2024-08-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tydligen nya kraftfulla sanktioner mot företag och personer i Belarus.
Det skulle vara roligt att veta hur mycket företagen säljer i Väst, samt hur mycket stålar dessa personer har på bankkonton i Väst?
Troligtvis ingenting!
Ryssland och Belarus får väl kontra mot alla Västpolitiker, och beslagta samtliga tillgångar dessa har i ryska och belarusiska banker!
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kraftfulla-sanktioner-riktas-mot-belarus/ar-AA1owXsb

Jag tror inte vi i väst kommer märka om Ryssland och Belarus börjar moppsa sig på det sättet. Men det skulle skicka politiska signaler, så jag hoppas de gör det.
Citera
2024-08-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag tror inte vi i väst kommer märka om Ryssland och Belarus börjar moppsa sig på det sättet. Men det skulle skicka politiska signaler, så jag hoppas de gör det
Det skulle inte skicka några signaler alls, för ingen i Väst skulle bry sig.
Den enda rapporteringen i Väst jag hört om ryska sanktioner, det har varit beslagtagande av fysisk egendom som tillhört Väst-företag, som drivit egen verksamhet i Ryssland.
Aldrig ett enda ljud om frysning av Väst-företags aktier och delägande i ryska "joint venture" bolag, trots att detta handlar om mer pengar.
Dessa bolag jobbar på som vanligt, men aktierna från Väst är frysta av ryska staten.
Citera
2024-08-10, 07:28
Medlem
Citat:
Det skulle inte skicka några signaler alls, för ingen i Väst skulle bry sig.
Den enda rapporteringen i Väst jag hört om ryska sanktioner, det har varit beslagtagande av fysisk egendom som tillhört Väst-företag, som drivit egen verksamhet i Ryssland.
Aldrig ett enda ljud om frysning av Väst-företags aktier och delägande i ryska "joint venture" bolag, trots att detta handlar om mer pengar.
Dessa bolag jobbar på som vanligt, men aktierna från Väst är frysta av ryska staten.

Nej ingen i väst, men politikerna som än så länge inte tagit någon sida kanske skulle slå över till att bli mer pro-ukraina efter en sådan manöver. Därför skulle jag inte säga nej till det du föreslog, eftersom inte en käft skulle drabbas av det i alla fall.
Citera
2024-10-16, 04:40
Medlem
Citat:
Jag tror inte vi i väst kommer märka om Ryssland och Belarus börjar moppsa sig på det sättet. Men det skulle skicka politiska signaler, så jag hoppas de gör det.
Citat:
Nej ingen i väst, men politikerna som än så länge inte tagit någon sida kanske skulle slå över till att bli mer pro-ukraina efter en sådan manöver. Därför skulle jag inte säga nej till det du föreslog, eftersom inte en käft skulle drabbas av det i alla fall.

Kinesiska lastbilar och personbilar har på senaste tiden totalt ersatt import från Europa och Japan.
Även Rysslands egna bilmärken har fått se minskad försäljning för importen från Kina.
Också importen av traktorer och jordbruksmaskiner har drastiskt ökat från Kina.
Har faktiskt svårt att se EU skulle kunna konkurrera med kineserna, även efter sanktioner mot Ryssland upphör någon gång i framtiden.

https://www.youtube.com/watch?v=SvBagWcwBgE&ab_channel=BlowMeAI
Citera
2024-10-16, 05:00
Medlem
Citat:
Kinesiska lastbilar och personbilar har på senaste tiden totalt ersatt import från Europa och Japan.
Även Rysslands egna bilmärken har fått se minskad försäljning för importen från Kina.
Också importen av traktorer och jordbruksmaskiner har drastiskt ökat från Kina.
Har faktiskt svårt att se EU skulle kunna konkurrera med kineserna, även efter sanktioner mot Ryssland upphör någon gång i framtiden.

https://www.youtube.com/watch?v=SvBagWcwBgE&ab_channel=BlowMeAI

Kinesiskt skit är det ingen i Väst som vill ha. De få som vill ha det ångrar sig ganska ofta när det visar sig vara skit.
Citera
2024-10-16, 05:17
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Kinesiskt skit är det ingen i Väst som vill ha. De få som vill ha det ångrar sig ganska ofta när det visar sig vara skit.

Kan du påvisa detta med en länk eller liknande?
Citera
2024-10-16, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Kan du påvisa detta med en länk eller liknande?

Att kinesiskt skit är skit? Eller att ingen vill ha det kinesiska skitet?
Citera
2024-10-22, 20:24
Avslutad
Funkar sanktionerna?

Citat:
The West wants Putin isolated. A major summit he’s hosting shows he’s far from alone

CNN
—
Nearly three years after Russia’s invasion of Ukraine saw Moscow condemned by countries globally, leader Vladimir Putin is staging a summit with more than a dozen world leaders – in a pointed signal from the autocrat that far from being alone, an emerging coalition of countries stands behind him.

- - -

Set to be by far the largest international gathering the Russian president has hosted since the start of the war in February 2022, the gathering of BRICS and other countries this week spotlights a growing convergence of nations who hope to see a shift in the global balance of power and – in the case of some, like Moscow, Beijing and Tehran – directly counter the United States-led West.

https://edition.cnn.com/2024/10/21/europe/putin-russia-iran-china-brics-hnk-intl/index.html
Citera
2024-10-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Funkar sanktionerna?

https://edition.cnn.com/2024/10/21/europe/putin-russia-iran-china-brics-hnk-intl/index.html

Vad har det där med sanktioner att göra?
Citera
2024-10-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Funkar sanktionerna?

Man vet att dom fungerar eftersom ryssarna påstår att dom är verkningslösa...
Citera
2024-10-22, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Vad har det där med sanktioner att göra?
Var inte tanken med sanktionerna att isolera och försvaga Putin? Verkar inte ha funkat enligt CNN.
Citera
2024-10-22, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Man vet att dom fungerar eftersom ryssarna påstår att dom är verkningslösa...
Om de skaffar andra vänner så är ju sanktionerna verkningslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in