2014-02-27, 17:31
Medlem
violett1s avatar
Ett kort sms (ca en mening) vs. ett långt sms (över 2-3 sms) från någon du gillar?

Ett kort mail (max några rader) vs ett långt mail (wall of text, minst A4 långt) från en internetkontakt? Och samma fråga applicerad på en IRL kompis (du känt länge)?
Senast redigerad av violett1 2014-02-27 kl. 17:56. Anledning: Dåligt ställda frågor som behövde preciseras/göras om för att nå rätt svar.
Citera
2014-02-27, 17:35
Medlem
Ett missat telefonsamtal: så fort som möjligt

Ett kort sms (max ett par rader): när jag är klar med det jag gör

Ett långt sms (över 2-3 sms långt): efter jag läst klart det, oftast när jag gjort nåt fel och bruden messar en dikt

Ett kortare mail (max runt 10 rader): mailar aldrig tillbaka

Ett längre mail (wall of text, minst A4 långt): hävdar att jag aldrig fått mailet
Citera
2014-02-27, 17:38
Medlem
Zelogaths avatar
Det är på tok för individuellt, beror ju även på vad man har för relation till sina respektive!
Om jag har missat ett samtal från en förälder t.ex så kanske jag inte svarar alls för jag vet att är det viktigt så ringer denne igen.

Men för att ge ett svar i korthet, ju större mängd desto längre väntetid.
Citera
2014-02-27, 17:51
Medlem
Telefonsamtal försöker jag ringa tillbaka så fort jag ser att jag missat ett, såvida det inte är en person som jag redan vet bara ringer för att prata ointressant strunt. Då får de ringa igen.

Vad gäller sms så beror det helt och hållet på om det är viktigt eller inte. Ett kort sms kan ju både vara "Jag tänkte gå in på ICA innan jag kommer hem till dig, ska du ha något?" och "Hej, hur mår du?". Det förstnämnda känns viktigare att svara snabbt på. En del korta sms svarar jag inte alls på, t ex morsans "Hej, idag var jag på stan och köpte en ny blus." Eh, jaha?

Generellt svarar jag snabbare om meddelandet innehåller en fråga, oavsett om det är via sms eller mail, kort eller långt. Om det är från en person jag tycker mycket om så svarar jag snabbt även om det inte innehåller en fråga. Om det är från en person jag inte tycker så mycket om, och det inte innehåller en fråga, så svarar jag aldrig.
Citera
2014-02-27, 17:55
Medlem
violett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Weatherwax-
svar

Mycket bra svar! Täckte in allt och lite till, tack!
Citera
2014-02-28, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av violett1
Ett kort sms (ca en mening) vs. ett långt sms (över 2-3 sms) från någon du gillar?

Ett kort mail (max några rader) vs ett långt mail (wall of text, minst A4 långt) från en internetkontakt? Och samma fråga applicerad på en IRL kompis (du känt länge)?

1. Jag försöker svara så fort jag kan.

2. Ofta så orkar jag inte svara på sådant direkt utan kan ta nån dag eller två.
Senast redigerad av Unbannable 2014-02-28 kl. 07:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in