2014-02-25, 16:55
Medlem
Hej!
kan ju börja med att jag inte riktigt vet om den här tråden hamnade i rätt ämne..

Såhär är det, jag arbetar i en ganska liten butik, den enda anställda är jag och så jobbar naturligtvis min chef när jag är ledig.
nu till problemet, min chef har alltid varit väldigt närgången mot mig, det ska kramas och pussas på kinden när jag slutar för dagen och när vi ses, han kan ibland börja prata sex och liknande saker med mig osv. jag brukar bara skoja bort det där sexsnacket, ni vet som man gör "haha, tyst med dig, det där vill jag inte höra".

Men så för någon vecka sedan så stog jag vid kassan (har alltid en nyckel till toaletten i min bakficka vilket han vet om), så kommer han fram och smeker mig på röven lite lät och typ halvt viskar med en intim röst och frågar om han kan få nyckeln.
det här kändes helt otroligt obehagligt, ryser så äcklad jag blir!
och så häromdagen, så har han tydligen "skojat" med kunder som frågat om jag har pojkvän, och sagt att han är min pojkvän... och när han nämnde det så sa han "ja men vi kanske blir ihop en dag, sånt vet man ju aldrig" and so on
kan tillägga att jag är runt 20 år och han runt 40. vill inte säga för mkt

Min fråga, har han känslor för mig eller vad håller han på med?? vad ska jag göra?
Citera
2014-02-25, 16:58
Medlem
NovaOculuss avatar
Dörren till ekonomiska fördelar är rätt framför dig och du frågar om du skall öppna den?!

Vad skadar det att spela med? Vill du inte ha något seriöst skall du påpeka det ganska tidigt, och tro inte på något seriöst heller han är ju betydligt äldre.

Lycka till
Citera
2014-02-25, 17:02
Medlem
HamWorths avatar
Din chef vill bara få sig ett skjut, tills han tröttnar på dig och hittar en ny vacker mö.
Citera
2014-02-25, 17:16
Medlem
Glömde säga att han också tjatar om att komma hem till mig och se på film eller fika. Han har också sagt till en kund (på skoj) att vi har haft sex, att jag var tvungen att ligga med honom för att få jobbet.

Skulle aldrig inleda något med honom och har aldrig nånsin visat att jag skulle vilja inleda något med honom. Har inga känslor alls för honom!
Citera
2014-02-25, 17:25
Medlem
paperboy85s avatar
Du ska inte behöva stå ut med den skiten. Spela in hans trakasserier och anmäl honom.
Citera
2014-02-25, 17:26
Medlem
annasmulans avatar
Låter inte som att han har känslor för dig utan mer att han tycker att du är snygg och vill ha sex med dig. Byt jobb eller säg till på skarpen om du inte vill att det ska fortsätta!
Citera
2014-02-25, 17:27
Medlem
Kundalinis avatar
Din chef låter som ett ärkeäckel. Byt jobb. Han framstår från din beskrivning som en fullständigt lågbegåvad och gränslös person. Störd och obehaglig.
Citera
2014-02-25, 17:33
Medlem
jaybones avatar
Sexuella trakasserier, härligt!

Skulle tro att din chef har en del känslor för dig, iaf i sina byxor. Ring facket eller byt jobb eller stå ut med skiten!
Citera
2014-02-25, 17:33
Medlem
uppenbarligen vill han knulla med dig. Du får vara mer tydlig och säga nej på skarpen och inte fnissa bort saker. Ev kanske du blir av med jobbet men lite karaktär får du nog ha.

Spela in allt han säger osv så har du bevis vid en eventuell konflikt (typ som att han sparkar dig pga arbetsbrist fast det egentligen handlar om att du inte vill ligga med han) eller om du framöver tänker anmäla han för sexuellatrakaserier.
Citera
2014-02-25, 17:34
Medlem
GodeGorans avatar
Att du ens behöver fråga ja din chef är kåt på dig och det du bör fråga dig själv är om du tycker att det är okej eller vad du ska göra om du tycker att han går för långt.
Citera
2014-02-25, 17:35
Medlem
paperboy85s avatar
Hon ska inte bara byta jobb. En sådan här person måste få känna på konsekvenserna av sitt handlande, annars fortsätter han på nästa tjej som tar jobb i hans butik och/eller blir påstridigare i sitt beteende.
Citera
2014-02-25, 17:39
Medlem
JDAMs avatar
Är chefen av utländsk påbrå?

i vilket fall som helst anmäl omgående vidrig gubbjävel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto