2014-02-27, 21:10
Medlem
Tjenare!
Är lite smått orolig nu efter att jag har snusat i cirkus 1 år (har rökt i 5 år och det enda alternativet var att börja snusa och sluta röka, kan inte sluta med nikotin).

Men nu är det så att mitt tandkött har åkt upp långt ut av bara helvete så man känner att tanden börjar forma sig. Tandköttet har åkt upp med säkert 5-6 mm, och det är fan inte lite och snus gropen är ungefär till näsborren. Snusar portion och kommer säkert alltid göra. Slutar det nu med allt förstörande i munnen eller har jag bara stört mesigt tandkött / läpp? (Har en fader som har snusat lös snus i 29år och han har inga problem).

Så det jag undrar är, kommer mitt tandkött bli ett skräckexempel och jag kommer se mina tandrötter eller slutar det nu när man börjar bli en snusare och har slutat amatör snusandet? (snusar grov/grov eller grov).

"Varför hör du inte med din farsa?" Jo för han vill inte att jag ska snusa eller röka. Och då känner jag att jag behöver itne göra det framför honom, men jag smyger inte med det.

Alternativ tandläkaren ifall jag inte finner något bra svar här
Citera
2014-02-27, 21:14
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarryPotter
Tjenare!
Är lite smått orolig nu efter att jag har snusat i cirkus 1 år (har rökt i 5 år och det enda alternativet var att börja snusa och sluta röka, kan inte sluta med nikotin).

Men nu är det så att mitt tandkött har åkt upp långt ut av bara helvete så man känner att tanden börjar forma sig. Tandköttet har åkt upp med säkert 5-6 mm, och det är fan inte lite och snus gropen är ungefär till näsborren. Snusar portion och kommer säkert alltid göra. Slutar det nu med allt förstörande i munnen eller har jag bara stört mesigt tandkött / läpp? (Har en fader som har snusat lös snus i 29år och han har inga problem).

Så det jag undrar är, kommer mitt tandkött bli ett skräckexempel och jag kommer se mina tandrötter eller slutar det nu när man börjar bli en snusare och har slutat amatör snusandet? (snusar grov/grov eller grov).

"Varför hör du inte med din farsa?" Jo för han vill inte att jag ska snusa eller röka. Och då känner jag att jag behöver itne göra det framför honom, men jag smyger inte med det.

Alternativ tandläkaren ifall jag inte finner något bra svar här
Jag har själv snusat i ca 9 år nu och i början drog sig tandköttet tillbaka på mig oxå.
Jag började lägga prillan på andra sidan än den jag är van och skiftar varje månad och är noga med att borsta tänderna så idag är tandköttet finfint

så prova med att skifta sida i några veckor så ska du se att det blir bättre, sen byter du tillbaka osv.
Citera
2014-02-27, 21:15
Medlem
vassjagarns avatar
Läste bara hälften , det kommer fortsätta, kan få prillor strax under ögat
Citera
2014-02-27, 21:46
Medlem
--locco--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassjagarn

hahaha
Har snusat problemfritt i 26 år.
Citera
2014-02-27, 21:55
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassjagarn

Hahaha!

Sluta bara med skiten
Citera
2014-02-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Jag har själv snusat i ca 9 år nu och i början drog sig tandköttet tillbaka på mig oxå.
Jag började lägga prillan på andra sidan än den jag är van och skiftar varje månad och är noga med att borsta tänderna så idag är tandköttet finfint

så prova med att skifta sida i några veckor så ska du se att det blir bättre, sen byter du tillbaka osv.

Så om jag bara byter sida vi säger varje månad, så ska det inte vara någon större fara?
Jag menar jag har en bror som snusat i 7 år och han har lika tillbakadraget tandkött som jag..
Jag kanske bara är "nybörjare" och de första millimetrerna försvinner fort?

Är bara orolig över att jag har ett jävligt mesigt tandkött som fräter bort snabbare än andras (snusar dock bara 6-10 snus om dagen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in