Vad behövs:
Jag använde Isopropanylalkohol som lösningsmedel, det finns på apotek om du frågar vid receptdisken. En flaska på 100 ml kostade mig 49 kr.
Aceton fungerar också, kom dock ihåg att välja så hög koncentration som möjligt. Apotekets "tekniska" iso ligger på 99.7% och torkar blixtsnabbt vilket är varför jag valde den.
Du kommer även att behöva en PLATT glaspanna så att du kan skrapa loss när du extraherat klart, här är ett plastkort eller ett rakblad bra att ha.
Processen:
Börja med att finfördela ALLT förutom det genomskinliga vaxlagret och "svampen" som sitter på motsatt sida av det lilla hålet som Concerta har. Den är normalt grå eller grön. Du vill endast ha den vita och gulaktiga biten.
Häll pulvret i ett glas och tillsätt ditt lösningsmedel, skaka runt och vispa/mosa om bitarna är lite större.
Det är normalt att mycket inte löser sig, detta är dock normalt då endast godiset blir upplöst!
Ta fram din glaspanna och häll vätskan genom en tygbit/kaffefilter. När det slutar droppa så är det bindningsmedlet som sätter stopp. Det förblir dock oupplöst så kläm ut det sista av vätskan som som innehåller metylfenidatet.
Nu kan du antingen mikra pannan om den får plats, hårföna den eller låta lösningsmedlet avdunsta av sig själv.
När all vätska är borta bör du se vita fläckar på glaspannan, detta är vad du vill skrapa och snorta... för det är HELT RENT METYLFENIDAT!
Det fungerar alldeles utmärkt!
Lycka till!
PS: Denna metod fungerar även med ritalin depot samt metamina.