2014-02-25, 23:22
Medlem
Nordbor och ett antal andra länder har kulturer där man inte förväntas prata med andra än de man känner eller jobbar med. Vuxna män är väldigt blyga och behöver flera liter starköl för att våga ta kontakt med nya människor. Detta beteende försvaras med att det är civiliserat och att man inte vill snacka med en massa idioter Jag skrattar åt er som försvarar en reserverad och tillbakadragen personlighet! Jag skrattar åt er hela vägen till banken eller mitt gratisboende i Paris, LA eller Moskva. För det är när man är öppen och social som man lättast kan få de bäst betalda jobben och få vänner som gärna vill att man hälsar på.

Jag är en svensk man som inte är en i mängden. Jag är väldigt nyfiken på människor och tycker inte det är konstigt att inleda en konversation med någon i matkön/hissen eller liknande. Självklart gör jag inte det med vem som helst, är en väldigt bra personkännare och ser vilka som är helt ointresserad av en konversation. I stora sällskap tar jag väldigt mycket plats och folk vill vara nära och runt omkring mig därför att jag är så rolig att umgås med. Jag har alltid haft lätt att få arbete till och med innan tiden på universitet. Det beror på jag vid arbetsintervjuer tar över själva intervjun och jag ger genast väldigt positiva intryck.

Vad har min väldigt sociala personlighet fört med sig? Jag känner massor av människor, allt från företagsledare (känner en av Sveriges rikaste män bland annat) till journalister. Jag har lärt känna folk i andra länder och bor där helt gratis. Vad sägs om att åka till Paris, LA, Grekland, Moskva eller Rio de Janerio och bo gratis? Det är min verklighet. I april ska jag ner till Thessanoliki en vecka (det enda jag betalar är flyg) och i sommar blir det självklart Brasilien, återigen gratis boende! Ändra er personlighet, försök att bli mer karismatiska och nyfikna på nya människor och träffa mycket internationellt folk så kommer det som varit drömmar att bli verklighet. Efter att ni har spenderat en kväll på restaurang ihop med flera främmande människor ska ni ha gjort ett sånt stort intryck att de inte bara kommer ihåg ditt namn utan också vill ta kontakt igen.

Hur kan denna blyghet och reserverade personlighet fortsätta existera när varje ny människa är en ny möjlighet?
Senast redigerad av Infensus 2014-02-25 kl. 23:56.
Citera
2014-02-25, 23:25
Medlem
Awards avatar
Kultur.

Roligt för dig för övrigt, ska jag vara avundsjuk? Jag är jäääääätteavis.
Citera
2014-02-25, 23:26
Bannlyst
Tja, majoriteten är ju det utan alkohol tyvärr. Jag var också det innan jag skaffade ett säljjobb och nu är jag nästan som en helt annan person. Extremt socialt kompetent har man blivit tack vare tjänsten, lätt som fan att fixa tjejer och lära känna nya människor.

Ett tips för er som är det är att skaffa ett säljjobb. Kan lova er att ni utvecklas grymt mycket då ni pratar med massor av olika människor mer eller mindre hela tiden. Nästan som att man blivit lite manipulativ då man vet vad som funkar beroende på person.
Citera
2014-02-25, 23:28
Medlem
Awards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Tja, majoriteten är ju det utan alkohol tyvärr. Jag var också det innan jag skaffade ett säljjobb och nu är jag nästan som en helt annan person. Extremt socialt kompetent har man blivit tack vare tjänsten, lätt som fan att fixa tjejer och lära känna nya människor.

Ett tips för er som är det är att skaffa ett säljjobb.

Om man blir som dig om man blir säljare, nej tack - jag har allt sett dina tidigare trådar och skulle hellre bli hemlös och tiggare innan jag blir en sån som dig.

Vill man bli karismatisk, öppen och ha lätt för att prata med andra så räcker det med att hålla sig i sociala situationer, t.ex prata med folk på krogen/festen utan att dricka alkohol. Träning ger färdighet, och lyckligtvis är säljare inte det enda yrket som man kan välja om man vill bli öppen och social.
Citera
2014-02-25, 23:33
Medlem
Citat:

Ett tips för er som är det är att skaffa ett säljjobb. Kan lova er att ni utvecklas grymt mycket då ni pratar med massor av olika människor mer eller mindre hela tiden. Nästan som att man blivit lite manipulativ då man vet vad som funkar beroende på person.

Är glad för din skull! Ända fram till 16-års ålder var jag som svenskar är mest på det sociala planet. Men efter att ha haft ett arbete där man träffade mycket folk av helt olika yrken med mera, då blev jag genast mycket mera nyfiken på andra även i vardagen. Har dock alltid varit väldigt oblyg och bland annat kunnat hålla tal/uppträda inför hundratals personer utan några som helst svårigheter.
Citera
2014-02-25, 23:35
Medlem
Ymir1s avatar
Citat:

Skulle seriöst vara mer intressant om du kunde peka ut vad detta säljarjobb gjorde för dig och hur du ändrades och vad du ändrade på i din personlighet än att bara säga "fixa ett säljar jobb så löser sig allt".
Citera
2014-02-25, 23:41
Medlem
Awards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ymir1
Skulle seriöst vara mer intressant om du kunde peka ut vad detta säljarjobb gjorde för dig och hur du ändrades och vad du ändrade på i din personlighet än att bara säga "fixa ett säljar jobb så löser sig allt".

Du kan börja med att läsa "waicen's" tidigare trådar, t.ex:

(FB) gruppintervju... Jag "tog för mycket plats" och fick således inte tjänsten!
(FB) Har lurat folk inom försäljning (konsekvenser?)
(FB) Mina kompisar säger att jag är narcissist (är knappast det).
(FB) Jag är riktigt bra på att sälja. Några frågor om toppskiktet i samhället...

Intressant läsning, rekommenderas

För mer om hur du blir lika framgångsrik som waicen!
Citera
2014-02-25, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ymir1

Tja, bland annat så blir man ju mer framåt. Man kan utan några som helst problem gå fram till en främling och börja prata, låt oss säga en tjej på krogen. Det kommer naturligt, och är egentligen något som SKA VARA naturligt för oss människor. Fast iofs är det väl bara inte ett problem inom just Sverige att lida av "approach anxiety".

Jag blev mer framåt, och mer allmänt socialt kompetent. Svårt att säga rent konkret, blev helt enkelt mer karismatisk. När man umgås med andra säljare inser man t.ex. hur pass viktigt tonläget/kroppsspråk är när man talar och detta utvecklar man till det bästa.
Citera
2014-02-25, 23:49
Medlem
Drinkycrows avatar
Känns som om du mest vill skryta om gratis boende haha. Jag tycker bara du låter som en jobbig typ. Låter som du "hittat sanningen" och om fem år kommer sanningen vara helt annorlunda.

Men visst är många svenskar försiktiga i sociala situationer och visst beter sig folk från annorlunda länder olika. Men din utgångspunkt verkar vara att om alla var mer utåtriktade hade de varit lyckliga och haft meningsfulla liv.

Faktum är att de flesta människor vill inte prata med dig. Eller mig för den delen. Så sluta gärna prata med folk som sitter fast med dig en stund vare sig det är en hiss eller matkö. Tro inte heller någon som flyttat hemifrån blir imponerad av "din verklighet" fylld med soffor du får sova på gratis i olika värlsdelar haha
Citera
2014-02-25, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Känns som om du mest vill skryta om gratis boende haha. Jag tycker bara du låter som en jobbig typ. Låter som du "hittat sanningen" och om fem år kommer sanningen vara helt annorlunda.

Men visst är många svenskar försiktiga i sociala situationer och visst beter sig folk från annorlunda länder olika. Men din utgångspunkt verkar vara att om alla var mer utåtriktade hade de varit lyckliga och haft meningsfulla liv.

Faktum är att de flesta människor vill inte prata med dig. Eller mig för den delen. Så sluta gärna prata med folk som sitter fast med dig en stund vare sig det är en hiss eller matkö. Tro inte heller någon som flyttat hemifrån blir imponerad av "din verklighet" fylld med soffor du får sova på gratis i olika värlsdelar haha

Vet inte om detta är nytt för dig men; vi människor är sociala varelser. Det är MENINGEN att man ska snacka med varandra, är befängt att tro något annat.
Citera
2014-02-26, 00:09
Bannlyst
Citat:

Försäljare är de värsta som finns, speciellt de som står i köpcentrum och försöker sälja på en något mobil abonnemang, hatar deras falska metoder. Tack och lov kan man vara social utan att dra trista skämt på firmafesten, usch
Citera
2014-02-26, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martenslager
Försäljare är de värsta som finns, speciellt de som står i köpcentrum och försöker sälja på en något mobil abonnemang, hatar deras falska metoder. Tack och lov kan man vara social utan att dra trista skämt på firmafesten, usch

Ja jo, fast sådana som du enligt mig är det värsta som finns. Dvs, som inte tänker längre än näsan räcker. Ignorant. Är du medveten om att det mesta handlar om just försäljning? Vad tror du att han som frågar dig/hjälper dig att skaffa byxor inne på valfri klädaffär är? Oj hoppsan du gick precis ut med ett par byxor som han SÅLDE åt dig genom snack osv. Fast du tänker inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in