2005-08-04, 13:32
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
nu har jag bara hört den där cp låten men den är ju också den absolut sämsta låt jag hört i hela mitt liv..killen är ju totalt störd i huvet vad det gäller textskrivande. när inte texten passar med musiken så speedar han istället upp sången och trycker in 20 ord där det ska vara typ 5...

nä, fy fan!
Tack för din medverkan, var god lägg på luren.
Citera
2005-08-04, 13:36
Medlem
Vappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
nu har jag bara hört den där cp låten men den är ju också den absolut sämsta låt jag hört i hela mitt liv..killen är ju totalt störd i huvet vad det gäller textskrivande. när inte texten passar med musiken så speedar han istället upp sången och trycker in 20 ord där det ska vara typ 5...

nä, fy fan!

hmm jag håller nog med dig lite där. Lyssnade på ge dem våld. Alltså, det här är inte bra, jag kan inte se något bra med det här. Han borde kanske ha gjort sången lite tydligare så att man har lättare att uppfatta vad han sjunger?
Gör om, gör rätt!
Citera
2005-08-05, 01:02
Medlem
Min dagbooooooook den blev stuuuuulen,de skrattar åt mig nuuu uu uuu.
Citera
2005-08-05, 11:24
Medlem
Sun Ras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Vapnet är fett bra, men jag tror inte du och textförfattaren är inne på samma spår riktigt.
Aint that the truth!

Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
http://www.hybrism.com/ är deras skivbolag. Där finns mp3filer.
http://www.vapnet.blogspot.com/ är den ena killens (tror jag) blogg.

Kalla Mig spelas väldigt mycket på P3 just nu. Men Ge Dom Våld är bättre.
Preach!

Både "Ge dom våld" och "Kalla mig" är fantastiska låtar. Fast "Ge dom våld" är strået vassare tycker jag nog. Förväntar mig ännu mer storverk framöver.
Citera
2005-08-05, 14:39
Medlem
hoppas detta inte är reklam.. isåfall kan väl nån moderator ta bort detta...

Vapnet spelar på emmabodafestivalen nästa vecka.. www.rassle.org
Citera
2005-08-05, 16:11
Medlem
vapnet är helt ok. men jag gillar nästan sibiriagrejer mer.

laaksonen, laaksonenm, kastalskolan 9E och ljusdal är riktigt grymma spår.
Citera
2005-08-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemfel
vapnet är helt ok. men jag gillar nästan sibiriagrejer mer.

laaksonen, laaksonenm, kastalskolan 9E och ljusdal är riktigt grymma spår.
Ljusdal brukar jag försöka spola fram till då man åker igenom där med tåg.
Förr i tiden brukade han hanberg prata trafik och väder på lokala p4.
Citera
2005-08-05, 23:20
Medlem
ge dem våld lät som ett trött tidigt demo med imperiet. mja säger jag. Svensk indiepop känns aldrig på riktigt nuföritden, man måste alltid täcka i grejjerna i nån slags falsksångsironi... verkar inte som någon svensk "indieartist" vågar stå för det de gör längre.
Citera
2005-08-05, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GörkSpräckarn
ge dem våld lät som ett trött tidigt demo med imperiet. mja säger jag. Svensk indiepop känns aldrig på riktigt nuföritden, man måste alltid täcka i grejjerna i nån slags falsksångsironi... verkar inte som någon svensk "indieartist" vågar stå för det de gör längre.

Har du lyssnat på Speedmarket Avenue? De kanske skulle passa herrn lite bättre, även om jag inte riktigt förstår vad du menar...
Citera
2005-08-06, 02:00
Bannlyst
Men medge att jag är on to something..

Varför inte erkänna det? Varför ljuga?

Seriöst! ingen kommer skratta!

Vi vet..

Ni spazzies (eller indiepopare) måste iaf förstå !

Alla fattar ju egentligen....
Citera
2005-08-06, 02:41
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GörkSpräckarn
Själv tycker jag Vapnet är trevligt just för att det inte är ironiskt, till skillnad från all intetsägande infantofila skit som Pluxus och Slagsmålsklubben och allt vad de heter som av någon anledning fått fotfäste i Sverige. Att alls sjunga på svenska är något rätt få vågar göra utan att skoja till det eller låta som Peps.
Citera
2005-08-06, 05:35
Medlem
De verkar gilla Bear Quartet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här