2014-02-26, 19:46
Medlem
Snällhet är inte negativt. Självutplånande, följt av martyrskap, är negativt. Ett exempel:

Kille vänder ut och in på sig själv för att behaga tjej. Tjej tycker väl att det är snällt, men blir samtidigt lite illa till mods. Kille märker detta och öser på ännu mer. Tjej drar sig undan för att slippa hamna i tacksamhetsskuld. Kille blir besviken och upprörd och känner sig utnyttjad/illa behandlad. Tjej drar sig undan ännu mer. Kille skriver argt inlägg på Flashback om hur tjejer ratar snälla killar.

Nu vet inte jag om det har varit så för dig, men den här typen av scenario är inte helt ovanligt. Som sagt, snällhet är inte negativt, men det finns gränser. Själv började jag för några år sedan att dejta en kille som i julklapp gav mig prylar för omkring 10k. Vi hade då setts i knappt 2 månader. Själv hade jag köpt en pryl för några hundralappar till honom. Resultatet blev att jag kände mig väldigt mycket i underläge, eftersom jag hamnade i tacksamhetsskuld. När killen i fråga sedan började hinta om att han var besviken eftersom han hade lagt ut så mycket tid/pengar/känslor på mig, och kände att jag inte givit lika mycket tillbaka, då dog mina spirande känslor för honom ganska snabbt.

Hur som helst. Var snäll, men låt tjejen vara snäll tillbaka. Visa intresse, men låt tjejen visa intresse tillbaka. Steg för steg, ömsesidighet är nyckeln. Jag menar inte att man ska spela fåniga "vem ringer först"-spel, men det måste finnas en naturlig balans.
Citera
2014-02-26, 19:48
Medlem
Vindlings avatar
Vet hur det är när man tror att man hittat "rätt" tjej och så fungerar det inte. Sanningen i dessa fall är såklart att hon inte alls var "rätt" från början även om ni kom bra överens. Hon såg/ser dig som en vän helt enkelt. Skit i henne och gå vidare. Gör ABSOLUT INTE den där bio-kyss grejen!!

Hur gammal är du förresten?
Citera
2014-02-27, 03:06
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helpmeplease123
Hur gör man för att bete sig på "rätt" sätt. Känns som en vetenskap att förstå kvinnor ibland
Vet jag varit för snäll å mjäkig antar att kvinnor inte gillar den typen. Har en tendens å bli sådan när jag är med personer jag inte känner så väl.
Övning ger färdighet antar jag

För att bete dig på rätt sätt måste du vara egoistisk. Sluta bry dig om vad hon vill, och utgå istället från vad du själv vill. När du verkligen har förstått innebörden i detta, kommer ditt beteende att förändras.
Citera
2014-02-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Weatherwax-
Snällhet är inte negativt. Självutplånande, följt av martyrskap, är negativt. Ett exempel:

Kille vänder ut och in på sig själv för att behaga tjej. Tjej tycker väl att det är snällt, men blir samtidigt lite illa till mods. Kille märker detta och öser på ännu mer. Tjej drar sig undan för att slippa hamna i tacksamhetsskuld. Kille blir besviken och upprörd och känner sig utnyttjad/illa behandlad. Tjej drar sig undan ännu mer. Kille skriver argt inlägg på Flashback om hur tjejer ratar snälla killar.

Nu vet inte jag om det har varit så för dig, men den här typen av scenario är inte helt ovanligt. Som sagt, snällhet är inte negativt, men det finns gränser. Själv började jag för några år sedan att dejta en kille som i julklapp gav mig prylar för omkring 10k. Vi hade då setts i knappt 2 månader. Själv hade jag köpt en pryl för några hundralappar till honom. Resultatet blev att jag kände mig väldigt mycket i underläge, eftersom jag hamnade i tacksamhetsskuld. När killen i fråga sedan började hinta om att han var besviken eftersom han hade lagt ut så mycket tid/pengar/känslor på mig, och kände att jag inte givit lika mycket tillbaka, då dog mina spirande känslor för honom ganska snabbt.

Hur som helst. Var snäll, men låt tjejen vara snäll tillbaka. Visa intresse, men låt tjejen visa intresse tillbaka. Steg för steg, ömsesidighet är nyckeln. Jag menar inte att man ska spela fåniga "vem ringer först"-spel, men det måste finnas en naturlig balans.

Tack för svar känner igen mig i det du skrivit och förstår nu att jag varit lite för mycket med å ge bort saker osv
Jag blir lätt sådan har alltid varit väldigt osynlig bland tjejer som killar och hoppas antagligen att man skulle bli mer synlig om man gör snälla saker
Men förstår att där finns en gräns!

Mvh
Citera
2014-02-27, 18:00
Medlem
Du har mycket att jobba på. Börja med dig själv!
Bli mer egoistisk och lär känna dig själv. Lägg dig SJÄLV i fokus under en längre tid, du kanske kommer hata tjejer över en tid. Detta släpper och du hittar en balans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in