2002-05-18, 12:47
Medlem
Swecan inleder en flygbladskampanj! Hjälpa till med spridandet av vårt budskap. Flygbladen vi primärt vill få ut under denna kampanj är "15 myter" och "Svensk narkotikapolitik är framgångsrik.

Skriv ut flygbladen och sprid dem så mycket du bara orkar.

15 myter
Svensk narkotikapolitik är framgångsrik)

Tack för du hjälper till och gör kampanjen till en succé!

- swecan --

Swecan Forum - http://swecan.phpwebhosting.com
Epost: swecan@ziplip.com
Citera
2002-05-18, 22:32
Medlem
En fråga bara: Om cannabis skulle legasiseras i Sverige, har då alla företag som genomför drogtester på sina anställda rätt att göra detta?
Citera
2002-05-19, 01:26
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna
En fråga bara: Om cannabis skulle legasiseras i Sverige, har då alla företag som genomför drogtester på sina anställda rätt att göra detta?

På de arbeten där man inte bör vara hög borde de väl få kolla. Jag skulle ju inte ha något emot att handla mjölk av en påverkad ICA-tant, men att däremot få min medicin ihopblandad av en alltför kreativ apotekare? Nä.
Alkohol är lagligt och det får man ju inte ha för mycket av i kroppen vid alla tillfällen...
Citera
2002-05-19, 01:57
Medlem
Jag håller med dig, att handla en dubbel Dajm av en kille med ögon som basketbollar bryr mig inte, men en svår bakfylla på alkohol kan vara värre en att en snubbe har rökt en jonte för 10 dagar sen. Kroppen förbränner alkoholen fortare.
Citera
2002-05-20, 10:00
Medlem
Drogtester på jobbet kostar pengar. Så fort arbetsgivarna får klart för sig att cannabisbrukare har färre sjukdagar än andra så kommer lusten att sålla bort cannabisbrukare via urinprov att försvinna. Det var känt redan för 10 år sedan att sjukskrivningar är mindre vanliga än genomsnittet hos folk som brukar enbart cannabis och inga andra droger. Men såna fakta har svårt att få genomslag i dagens hysteriska klimat. Efter legaliseringen så blir det säkert mycket lättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in