2014-03-02, 21:44
Avslutad
http://www.youtube.com/watch?v=5FlRN9HGWzg
Favoritkäften, den danske, säger att solen alltid sken när vi var små.
Och det gjorde den.
Jag lekte med allt oavsett om det var genus eller inte, det var inte uppfunnet på min tid.

Vi byggde städer i sandlådan, fint och detaljerat som fan.
Och lekte sex med dockor, barbie och batman fick barn komna från tunisien i form av suvenir-dockor som föräldrarna mutade oss med när de varit borta.

Vi badade, seglade optimistjolle och fiskade samt rensade skiten (om vi blev tvingade) ur fiskarna. Jag har dragit upp mycket fisk i mina dar, men vägrar numera äta dem. Rökt går bra. Men jag är rätt trött på fisk efter mina somrar i skärgården utan kött.

Vi lekte ALLT för sjutton.
Bor man på en ö varje sommar man växer upp med ett begränsat antal ungar så får man lära sig att leka både tjej- o killgrejor.

Fint var det i alla fall.
Kul? Inte alltid.
Citera
2014-03-02, 22:35
Medlem
Lego...Bilar o landhockey ute på gatan ! ...TV spel fanns knappt..Man kunde hyra nån sorts TV spel i början på 80 talet minns jag men jämfört med vad som finns idag så...

Minns åxå runt -85..-86 då en klasskompis hade fått en DATOR...Commandore 64 o man kunde spela Exploding Fist o Internationell Karate o Formel 1 spelet "Pitstop".
VILKEN sensation !
Senast redigerad av snallakillen 2014-03-02 kl. 22:41.
Citera
2014-03-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Lego...Bilar o landhockey ute på gatan ! ...TV spel fanns knappt..Man kunde hyra nån sorts TV spel i mitten på 80 talet minns jag men jämfört med vad som finns idag så...

.
Citera
2014-03-03, 00:10
Medlem
kitschis avatar
Kul att gissa på åldrar utefter vad som lekts med, ganska många unga tror jag!
Inne lekte jag med lego, bilar, bilbana. Legot var bara bitar, gubbar o annat fanns inte då. Utomhus lekte vi med gubbar som man byggde världar åt med hus och vägar. Så var det hemmagjorda pilbågar, och mycket bollspel som "bollstå"
I skolan spelade vi med "ess" små plastbitar som man kastade mot en vägg, närmast väggen vann den andres ess. Rätt kul faktiskt!
Citera
2014-03-03, 00:20
Medlem
PenisJuices avatar
Jag lekte med stenar, pinnar, kottar och lervälling. Mina föräldrar trodde inte på att ge sina barn en massa roliga leksaker. Vi skulle lära oss att ha kul med enkla medel.

EDIT> Glömde grus. Jag lekte ofta med grus också. Det var roligt. Allt man kunde föreställa sig att det var. Grusarméer som modigt tågade mot fiendeland, drunknade i lervälling, eller blev bombade av stora stenar.

Stenar som hade grusbarn och bodde i ett hus av pinnar och kottar.

Jag hade en doktor som hette sten också. Det tyckte jag var jätteroligt. Ibland lekte jag att en stor sten var doktor sten. Han hade lite kantigt huvud, så det passade bra.

Ja jisses vilken fantasi man hade på den tiden...
Senast redigerad av PenisJuice 2014-03-03 kl. 00:35.
Citera
2014-03-03, 00:22
Medlem
John.Falcos avatar
Jag spelade Nintendo och spelade Starcraft och Flipper på datorn. Sen brukade jag fäktas jävligt mycket med pinnar och sitta ute och spela Gameboy. Brukade elda humlor och myror med förstoringsglas under sommaren.
Citera
2014-03-03, 02:02
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Inomhus:
Playstation 1 och 2
Age of Empires 1 och 2 på PC.

Utomhus:
"coola pinnar"
cykel och sparkcykel
kulor
Pokémon och Yugi-oh kort
beyblades

Är född -95. Detta var nog tidigt 2000tal.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2014-03-03 kl. 02:10.
Citera
2014-03-06, 09:20
Medlem
Marre94s avatar
LEGO, den ultimata leksaken! Så många roliga stunder man hade med alla set man byggde ihop. :P
Citera
2014-03-06, 09:26
Medlem
Retsinas avatar
Tv spel och datorer fanns inte när jag var barn. Vi lekte mycket utomhus. Krig till exempel!
Eller så lekte vi "dårhus". Då band vi fast klena och svaga individer och piskade dom med pinnar och slängde jord på dom.

Hade väl inte uppskattats idag kan jag tänka mig.
Citera
2014-03-06, 12:53
Medlem
Marre94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Tv spel och datorer fanns inte när jag var barn. Vi lekte mycket utomhus. Krig till exempel!
Eller så lekte vi "dårhus". Då band vi fast klena och svaga individer och piskade dom med pinnar och slängde jord på dom.

Hade väl inte uppskattats idag kan jag tänka mig.

Tror inte något sådant någonsin uppskattats.
Citera
2014-03-06, 22:59
Medlem
Hade inte så många leksaker så jag var mest ute och klättra i träd och sprang ^^ lekte med eld ibland
Citera
2014-03-07, 08:38
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre94
Tror inte något sådant någonsin uppskattats.
Det var andra tider på 70-80-talet. Något din söndercurlade generation aldrig kommer att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in