då din syn på framtida kursutveckling.
Har du inget konkret att komma med är det minst lika lätt att ta dig för en sån där som trejdat bort sig för några ynka 10% och nu är livrädd för att stå utanför och därför förfullt försöker snacka ner kursen.