2015-03-22, 18:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Bill Browder är en affärsman som inledde sitt eget krig emot Putler, i motsatts till de andra oligarkerna som fogade sig när den mäktigaste av dem blev inlåst.

Putler har försökt hota Browder och gjort flera försök att få honom utlämnad, detta för att Bill avslöjat diverse korruption. Hans advokat fängslades istället och torterades och dog i fängelset.

Givetvis är Browders bok "Mitt krig mot Putin" förbjuden i Sverige, men jag har beställt den.

En intervju med Browders:

https://www.youtube.com/watch?v=VMAIFQBwnrw#t=264
Citera
2015-03-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Bill Browder är en affärsman som inledde sitt eget krig emot Putler, i motsatts till de andra oligarkerna som fogade sig när den mäktigaste av dem blev inlåst.

Putler har försökt hota Browder och gjort flera försök att få honom utlämnad, detta för att Bill avslöjat diverse korruption. Hans advokat fängslades istället och torterades och dog i fängelset.

Givetvis är Browders bok "Mitt krig mot Putin" förbjuden i Sverige, men jag har beställt den.

En intervju med Browders:

https://www.youtube.com/watch?v=VMAIFQBwnrw#t=264

Nu finns den i alla bokhandlare av rang i Sverige och har fått massor av gratisreklam. i SVT så hade du frågat hade du sluppit beställa den. Men du kanske menade att den skulle vara förbjuden?)))
Citera
2015-03-22, 18:50
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Thank the Sanctions: West Admits That Russia Copes, Keeps Walking. Fast
http://sputniknews.com/world/20150322/1019849086.html
Sputniknews startades november 2014 och kontrolleras av ryska staten. Uppgiften är att bl.a. säkert att "visa" att sanktionerna inte biter.
Förvänta dig inte att Putin & Co. erkänner att sanktionerna skadar ekonomin allvarligt, googla i st bland mer neutrala medier.
Citera
2015-03-22, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Sputniknews startades november 2014 och kontrolleras av ryska staten. Uppgiften är att bl.a. säkert att "visa" att sanktionerna inte biter.
Förvänta dig inte att Putin & Co. erkänner att sanktionerna skadar ekonomin allvarligt, googla i st bland mer neutrala medier.
Nu är faktiskt grundkällan Bloomberg, så hade en artikel som samma ämne som länkades i tråden tidigare.
Citera
2015-03-22, 18:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Nu finns den i alla bokhandlare av rang i Sverige och har fått massor av gratisreklam. i SVT så hade du frågat hade du sluppit beställa den. Men du kanske menade att den skulle vara förbjuden?)))

Jag passade på att beställa den ifrån Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek.

Och, ja, boken är förbjuden i Ryssland.
Citera
2015-03-22, 19:40
Medlem
Citat:

Du skrev "Givetvis är Browders bok "Mitt krig mot Putin" förbjuden i Sverige, men jag har beställt den." Därav att jag raljerade lite. Det var bara ett skämt. Förstod att du skrivit Sverige iställer för Ryssland av misstag.
Citera
2015-03-22, 19:57
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:

Går det att uppfinna ett arrangemang där alla proryska troll, som kan bevisa att de läst boken ordentligt, belönas på något sätt??? Något fint diplom t.ex...
Citera
2015-03-22, 21:16
Medlem
Läst att Norge erbjudit s att öka gasexporten till EU, allt för att succesivt minska beroendet av rysk gas och slippa göda makten i Kiev. EU:s energipolitik är utan tvivel på väg mot mer sunda relationer från mer stabila leverantörer, även om det naturligtvis inte sker i morgon. Men Rysk energi kommer att minska rejält i betydelse för Europa om bara dom rätta politiska beslut tas. Energi finns att få i väst och och då både i både bättre och renare form än den ryska..
Citera
2015-03-22, 21:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Du skrev "Givetvis är Browders bok "Mitt krig mot Putin" förbjuden i Sverige, men jag har beställt den." Därav att jag raljerade lite. Det var bara ett skämt. Förstod att du skrivit Sverige iställer för Ryssland av misstag.

Oj, mitt misstag!
Citera
2015-03-22, 21:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Går det att uppfinna ett arrangemang där alla proryska troll, som kan bevisa att de läst boken ordentligt, belönas på något sätt??? Något fint diplom t.ex...

Det får man nog dem inte till. Men TV serien kanske man kan få dem att se, då den faktiskt är neutral.

Men det visar också på, (utan att detta har varit syftet), att allt går igen i Ryssland, som ett ekorrjul för det ryska folket.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Läst att Norge erbjudit s att öka gasexporten till EU, allt för att succesivt minska beroendet av rysk gas och slippa göda makten i Kiev. EU:s energipolitik är utan tvivel på väg mot mer sunda relationer från mer stabila leverantörer, även om det naturligtvis inte sker i morgon. Men Rysk energi kommer att minska rejält i betydelse för Europa om bara dom rätta politiska beslut tas. Energi finns att få i väst och och då både i både bättre och renare form än den ryska..

Utmärkt! Vi behöver inte den Norska gasen, (utom några kommuner på västkusten som, nu, kanske har fått den). Men en mängd andra länder i Europa behöver den.

Vad gäller olja så kan det vara bra att, även vi, får ett sunt alternativ till Saudiarabien, och det alternativet heter inte Ryssland. För vi, genom Premraff, gör goda pengar på att raffinera olja till bensin och andra produkter.
Citera
2015-03-22, 21:49
Medlem
Swan65s avatar
Brofjorden-Edinburgh är kortare sjöresa än till primorsk så om oljepriset är någorlunda lika lönar det sig att enbart skeppa hem skotsk olja och färdigraffat
Citera
2015-03-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Kreml skall det givetvis vara, inte Kiev. Att korrekturläsa är inte min starka sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in