2014-02-26, 23:19
Medlem
Clawdeens avatar
Jag skriver detta då jag är lite nere.

Har en sjukdom(kronisk) som heter endometrios = livmoderslemhinna kommer ut i buken vid mens och bildar härdar, vilket gör att man kan/har ont lite nu som då. Men mest ont vid mens.

Om jag ska beskriva smärtan, så man har en ungefärlig uppfattning, så skulle jag säga: tänk dig att du har varit jävligt hård i magen och ska försöka bajsa, men det går inte p g a smärtan och dina ögon fylls av tårar för att kroppen reagerar, när du ska kissa är det samma. Ibland är även sex ett helvete beroende på vilken del av cykeln man är i.
Att jobba vissa gånger är ett rent helvete. För du har så ont att jag skulle vilja påstå att en spark i pungen är mysig(detta baserar jag på att smärtan är kortvarig, detta är en långdragen smärta) om man jämför med denna smärtan, och nej jag säger inte att pungsparkar ska man ta lätt på, men beskriver.

Nå jag fick göra en titthåls operation i början av denna månaden, fick då bekräftat min diagnos.
Fick börja med cerazette, för att förhoppningsvis slippa mens då endo blir värre av det.
Och allt verkade lovande, mensen slutade och hade inte ont.

Dock har nu mensen smygit sig på och jag har nu ont. Är hängig, lite febrig och har smärta så att inte ens citodon funkar ett längre tag.

Känner mig rätt och slätt som en förbannade kärring som inte duger till NÅGOT.
Hatar att känna det så.

Men då började jag ju fundera på en annan sak, jag brukar försöka hålla klaffen om min smärta, men har ett ganska nytt förhållande och nu i all vissenhet från min sida så undrar jag i mitt stilla sinne: Hur fan ska min kille kunna står ut när jag vissa dagar bara ligger och ojar mig?
Jag kommer ha denna smärtan tills jag dör eller om jag har tur kommer i klimakteriet, för det är inte säkert att det försvinner då jag kommer i klimakteriet ens.

Hur hade ni män reagerat?
Hade ni orkat med detta ett längre tag, alltså att er tjej vissa dagar eller flera dagar i månaden bara ligger och har ont?

Tjorvigt, men känner mig inte som en värdig människa med denna smärtan så därför frågar jag.
Senast redigerad av Clawdeen 2014-02-26 kl. 23:23.
Citera
2014-02-26, 23:24
Medlem
olasvenssons avatar
Självklart står han ut - om han älskar dig
Citera
2014-02-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdeen
Jag skriver detta då jag är lite nere.

Har en sjukdom(kronisk) som heter endometrios = livmoderslemhinna kommer ut i buken vid mens och bildar härdar, vilket gör att man kan/har ont lite nu som då. Men mest ont vid mens.

Om jag ska beskriva smärtan, så man har en ungefärlig uppfattning, så skulle jag säga: tänk dig att du har varit jävligt hård i magen och ska försöka bajsa, men det går inte p g a smärtan och dina ögon fylls av tårar för att kroppen reagerar, när du ska kissa är det samma. Ibland är även sex ett helvete beroende på vilken del av cykeln man är i.
Att jobba vissa gånger är ett rent helvete. För du har så ont att jag skulle vilja påstå att en spark i pungen är mysig(detta baserar jag på att smärtan är kortvarig, detta är en långdragen smärta) om man jämför med denna smärtan, och nej jag säger inte att pungsparkar ska man ta lätt på, men beskriver.

Nå jag fick göra en titthåls operation i början av denna månaden, fick då bekräftat min diagnos.
Fick börja med cerazette, för att förhoppningsvis slippa mens då endo blir värre av det.
Och allt verkade lovande, mensen slutade och hade inte ont.

Dock har nu mensen smygit sig på och jag har nu ont. Är hängig, lite febrig och har smärta så att inte ens citodon funkar ett längre tag.

Känner mig rätt och slätt som en förbannade kärring som inte duger till NÅGOT.
Hatar att känna det så.

Men då började jag ju fundera på en annan sak, jag brukar försöka hålla klaffen om min smärta, men har ett ganska nytt förhållande och nu i all vissenhet från min sida så undrar jag i mitt stilla sinne: Hur fan ska min kille kunna står ut när jag vissa dagar bara ligger och ojar mig?
Jag kommer ha denna smärtan tills jag dör eller om jag har tur kommer i klimakteriet, för det är inte säkert att det försvinner då jag kommer i klimakteriet ens.

Hur hade ni män reagerat?
Hade ni orkat med detta, alltså att er tjej vissa dagar eller flera dagar i månaden bara ligger och har ont?

Tjorvigt, men känner mig inte som en värdig människa med denna smärtan så därför frågar jag.

Du har ju en sjukdom, din kille får ju fatta dina symtom och diagnos, Sen har du ju ett hål till som du får bjuda på som plåster på såren för han fått vänta, syftar på sketan
MAN FÅR JU GE OCH TA i ett förhållande
Citera
2014-02-26, 23:27
Medlem
Mjo, sånt där är inget problem. Är väl kanske inget man ska inleda med när man träffar någon ny eftersom man kommer verka lite små underlig. Men annars så är det lugnt om det inte är något fel på killen.
Citera
2014-02-26, 23:28
Medlem
Clawdeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Självklart står han ut - om han älskar dig

Jag kan ju inte svara för han nu, men jag TROR han gör det.
Citera
2014-02-26, 23:30
Medlem
det hade jag gjort om du va fin svarvad annars hade jag nog tyvärr bytt, men om du hade varit tjocktnice då får man ju vänta bara på belöningen. Tänk inte så mycket på det, älskar han dig står ni ut tillsammans.
Lycka till
Citera
2014-02-26, 23:31
Medlem
Clawdeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S.G
Du har ju en sjukdom, din kille får ju fatta dina symtom och diagnos, Sen har du ju ett hål till som du får bjuda på som plåster på såren för han fått vänta, syftar på sketan
MAN FÅR JU GE OCH TA i ett förhållande

Ja fast om jag har mens så är det hålet UTSATT med. Då gör det lika ont som att få en FB-dase utan glidmedel uppkörd för snabbt i röven. Så ne det får han inte då.

Citat:
Ursprungligen postat av Tohya
Mjo, sånt där är inget problem. Är väl kanske inget man ska inleda med när man träffar någon ny eftersom man kommer verka lite små underlig. Men annars så är det lugnt om det inte är något fel på killen.

Ne jag är ju inte min sjukdom. Men menar med om det kan vara hållbart, eller om det blir tillslut: Quinna, sluta gnäll och UPP MED DIG!
Citera
2014-02-26, 23:32
Bannlyst
Jag lider av väldigt kraftig mensvärk själv
Ganska nära inpå alla symptom du beskriver. Har svårt att sova om nätterna när mensen är på väg och när jag får mensen. När jag får så ont om nätterna brukar jag vilja att han håller om mig och masserar min mage. Det blir alltid bättre när han masserar den och tro mig vissa män är väldigt förstående.
Citera
2014-02-26, 23:42
Medlem
cogito.ergosums avatar
Jag vill bara ge dig väldoftande, lugnande blommor, choklad och en jättestor kram nu. Aj! (följt av en snabb sur blick för den korta mentala smärtan jag fick)

Det beror på hur djupt kärleken når. Är det något som jag känt inte hade varat särskilt länge hade jag inte stått ut särskilt länge, givetvis. Går det djupare kan jag stå ut. Närhet uteslutet helt och hållet under perioder?
Citera
2014-02-26, 23:46
Medlem
Smärta är sexigt så det är et plus i min bok
Citera
2014-02-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdeen
Ne jag är ju inte min sjukdom. Men menar med om det kan vara hållbart, eller om det blir tillslut: Quinna, sluta gnäll och UPP MED DIG!
Nej det är lugnt. Fast om ert förhållande går åt helvete så är det mycket möjligt att det är detta han kommer använda som ursäkt för att avsluta det. Men det är ju bara en ursäkt.
Citera
2014-02-26, 23:54
Medlem
Clawdeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Jag lider av väldigt kraftig mensvärk själv
Ganska nära inpå alla symptom du beskriver. Har svårt att sova om nätterna när mensen är på väg och när jag får mensen. När jag får så ont om nätterna brukar jag vilja att han håller om mig och masserar min mage. Det blir alltid bättre när han masserar den och tro mig vissa män är väldigt förstående.

Om du har det jag beskrev så kolla upp det. Har du endo så finns det en viss procent av kvinnor som kan ha svårt att få barn.
Vilken gullig man.

Jag har dock inte haft så ont medan jag varit med denna killen så kan inte svara på vad han skulle göra.

Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Jag vill bara ge dig väldoftande, lugnande blommor, choklad och en jättestor kram nu. Aj! (följt av en snabb sur blick för den korta mentala smärtan jag fick)

Det beror på hur djupt kärleken når. Är det något som jag känt inte hade varat särskilt länge hade jag inte stått ut särskilt länge, givetvis. Går det djupare kan jag stå ut. Närhet uteslutet helt och hållet under perioder?

Vad omtänksamt.

Om vi tänker av sexuell närhet så då blir det inte något av det då jag har mens.
Annars så kramas vi och myser oavsett. Han brukar stryka min panna om jag har ont och han är med mig. Brukar ibland somna i hans famn om det är illa som fan.

Så problemet är väl inte han utan mitt tänk att han inte orkar med en gnällig kvinna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in