2014-03-06, 22:55
Medlem
Företaget har redovisat förlust vareviga år sedan 1997. Sammanlagt 2,5 miljarder kronor. Deras pennor har funnits på marknaden ett par år. Deras licensintäkt för digitala pennor sjönk de facto från 2012 till 2013 med 30%.
Med detta sagt så kan säkert företaget lyckas ändå. Men man bör vara försiktig. Företaget har lite att bevisa!
Citera
2014-03-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Så flera aktörer lyckas tillsammans handla jämna antal utan sälj dag ut å dag in.

Hur tänker du?

Skulle vilja få fram en lista på deras köp/sälj sista 2mån men tror det bör vara 25-35miljoner aktier nettoköp. Bara denna vecka är det över 12miljoner.

Ingen kan säga var kursen drar men intressanta är vad som är på G och om det verkligen är så..

Varför diskuteras dessa aktier bara när de går bra? Bump bump..

EPB har givetvis dumpat via annan mäklare och stimmet av småsparare är blåsta som vanligt
Citera
2014-03-20, 04:47
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Varför diskuteras dessa aktier bara när de går bra? Bump bump..

EPB har givetvis dumpat via annan mäklare och stimmet av småsparare är blåsta som vanligt
Aktien befinner sig i en nedåtgående rekyl, inga pm och inga tydliga händelser att diskutera. Nu är det bara att invänta vändning innan man går in igen, såhär är det i dessa aktier men jag tror som sagt fortfarande på den men man får utnyttja lite trade innan det sätter igång på allvar vilket jag trodde när 1,25 bröt.

Sannerligen verkar det som det, de ligger på runt 40mille nettoköpt nu.
Citera
2014-04-02, 11:16
Medlem
Kör vi igen nu då, kanske? Har lite för högt GAV dock, tyvärr.
Citera
2014-06-24, 15:53
Medlem
Har varit med ett tag och följt, men detta får bli mitt första inlägg

EPB verkar köpa på sig mycket i Anoto nu, tecken på att vi nått någon form av botten?
Citera
2014-06-25, 11:01
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrosten19
Har varit med ett tag och följt, men detta får bli mitt första inlägg

EPB verkar köpa på sig mycket i Anoto nu, tecken på att vi nått någon form av botten?
Jepp, håll koll närmaste dagarna när fulingen Epb trycker upp kursen. Även snb så de inte dumpar via de denna gång.

Köpte också in mig igår när jag att de börjat igen. Kan bli snabba Cash.
Citera
2014-06-25, 15:50
Medlem
DJInvalidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jepp, håll koll närmaste dagarna när fulingen Epb trycker upp kursen. Även snb så de inte dumpar via de denna gång.

Köpte också in mig igår när jag att de börjat igen. Kan bli snabba Cash.

Jag klandrar inte folk som bara följer med strömmen när en P&D pågår (du verkar vara medveten =) )

Men är det bara jag som blir lite förbannad av folk som fullt medvetet drar igång en P&D via Redeye för att snabbt tjäna en hacka? Enligt mig känns Anotos teknik förlegad och det som skrivs om Bill Gates "intresse" för Anotos teknik är enligt min mening en grav misstolkning.

Jag hoppas verkligen att folk som ger sig in i denna aktien gör det med vetskapen att det endast är i tradingsyfte såvida de inte själva kan göra en kritisk analys av företaget.
Citera
2014-06-25, 16:40
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJInvalido
Jag klandrar inte folk som bara följer med strömmen när en P&D pågår (du verkar vara medveten =) )

Men är det bara jag som blir lite förbannad av folk som fullt medvetet drar igång en P&D via Redeye för att snabbt tjäna en hacka? Enligt mig känns Anotos teknik förlegad och det som skrivs om Bill Gates "intresse" för Anotos teknik är enligt min mening en grav misstolkning.

Jag hoppas verkligen att folk som ger sig in i denna aktien gör det med vetskapen att det endast är i tradingsyfte såvida de inte själva kan göra en kritisk analys av företaget.
Kan verkligen inget annat än att hålla med och rygga ditt påstående.

Var bara 3 dagar sedan jag var väldigt skeptisk till kursen, sen såg jag EPB och de vet hur man tradar grovt. Swedishbulls rekommenderar också och kursen har gått ifrån ~1,37 > ~0,4 utan någon tillbakarekyl, jag tar därför en liten chans medan jag väntar in rörelser i FPC.

http://www.swedishbulls.com/SignalPa...Ticker=ANOT.ST
Citera
2014-06-26, 21:07
Medlem
OldSports avatar
Gick in idag och tror att det finns mer potential i detta papper. Kommer troligtvis vinsthämtningar nu efter veckans utveckling men vågar inte chansa utan vill vara med de kommande månaderna.

-OldSport
Citera
2014-06-26, 22:14
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldSport
Gick in idag och tror att det finns mer potential i detta papper. Kommer troligtvis vinsthämtningar nu efter veckans utveckling men vågar inte chansa utan vill vara med de kommande månaderna.

-OldSport
Otrolig styrka, blev sån panik ner på till 35öre och nu är den ekonomiska frågan lugn året ut så kan därför gå snabbt upp närmsta veckan då kursen trots allt bara är 60öre(!!) Fyllde också på mer idag så nu ligger jag still tills jag ser en ny indikation.
Citera
2014-06-26, 23:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldSport

-OldSport

Ja jävlar vad här ska tjänas pengar... eller inte. Köp riktiga aktier istället för leksaksvarianten.

Och köp för fan inte sjunkbomber som Anoto. Den långa trenden går soklart rakt ner i bottenträsket.
Senast redigerad av kurt-sune 2014-06-26 kl. 23:51.
Citera
2014-06-27, 02:29
Medlem
OldSports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja jävlar vad här ska tjänas pengar... eller inte. Köp riktiga aktier istället för leksaksvarianten.

Och köp för fan inte sjunkbomber som Anoto. Den långa trenden går soklart rakt ner i bottenträsket.

Tiden kommer visa om jag realiserar en vinst eller förlust. Tackar och bockar för dina råd.

-OldSport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in