Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-25, 15:47
  #1
Medlem
Har precis köpt en surface pro 2. Håller nu på att utforska windows store, verkar riktigt dåligt jämfört med play store. Först och främst, väldigt många irrelevanta appar kommer upp. Och man måste blädra rätt mycket till vänster, för att hitta något att ha. Till skillnad från play store, som alltid visar de "bästa" apparna först.

Nu till frågan, stämmer det verkligen att jag inte kan köpa de appar som visas om man har USA som region inställning? Jag kan testa apparna, men inte köpa dem. Det går inte att lägga till en betalnings metod (man inte kan ändra debiteringsadress från USA till Sverige). Efter lite googlande så ser jag att jag måste ändra till region Sverige, då kan jag lägga till betalningsmetod. Men apparna som jag vill köpa hittas inte med Sverige som region. Win store blev otroligt mycket sämre med Sverige som region måste jag säga. Både utbudet förminskades rejält och app infromationen blev på svenska istället för på engelska. Ändra app infromationen till engelska verkar inte heller gå om man har sverige som region.

Riktigt uselt måste jag säga!

Är för övrigt väldigt nöjd med pro 2 som dator. Sval, snabb, tyst med kvalitets känsla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback