• 1
  • 2
2014-02-26, 12:37
Medlem
Med tanke på att mitt liv står på spel kanske så väljer jag det omoraliska alternativet.
Hur lyckas inte få skit för det?
Citera
2014-02-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Med tanke på att mitt liv står på spel kanske så väljer jag det omoraliska alternativet.
Hur lyckas inte få skit för det?
För 15k? Låter märkligt, å andra sidan så rånar ju black cobras lastbilar för fikabröd så.
Men mitt tips, gör det inte, be om uppskov i någon form.
Citera
2014-02-26, 16:48
Medlem
Citat:
Hej,
Har en snabb fråga som mitt användarnamn antyder.
Det är nämligen som så att jag har hamnat i en klämd ekonomisk sits där jag är skuldsatt och har ekonomiska anmärkningar.
Detta innebär att Kronofogden tar hela min lön nästan och jag har i princip bara kvar pengar till hyra, nu är det som så att jag har privata skulder till killar man inte vill vara skyldig.
Beloppet är överkomligt, 15.000 kronor.
Men jag har inga släktingar eller vänner som vill låna ut och att sälja något har jag inte.

25:e mars kommer jag dock få pengar av ett arv. Tills dess måste jag ordna 15.000, min plan.

Lägga upp grejer jag inte har på Tradera, få pengar insatta på mitt konto, runt den 7-8 säga att produkten gick sönder eller något och sedan betala tillbaka samtliga kronor till personen som köpt produkten.

Jag vet att det är moraliskt fel, jag vet att det är fult men som sagt jag kommer att betala tillbaka varenda krona och mitt liv hänger på en skör tråd.

Frågeställning: Har ni några tips hur jag genomför detta bäst? Hur länge kan jag förhala processen efter att jag har fått pengarna på kontot och hur?

Hur mycket är arvet på? Du kanske ska erbjuda mc-gänget 20.000 istället om de väntar en månad?

Jag tvivlar på att set verkligen finns ett arv. Om det fanns det så borde du väl enkelt kunna låna av någon annan?
Citera
2014-02-26, 18:14
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
För 15k? Låter märkligt, å andra sidan så rånar ju black cobras lastbilar för fikabröd så.

Den där snubben som blev ihjälslagen med en hammare och sen styckad var väl skyldig 3000?
Citera
2014-02-28, 11:25
Medlem
R.Rs avatar
Tja tycker du dig inte ha något annat val så. Att det skulle bli något rättsligt efterspel tvivlar jag på, se bara på annaamanda den förundersökningen lades väl ner trots att flickan blåste ett stort antal människor på pengar. Därmed inte sagt att det inte är fel att göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av Janone

Det är ju inte precis någon bank vi pratar om här. Möjligen om han kan visa svart på vitt att de får en extra slant om de väntar ytterligare någon vecka eller om han åtminstone kan betala av lejonparten nu. Annars heter uppskovet x antal brutna ben eller i värsta fall att lånet skrivs av direkt, dvs du blir klippt.
Citera
2014-02-28, 13:38
Medlem
Varför tar du inte sms-lån istället tills det har löst sig?

Det finns en uppsjö med bolag som ej tar någon avgift eller ränta första gången man lånar. Även om du mot förmodan får betala avgift/er slipper du genomföra proceduren via Tradera.

Kan du inte betala tillbaka via din taktik på Tradera=polisanmälningar hägrar

Kan du inte betala tillbaka via sms-lån= nytt ärende hos kronofogden

Citera
2014-02-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenschwein...
Varför tar du inte sms-lån istället tills det har löst sig?

Det finns en uppsjö med bolag som ej tar någon avgift eller ränta första gången man lånar. Även om du mot förmodan får betala avgift/er slipper du genomföra proceduren via Tradera.

Kan du inte betala tillbaka via din taktik på Tradera=polisanmälningar hägrar

Kan du inte betala tillbaka via sms-lån= nytt ärende hos kronofogden

Om du läser hans första post så har han utmätning från kronofogden och det innebär att han har en prick och därmed inte ens kan ta ett smslån vilket är bra såklart för smslån är ett jäkla skit!
Citera
2014-02-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Om du läser hans första post så har han utmätning från kronofogden och det innebär att han har en prick och därmed inte ens kan ta ett smslån vilket är bra såklart för smslån är ett jäkla skit!

Finns bolag som beviljar sms-lån trots anmärkningar.
Citera
2014-02-28, 14:14
Medlem
Citat:
Hej,
Har en snabb fråga som mitt användarnamn antyder.
Det är nämligen som så att jag har hamnat i en klämd ekonomisk sits där jag är skuldsatt och har ekonomiska anmärkningar.
Detta innebär att Kronofogden tar hela min lön nästan och jag har i princip bara kvar pengar till hyra, nu är det som så att jag har privata skulder till killar man inte vill vara skyldig.
Beloppet är överkomligt, 15.000 kronor.
Men jag har inga släktingar eller vänner som vill låna ut och att sälja något har jag inte.

25:e mars kommer jag dock få pengar av ett arv. Tills dess måste jag ordna 15.000, min plan.

Lägga upp grejer jag inte har på Tradera, få pengar insatta på mitt konto, runt den 7-8 säga att produkten gick sönder eller något och sedan betala tillbaka samtliga kronor till personen som köpt produkten.

Jag vet att det är moraliskt fel, jag vet att det är fult men som sagt jag kommer att betala tillbaka varenda krona och mitt liv hänger på en skör tråd.

Frågeställning: Har ni några tips hur jag genomför detta bäst? Hur länge kan jag förhala processen efter att jag har fått pengarna på kontot och hur?

15 000 är ju inte en jättesumma så sett. Har du nån form av bevis att de här pengarna kommer in 25:e mars? Om du har det kanske det kunde var värt att försöka med Blue step? De brukar ju kunna låna ut pengar även med betalningsanmärkning.

Om du kan bevisa att du får en större summa pengar snart kanske se är villiga trots anmärkningen hos kronofogden.
Citera
2014-02-28, 15:01
Medlem
Gör det inte. Sen är det heller inte särskilt lätt att lura av någon 15 000 kr, ger du dig på flera personer så ökar riskerna för dig. Sen vet du ingenting om personen som du lurar, de kanske kan ge dig mer problem än dem du nu är skyldig pengar plus att du sätter dom i en väldigt jobbig sits som kan ge dom väldiga problem (fast det skiter väl du i). Du får snacka med de som du är skyldig, om du ska få pengar ett bestämt datum så säg att de får 2000 kr extra om de kan vänta lite, eller vilken summa de nu kan nöja sig med. Sen kan jag ge dig ett tips, sluta göra skumma affärer med skumma människor det kommer bara att ge dig problem och ständig oro i längden. De kan sälja skulden till andra som kommer och bankar in din dörr med en yxa, börja böta dig, tredubbla skulden, börja hota din familj. Undvik sådana människor helt! Hur mycket pengar får du i arv? Jag hade hellre betalat 5000 kr extra om en månad än att börja blåsa medmänniskor vilket kommer ge dig mer problem samt kosta dig mer i längden i böter och annat, som inte ens är säkert att det kommer lyckas och gör du det så kan du räkna med en polisanmälan inom ett par dagar efter du fått pengarna, eller e.v besök av de du blåst, har sett det hända andra.

Så snacka med de du är skyldig, försök köpa dig tid att fixa pengarna på annat sätt eller att de kan vänta. De lär hellre ta 20 000 om en månad än 15 000 kr idag. Vad är 5000 kr egentligen? Lätt värt det för att slippa allt besvär det annars kommer innebära. Även om du inte tror det så kommer det ändå att kosta dig pengar att börja blåsa andra o.s.v.

Sen som sagt: Sluta umgås eller göra affärer med skumma människor!
Senast redigerad av lebensunwerten 2014-02-28 kl. 15:04.
Citera
2014-03-03, 16:14
Medlem
Funderar på om jag lyckats hitta TS tradera konto.
http://www.tradera.com/finding.mvc/i...?ftgnr=2851412

Bara produkter med högt intresse, inga bra bilder på produkterna och ett relativt oanvänt konto....Luktar bluff och båg...
Citera
2014-03-04, 01:59
Bannlyst
jävla smuts är du TS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem