2014-03-07, 17:44
Medlem
Towans avatar
Det som jag minns varit minna mest trogna lekar/sysselsättningar var helt klart Lego, Nintendo 64/GameCube och att vara ute med bästisen och busa (ägga, busringa, klättra på tak, smyga in på avspärrade områden etc)!
Citera
2014-03-07, 21:52
Medlem
Marre94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det var andra tider på 70-80-talet. Något din söndercurlade generation aldrig kommer att förstå.

Ähh, tyst på dig. På vilket sätt är det positivt att mobba och trycka ner de svaga?
Citera
2014-03-07, 23:23
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Jag började jobba redan när jag var 6 år som undersköterska jag såg till mina sommargästers
Hälsa & underliv, undersökningsrummet som vi själva alltid byggde var ett fort av sommarmöbler.

Men när jag inte praktiserade på min klinik så lirade jag Sega & fiskade krabbor
när jag blev några år äldre så blev jag hookt på röka pinnar..
Citera
2014-03-08, 00:10
Medlem
Är kanske lite äldre än majoriteten som skrivit i tråden, med tanke på hur många som "lekte" med Nintendo. För min del var det Lego och små plastfigurer av cowboys och indianer som gällde regniga dagar. Annars var det uteslutande utomhuslek.

Vi byggde lådbilar, byggde kojor, flottar, klättrade i träd/berg, busringde på dörrar, gjorde "hastakvasta", pallade frukt, byggde snögrottor, samlade paddor, getingar och humlor. Vi hade nyponkrig och klättrade på tak. Sen lattjade vi en hel del med tändstickor som renderade i minst två utryckningar av brandkåren. Det var tider det!

Fan vad roligt allt var när man tänker tillbaka och fan vad tragiskt att man inte ser en unge under 13 ute utan föräldrar nu 2014. När såg man ett gäng tioåringar med en lådbil senast?
Citera
2014-03-08, 00:11
Bannlyst
jag lekte med barbies. lego.
Citera
2014-03-08, 00:16
Medlem
libbens avatar
Brädspel, barkbåtar, atari, c64, nes, amiga och utomhuslekar/sporter.
Citera
2014-03-08, 00:26
Medlem
Kashis avatar
En kompis och jag yxade av huvud på en av farmors hønor....

nei damn.. sry. fasen vad polarn sprang hem nær farfar kom helt full madness-mode.

Samma kompis och jag sprængde en groda med fyrverkeriet, o mørda fåglar med luftgevær..

woops sry...

samma kompis o jag lekte krig med fyrverkerier (airbombs n TK),
en gång la vi grodor i en plåtburk kopplat till hæst-elstængslet,,, sryy

kidnappa tusen fågelungar ur holkar, førgæves førsøka hålla dom vid liv,,, ash sorry

avklippt ballong + avskuren flaskhals/ toarulle det perfekta ært/ rønnbærsvapnet!
mycket kul hade vi med såna

&ofc SNES + PSX
Senast redigerad av Kashi 2014-03-08 kl. 00:30.
Citera
2014-03-08, 00:32
Bannlyst
Lekte med allt.
Citera
2014-03-08, 11:44
Medlem
Lego var det väldigt mycket av under större delen av min barndom, speciellt star wars lego.
Pokemon var stark en period, kort och lekar.
Sagan om ringen filmerna kom runt då också. Så vi lekte mycket sånt, försökte övertala att få göra svärd och sköldar på träslöjden. Byggde kojor ute i skogen(bodde på landet)

Playstation 1 och playstation 2 spelade jag en del.

I 5an fick jag min första dator, då var det far cry och doom 3 som var top notch spelen
Citera
2014-03-09, 12:30
Medlem
yamahafs1s avatar
Lego dator xbox ps1-2 tills man var 14-15 då var det tjejer tjejer och tjejer sedan var det vapen steroider olika droger religon och tjejer som är äckliga wt

skäms idag.
Citera
2014-03-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyphen
Grodyngel.

haha Japp. å annat man hitta i sketna dammar
Citera
2014-03-09, 12:46
Medlem
420anonyms avatar