2014-03-04, 00:18
Medlem
Tjänare! Jag har nyss köpt en Elcigg för att sluta röka "vanliga" cigaretter. Många säger att det är farligt för att det är så mycket nikotin i dom. Själv har jag 24 och i en vanlig cigg brukar det vara 0,8. Så jag kan se själv vilken skillnad det är men det är bättre än att röka tobak. Är det någon som var hur den höga nikotinhalten kan skada mer än cigg? Om de ens gör det tack för mig.
Citera
2014-03-04, 00:19
Medlem
Jag menar förstås nikotinhalten i milligram
Citera
2014-03-04, 00:22
Medlem
Nikotin är nikotin. Nikotin är inte mer farligt ur en e-cigg
Citera
2014-03-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Nikotin är nikotin. Nikotin är inte mer farligt ur en e-cigg
Jag tänker på den höga nikotinhalten
Citera
2014-03-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeedhelpRight
Jag tänker på den höga nikotinhalten
Du undrar hur en högre nikotinhalt kan skada mer än en låg nikotinhalt?

Tja, effekterna från nikotinet blir starkare. Mer beroendeframkallande, mer blodkärlsammandragande t.ex.
Citera
2014-03-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Du undrar hur en högre nikotinhalt kan skada mer än en låg nikotinhalt?

Tja, effekterna från nikotinet blir starkare. Mer beroendeframkallande, mer blodkärlsammandragande t.ex.

Så det händer inget mer? Blir man mer lugn av mer nikotin. Kan lixsom inte somna så puffar lite
Citera
2014-03-04, 02:19
Medlem
Du behöver ju inte använda patroner med nikotin i, själva nikotinberoendet försvinner ju väldigt fort, det är vanan att röka som är den jobbiga delen. Lika bra att puffa på fem minuter några dagar åt gången utan nikotin i.
Citera
2014-03-04, 03:39
Bannlyst
TS det är väl bara att huka och suga som flickan sa. Nej men seriöst sug lite då och då istället.
Citera
2014-03-04, 21:53
Medlem
tror vi skall reda ut ett par saker.

Nikotin halten man väljer kommer inte ge dig 24 mg nic hela tiden det blir bra mycket mindre än en vanlig cig. det som är minst skadligt och minst beroende framkallande i en cigarett är nikotinet visst är även det beroende framkallande men inte i närheten av vad de andra 4000 ämnena är.

i elciggen har du PG= propylene glycol, VG= vegetabiliskt glycerin, vatten, ren nic, och smakämne det som kommer ut är vattenång och väldigt väldigt små partiklar av nic som försvinner ganska omgående.

det finns inga 100% nyttiga alternativ men eciggen är OERHÖRT mycket bättre än något annat rökalternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in