2005-08-04, 23:45
Medlem
Forever Winters avatar
Jag tror att spelare väljer andra serier framför Allsvenskan pga det sportsliga i högre grad än vad folk tror. Visst betalas det högre löner i Danmark, men det är ändå marginellt. Danska ligan lockar för att det spelas roligare fotboll där.
Vore det pengarna skulle alla spela i ryska ligan...

Dessutom är franska ligan verkligen ingen skitliga - topplagen är lika bra som i de andra storligorna.
Citera
2005-08-05, 17:11
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Jag tror att spelare väljer andra serier framför Allsvenskan pga det sportsliga i högre grad än vad folk tror. Visst betalas det högre löner i Danmark, men det är ändå marginellt. Danska ligan lockar för att det spelas roligare fotboll där.

Klart det spelas roligare fotboll om de danska klubbarna kan ta hem bättre spelare än de svenska. Det är ju för fan skamligt att allsvenska storklubbar tappar spelare till Danmark och ffa Norge, som inte ens har någon liga att tala om. Artistskatten måste bort!
Citera
2005-08-05, 23:04
Medlem
kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Artistskatten måste bort!

Vad menar du med det?

Artistskatt är en särskild inkomstskatt i sammanhanget utomlands bosatta artister, idrottsmän m fl.
Det innebär också att man inte betalar arbetsgivaravgifter. (däremot sociala avgifter).

Om artistskatten utökas genom förändringar så skulle den möjliggöra utländska förvärv i högre utsträckning.
Förstår inte vad du har emot det.
Citera
2005-08-06, 10:26
Medlem
Goblins avatar
Hoppsan, det blev visst fel där. Brukar så ofta gasta på att skatter ska bort så det blev så här också .

Självklart menar jag tvärtom. Vi måste ha samma förutsättningar som tex Danmark och Norge. I Danmark behöver spelarna bara skatta 30% under de tre första åren och klubben behöver inte betala arbetsgivareavgifter under den tiden. Man kan bara drömma om hur allsvenskan skulle se ut med sådana skatteregler...
Citera
2005-08-06, 14:53
Medlem
Jag tycker inte man ska måla fan på väggen allt för mycket, det finns definitivt en stark utvecklingspotential i de svenska klubbarna.

Borås arena är otroligt positivt för klubbfotbollen i Sverige, för den har indirekt bidragit till att både blåvitt och MFF kommer att få nya arenor de närmaste åren.
Så fort vi har fått ordentliga arenor i Sverige kan vi börja konkurrera på allvar, då tror jag vi går förbi både Norge och Danmark.
Citera
2005-08-06, 20:39
Medlem
Nissenforevers avatar
Malmö blir väl svensk fotbolls nästa storklubb....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in