• 1
  • 2
2014-03-02, 17:38
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada

Ekerö är lite.. Mycket Mälaren. Vass. Mygg och långt från stan.

Vill man bestämt bo 5min från city får man väll helt enkelt stå i att det kostar lite också.

Nu var ekerö bara ett exempel. Det är stort, sträcker sig lika långt som till kunsängen men bor man i delar som är närmare stan pratar vi om 20min bilväg (förutom i rusning).

Fick uppfattning att du pratade om barnvänliga miljöer med bra skolor. Verkar snarare handla om att du vill bo nära stadskärnan då?

Lovön och början på ekerö ligger inte mycket längre bort än bortre delarna av lidingö från centralen mätt.

Dock är det den mest populära kommunen i stockholm just nu och priserna har stigit med 70% på 10år. Ploppar upp en massa rikemansområden med 7-10mil villor. Men jämfört med lidingö är det rimliga priser om nu ett 40tals hus på 60kvm kostar 5,5mil där.
Senast redigerad av Bbobi 2014-03-02 kl. 17:49.
Citera
2014-03-02, 17:50
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vill man bestämt bo 5min från city får man väll helt enkelt stå i att det kostar lite också.

Fick uppfattning att du pratade om barnvänliga miljöer med bra skolor. Verkar snarare handla om att du vill bo nära stadskärnan då?

Lovön och början på ekerö ligger inte mycket längre bort än bortre delarna av lidingö från centralen mätt.

Tanken att det kostar har man ju vant sig med. Skumt hur man i sinnet flyttar smärtgränsen undan för undan.

Grejen är också att jag jobbar precis på andra sidan bron till Ön - en fet lyx att kunna ta cykeln till jobbet. En liten dröm är att inte behöva ha bil med det strul och de kostnader det medför. Hobbybilar räknas såklart inte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in