• 1
  • 2
2014-02-28, 13:23
Medlem
Vad behövs:

Jag använde Isopropanylalkohol som lösningsmedel, det finns på apotek om du frågar vid receptdisken. En flaska på 100 ml kostade mig 49 kr.
Aceton fungerar också, kom dock ihåg att välja så hög koncentration som möjligt. Apotekets "tekniska" iso ligger på 99.7% och torkar blixtsnabbt vilket är varför jag valde den.

Du kommer även att behöva en PLATT glaspanna så att du kan skrapa loss när du extraherat klart, här är ett plastkort eller ett rakblad bra att ha.

Processen:

Börja med att finfördela ALLT förutom det genomskinliga vaxlagret och "svampen" som sitter på motsatt sida av det lilla hålet som Concerta har. Den är normalt grå eller grön. Du vill endast ha den vita och gulaktiga biten.

Häll pulvret i ett glas och tillsätt ditt lösningsmedel, skaka runt och vispa/mosa om bitarna är lite större.
Det är normalt att mycket inte löser sig, detta är dock normalt då endast godiset blir upplöst!

Ta fram din glaspanna och häll vätskan genom en tygbit/kaffefilter. När det slutar droppa så är det bindningsmedlet som sätter stopp. Det förblir dock oupplöst så kläm ut det sista av vätskan som som innehåller metylfenidatet.

Nu kan du antingen mikra pannan om den får plats, hårföna den eller låta lösningsmedlet avdunsta av sig själv.

När all vätska är borta bör du se vita fläckar på glaspannan, detta är vad du vill skrapa och snorta... för det är HELT RENT METYLFENIDAT!

Det fungerar alldeles utmärkt!

Lycka till!

PS: Denna metod fungerar även med ritalin depot samt metamina.
Senast redigerad av rufflebutt 2014-02-28 kl. 14:04.
Citera
2024-05-16, 22:17
Medlem
När man renar metylfenidat är alltså de rena som rinner igenom kaffefiltret och samlad i burken, medans vid rening av kokain samlas de rena i filtret och skräpet i burken?
Citera
2024-05-17, 06:33
Medlem
nakamotos avatar
Sen när du har rent pulver så tar du lite bakpulver och blandar ihop det. Droppa på nån droppe vatten och vänta tills all vätska har dunstat. Nu har du metylfenidat i fribas! Fram med crackpipa och rök för fulla muggar. Går också att vejpa.
Citera
2024-05-17, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Sen när du har rent pulver så tar du lite bakpulver och blandar ihop det. Droppa på nån droppe vatten och vänta tills all vätska har dunstat. Nu har du metylfenidat i fribas! Fram med crackpipa och rök för fulla muggar. Går också att vejpa.

Hur är ruset när man röker detta? Som crack? Mvh
Citera
2024-05-17, 09:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera
2024-05-17, 20:36
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selfstorage
När man renar metylfenidat är alltså de rena som rinner igenom kaffefiltret och samlad i burken, medans vid rening av kokain samlas de rena i filtret och skräpet i burken?
Japp. Allt handlar om substansen löslighet i olika lösningsmedel.

Exempelvis så är amfetamin inte lösligt i Aceton, men många andra ämnen är det. Då är det ett ypperligt lösningsmedel att rena amfetamin. Och då stannar amfetaminet olöst i vätskan.

Du kan t.om återfå Amfetamin som du löst i vatten tillbaka till fast form (pulver) via detta sätt.

Du häller i aceton i din vattenlösning tills ditt amfetamin kraschar ur lösningen. Filtrera sedan, o så har du Amfetamin i pulver igen.
Citera
2024-05-17, 20:37
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
Hur är ruset när man röker detta? Som crack? Mvh
Har hört att det är ungefär samma ja. Dom har snarlik farmakologisk profil oxå. Båda är NDRI (Noradrenalin & dopamin återupptagningshämmare)
Citera
2024-05-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Har hört att det är ungefär samma ja. Dom har snarlik farmakologisk profil oxå. Båda är NDRI (Noradrenalin & dopamin återupptagningshämmare)

Så ska jag inte testa😆
Citera
2024-05-18, 08:09
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Så mycket jobb för få dra i sig Concerta i näsan Men du kanske tycker att själva processen är kul?
Annars går det ju lika bra med en vass kniv för att få fram det vita pulvret i mitten av cylindern. Men jag är oftast så otålig så om jag inte får tag på Ritalin, Medikinet eller Equasym så tuggar jag bara sönder Concertan och sväljer den
Citera
2024-05-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufflebutt
Vad behövs:

Jag använde Isopropanylalkohol som lösningsmedel, det finns på apotek om du frågar vid receptdisken. En flaska på 100 ml kostade mig 49 kr.
Aceton fungerar också, kom dock ihåg att välja så hög koncentration som möjligt. Apotekets "tekniska" iso ligger på 99.7% och torkar blixtsnabbt vilket är varför jag valde den.

Du kommer även att behöva en PLATT glaspanna så att du kan skrapa loss när du extraherat klart, här är ett plastkort eller ett rakblad bra att ha.

Processen:

Börja med att finfördela ALLT förutom det genomskinliga vaxlagret och "svampen" som sitter på motsatt sida av det lilla hålet som Concerta har. Den är normalt grå eller grön. Du vill endast ha den vita och gulaktiga biten.

Häll pulvret i ett glas och tillsätt ditt lösningsmedel, skaka runt och vispa/mosa om bitarna är lite större.
Det är normalt att mycket inte löser sig, detta är dock normalt då endast godiset blir upplöst!

Ta fram din glaspanna och häll vätskan genom en tygbit/kaffefilter. När det slutar droppa så är det bindningsmedlet som sätter stopp. Det förblir dock oupplöst så kläm ut det sista av vätskan som som innehåller metylfenidatet.

Nu kan du antingen mikra pannan om den får plats, hårföna den eller låta lösningsmedlet avdunsta av sig själv.

När all vätska är borta bör du se vita fläckar på glaspannan, detta är vad du vill skrapa och snorta... för det är HELT RENT METYLFENIDAT!

Det fungerar alldeles utmärkt!

Lycka till!

PS: Denna metod fungerar även med ritalin depot samt metamina.

”endas godiset blir upplöst”? Hur tänker du nu? Du vet att concerta har en modifierad frisättning vilket innebär att den just INTE lösas upp så enkelt. Den går helt enkelt inte i lösning direkt utan man måste vänta ett tag innan den går i lösning.
Citera
2024-06-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
”endas godiset blir upplöst”? Hur tänker du nu? Du vet att concerta har en modifierad frisättning vilket innebär att den just INTE lösas upp så enkelt. Den går helt enkelt inte i lösning direkt utan man måste vänta ett tag innan den går i lösning.

Är du dum i huvet på riktigt?
Detta handlar om att undvika den modifierade frisättningen och extrahera metylfenidatet från den sammansättningen, allt du skriver är totalt fel så läs på lite grundskole kemi för du har absolut ingen koll alls, börja med att läsa lite om polära och opolära lösningsmedel. Ska vi säga så? Återkom när du faktiskt har en aning om vad du snackar om för i nuläget har du ju inte den blekaste om vad du snackar om.

Mvh
Citera
2024-06-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Är du dum i huvet på riktigt?
Detta handlar om att undvika den modifierade frisättningen och extrahera metylfenidatet från den sammansättningen, allt du skriver är totalt fel så läs på lite grundskole kemi för du har absolut ingen koll alls, börja med att läsa lite om polära och opolära lösningsmedel. Ska vi säga så? Återkom när du faktiskt har en aning om vad du snackar om för i nuläget har du ju inte den blekaste om vad du snackar om.

Mvh

Ey lyssna din jävla tjack pundare, AKA white trash! Jag har personligen gjort extempore beredningar på just dom där CNS LM med modifierad frisättning. Det var visserligen inte med lösningsmedlet alkohol utan med en hydrofil lösning. Ingenting gick i lösning utan fick göra allt under omrörning för att få en reproducerbar dos. Gå koka ditt tjack och sitt uppe i 5 dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in