Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-01, 01:06
  #1
Medlem
Vsers avatar
Min dator hakade upp sig och var jätteseg ofta, gjorde systemåterställningar men det blev samma sak igen ändå. Till slut gjorde jag en recovery/fabriksåterställning. Och sen när datorn skulle startas igen blev det bara svart och inget hände. Kan se muspekaren och bara svart, inget mer. Kan inte klicka så att något händer och det är samma med tangenterna. Startar jag om genom att stänga av kan jag välja att starta normal och safe mode, dock funkar inte safe mode heller. Står att Windows inte återställts ordentligt eller något. Tar jag normalt blir det som jag beskrev i början.. Tar jag F9 och tar recovery igen blir det samma sak. Hjälp, kan man fixa detta?
Citera
2014-03-01, 01:18
  #2
Medlem
Ger datorn ifrån sig några pipsignaler under uppstart?
Citera
2014-03-01, 01:19
  #3
Medlem
Vsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Ger datorn ifrån sig några pipsignaler under uppstart?

Nja.. Inte direkt. Låter inte så mycket.
Citera
2014-03-01, 03:47
  #4
Medlem
zobs avatar
Kan vara fel på recovery datan. Ta en windows skiva/USB och installera om
Citera
2014-03-01, 09:53
  #5
Medlem
Vsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zob
Kan vara fel på recovery datan. Ta en windows skiva/USB och installera om

Har ingen, tror inte jag fick med nån. Hur fixar jag det isåfall?
Citera
2014-03-01, 10:23
  #6
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vser
Min dator hakade upp sig och var jätteseg ofta, gjorde systemåterställningar men det blev samma sak igen ändå. Till slut gjorde jag en recovery/fabriksåterställning. Och sen när datorn skulle startas igen blev det bara svart och inget hände. Kan se muspekaren och bara svart, inget mer. Kan inte klicka så att något händer och det är samma med tangenterna. Startar jag om genom att stänga av kan jag välja att starta normal och safe mode, dock funkar inte safe mode heller. Står att Windows inte återställts ordentligt eller något. Tar jag normalt blir det som jag beskrev i början.. Tar jag F9 och tar recovery igen blir det samma sak. Hjälp, kan man fixa detta?
Låter som att hårddisken har gett upp.
På tillverkarens (av hårddisken) hemsida så finns det program man kan ladda ner som testar hårddisken. Kör ett sånt test.
Citera
2014-03-01, 15:02
  #7
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vser
Har ingen, tror inte jag fick med nån. Hur fixar jag det isåfall?


Beror på. Vill du vara en snäll människa så går du och köper en skiva på valfri elektronik affär. Annars kan du bränna en kopia på en skiva också.
Tror även windows 7/8 skivan har en diagnostic på sig, vilket betyder att du kan kolla om det är fel på hårddisken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback