Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Klappmongo. Officiell statistik kan du ju förneka om du mår bättre av det. Sen är Zerohedge en av de sajter som är mest på hugget vilket framgick av min länk.
Det märks att du inget förstår om ekonomi. Du kanske tycker att råvaror är " otrendigt"? Då kan jag upplysa dig om att den dagen världen fungerar och välstånd genereras genom att alla gör dataprogram eller säljer per telefon kommer aldrig att komma. Råvaror är framtiden eftersom priserna på dessa kommer att stiga till följd av strukturell efterfrågan i tredje världen.
Din "moderna" ekonomi i västvärlden kommer att kollapsa förr än du anar p.g.a skuldkrisen.

du är alldeles perfekt genomskinlig. din aggressiva retorik och maniska förklarande av att ingen annan har din kunskap - för övrigt väldigt symptomatiskt för narcissister och turkar/araber (inget ont om dessa folkslag, ta det inte personligt!) - har som enda syfte att skapa en shock-and-awe som får motståndaren att inbilla sig att du har kunskap, är på en högre platå, och att dina inbillade samband är en absolut sanning (medan den fria världens etablerade och ansedda media/akademiker/analytiker/intelligentia bara är korrumperade, dekadenta och närsomhelst kommer att överbevisas plötsligt och definitivt).
men, tyvärr, jag ser bara svaghet och osäkerhet.
att sedan ta en isolerad statistikrad och gravt övertolka denna är knappast kompetent. inte heller är det kompetent att upphöja stora råvarutillgångar som vore det en forte för internationell konkurrenskraft (hello africa, tell me how you're doing?)... ett tips kanske vore att studera de många olika undersökningar för nationalekonomisk konkurrenskraft och markofinansiell styrka som finns? i så fall ser du att EU-länder, Schweiz, Singapore, USA och Japan ligger i topp, medan ryssland sållar sig till sina afrikanska självsfränder kring plats 50-60 eller så (kommer garanterat att försämras ytterligare nästa år).
klapp-klapp!