2022-02-23, 21:54
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Som tur är har du ingen aning vad SWIFT är och vad det gör - vilket underlättar min argumentation en hel del.

SWIFT skickar inte pengar. En utestängning från SWIFT försvårar överföringar mellan bankerna, dock inte "spärrar" som du så okunnigt uttryckte det. Dessutom kommer ryska banker att troligtvis använda SPFS.

Ho ho,
hur ska Vova få betalt när ingen kan betala när ryssen är spärrad från SWIFT? Det var kanske språkförbistring men jag skrev inget om att man betalar via SWIFT. Om du hade haft minsta lilla kunskap om ämnet skulle du veta vad SWIFT och BIC är till för.

Jag vet faktiskt inte vad du menar med SPFS. Jag försökte googla på saken men får inget svar. Det är inget som har med betalningar att göra i alla fall.
Citera
2022-02-23, 21:58
Medlem
Det Enda Putin vill är att avsätta komikeroch vindföjlar typ Zelenssky från makten.
Citera
2022-02-23, 21:59
Medlem
Det enda Putin vill är att avsätta juden Zelensky från makten!
!
Får man övehuvudtaget yttra en sådan sak plus saker som att den judiska populationens ägande bör granskas?

Även som gammelkommunist blir man betänksam🤨¿?
Senast redigerad av rantaplan 2022-02-23 kl. 22:21.
Citera
2022-02-23, 22:15
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ho ho,
hur ska Vova få betalt när ingen kan betala när ryssen är spärrad från SWIFT? Det var kanske språkförbistring men jag skrev inget om att man betalar via SWIFT.
Nej, ingen språkförbistring när du skrev att ryska banker "spärrades" pga nya sanktioner.
Du hade helt enkelt ingen aning om hur SWIFT fungerade, vilket jag enkelt räknade ut utifrån ditt sätt att uttycka sig på.
Citat:
Jag vet faktiskt inte vad du menar med SPFS. Jag försökte googla på saken men får inget svar.
Var ihärdig. Tro på dig själv. Google är din vän.
Citera
2022-02-23, 22:32
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Nej, ingen språkförbistring när du skrev att ryska banker "spärrades" pga nya sanktioner.
Du hade helt enkelt ingen aning om hur SWIFT fungerade, vilket jag enkelt räknade ut utifrån ditt sätt att uttycka sig på.

Var ihärdig. Tro på dig själv. Google är din vän.

Ho ho,
jag vet mycket väl hur SWIFT fungerar. Du är dessutom så jävla korkad att du inte fattar att jag driver med dig. Ryska betalningssystem har inget med civiliserade länder att göra.

Säg mig hur ryssen ska få några pengar om det inte går att betala till dem.
Citera
2022-02-23, 22:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Man betalar med crypto via Putins bulvanföretag så klart. Very legal actually. Very safe.
Citera
2022-02-23, 22:37
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Man betalar med crypto via Putins bulvanföretag så klart. Very legal actually. Very safe.

Tänkte inte på det. Det är som att rysstrollen inte fattar att i civiliserade länder kan man inte bara ignorera regler. Om ryssen är spärrad från SWIFT kommer det inte gå att hantera betalningar med dem.
Citera
2022-02-23, 22:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
SWIFT skickar inte pengar. En utestängning från SWIFT försvårar överföringar mellan bankerna, dock inte "spärrar" som du så okunnigt uttryckte det. Dessutom kommer ryska banker att troligtvis använda SPFS.

Swift är ett av de normala sätten att göra internationella transaktioner. Tror det finns minst ett par stycken till men det är Swift som normalt används och det är överlägset billigast. Blir Ryssland uteslutet från Swift blir det betydligt svårare att göra transaktioner till Ryssland och privatpersoner som gör det riskerar att bli svartlistade.
Citera
2022-02-23, 22:55
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ho ho,
jag vet mycket väl hur SWIFT fungerar. Du är dessutom så jävla korkad att du inte fattar att jag driver med dig.
Nej, det visste du inte. Nu kommer du med undanflykter och pinsamma bortförklaringar.

Citat:
Rimligtvis borde du fråga gas- och oljeimportörer i Tyskland och USA. De måste veta, eftersom de kommer att fortsätta handla rysk gas och olja. Ja, du gissar rätt. Sanktioner ändrar inte mycket på den fronten.
Citera
2022-02-23, 23:00
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Nej, det visste du inte. Nu kommer du med undanflykter och pinsamma bortförklaringar.

Rimligtvis borde du fråga gas- och oljeimportörer i Tyskland och USA. De måste veta, eftersom de kommer att fortsätta handla rysk gas och olja. Ja, du gissar rätt. Sanktioner ändrar inte mycket på den fronten.

Ho ho igen,
du låtsas återigen att du inte förstår vad som kommer hända men det är förstås för att du inte förstår det här lika bra som jag.
Citera
2022-02-23, 23:05
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Swift är ett av de normala sätten att göra internationella transaktioner. Tror det finns minst ett par stycken till men det är Swift som normalt används och det är överlägset billigast. Blir Ryssland uteslutet från Swift blir det betydligt svårare att göra transaktioner till Ryssland och privatpersoner som gör det riskerar att bli svartlistade.
Ja, vilket jag också förklarade för en annan forummedlem. Det har skrivits en del artiklar av amerikaner i amerikanska medier där man påpekar att SWIFT-argumentet används av politiker i medialt syfte, och svårigheterna för Ryssland inte blir så stora som det påstås.
Citera
2022-02-23, 23:08
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ja, vilket jag också förklarade för en annan forummedlem. Det har skrivits en del artiklar av amerikaner i amerikanska medier där man påpekar att SWIFT-argumentet används av politiker i medialt syfte, och svårigheterna för Ryssland inte blir så stora som det påstås.

Jaha, du har läst på internet. Det förklarar varför du är så tvärsäker om något du inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in