Halloj gott folk. Jag är uppfinnaren till "M Drive", som alltså är en så kallad "reactionless drive" som jag just nu håller på att försöka förbättra och bevisa.
Vet inte om Flashback är det bästa stället att diskutera såna här maskiner, men den här forumdelen är det största "fysikforumet" i Sverige vad jag vet, och då jag är svensk så passar det rätt bra.
Maskinen fungerar genom att manipulera höghastighetsgyroskop på ett nytt, obeprövat sätt. Det är däremot rätt överraskande att det historiskt sett utförts så få experiment med gyroskop. Jag har det senaste året forskat om det här, och den enda anledningen jag kan hitta är för att Newtons tredje lag mer eller mindre är cementerad i fysiken. Man antar helt enkelt att "reaktionlös drift" är omöjligt, istället för att utgå från principen "Absence of evidence is not evidence of absence".
Så när jag väl började experimentera med gyroskop tog det inte särskilt lång tid innan jag fick "omöjliga" resultat. En maskin som tog sig fram utan reaktionskraft och inte, åtminstone med lätta, kunde förklaras med etablerad fysik.
Jag har lagt upp 2st videor på YouTube. Här är länken till den första.
https://www.youtube.com/watch?v=vYliuFLMIHY
Diskussionen förmodar jag ska handla om huruvida det här är på riktigt eller bara något jag inbillat mig, samt hur man bevisar att det är på riktigt om det skulle vara det.