• 1
  • 2
2014-02-25, 15:39
Bannlyst
Vilket är det mest charmigaste Windows någonsin?
För mig kommer alltid Windows 95 ligga närmast hjärtat, sen Windows XP, sen Windows 98, Sen Windows 2000, sen Windows 7, sen Windows ME, Sen Windows 3.1(nog för jag har bara kört Windows 3.1 under några sekunder under en laboration på en fattig skola), sen Windows Vista och sist Windows 8.1.

Windows 95 är så vackert, rent och enkelt OS. Väcker många barnminnen om gamla spel, 16-bits DOS music. 256 färger. <3

Jag ska försöka överleva med Windows XP så länge det går!
Om ni tror jag kör Ubuntu Linux så gör jag det inte, men jag kör det på min server
Senast redigerad av Ubuntu.Linux 2014-02-25 kl. 16:21.
Citera
2014-02-25, 15:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Windows 2000 tillhör min favorit. Därefter Windows 7/8 och XP. Windows ME var ett roligt operativsystem. Jag provade detta lite snabbt, men efter drygt 30 minuters användning så slängde jag skräpet. Windows 98 var också en rolig tid. Jag minns det fina felmeddelandet "du har gjort en förbjuden åtgärd"

Windows 3.1 var också en rolig tid. Snacka om ett fint gränssnitt.
Citera
2014-02-25, 15:50
Medlem
Strychnos avatar
Själv anser jag att Windows XP (Black Edition) är det trevligaste.
De nyare som W7/8 känns otrevliga och tillstökade.
Jag har faktiskt en gammal laptop av årsmodell
-90 med ett fungerande W3.11 någonstans,
Det är ju värdelöst och oanvändbart numera
men lite kul att ha i gömmorna.
W98 var ju ganska trevligt samt ME, Jag har fortfarande
kvar installationsskiva till W98 och uppgradering till ME.
Senast redigerad av Strychno 2014-02-25 kl. 16:25.
Citera
2014-02-25, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Windows 2000 tillhör min favorit. Därefter Windows 7/8 och XP. Windows ME var ett roligt operativsystem. Jag provade detta lite snabbt, men efter drygt 30 minuters användning så slängde jag skräpet. Windows 98 var också en rolig tid. Jag minns det fina felmeddelandet "du har gjort en förbjuden åtgärd"

Windows 3.1 var också en rolig tid. Snacka om ett fint gränssnitt.

Kan minnas en kompis till mig som hade en mor som studerade till högstadielärare. Hon hade Windows ME på sin dator. Fy fan vilken hatkärlek jag hade till den. Den var seg, ful, smutsig, nedskräpad med dokument, massa spel. En riktig charmig kladdator! Ful bakgrunsbild med mera.

Du vet den där årgången när datorer såg verkligen ut som skit. Deformerade skärmar och tangentbord som skulle vara hipp på den tiden. Annars har datorer sett lika dana ut rätt länge. Men tjocka bullskärmar i regnbågens färger, snett tangentbord och konstig klotrund mus, samt inbyggda högtalare i skärmen är något som jag både hatar och älskar. Så fult!
Citera
2014-02-25, 15:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ska vi prata lite kuriosa om operativsystemet så har jag fått ett parti med bärbara datorer. Jag funderar på att installerar dom olika Windows på dessa bärbara. Man radar upp dessa sedan på en fin bänk där man kan beskåda dom olika versionerna.
Citera
2014-02-25, 15:59
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ska vi prata lite kuriosa om operativsystemet så har jag fått ett parti med bärbara datorer. Jag funderar på att installerar dom olika Windows på dessa bärbara. Man radar upp dessa sedan på en fin bänk där man kan beskåda dom olika versionerna.

Det där vore klockrent!
Citera
2014-02-25, 16:08
Bannlyst
Citat:

Lägg upp ett kort här! =)
Citera
2014-02-25, 16:11
Medlem
nedboys avatar
Xp var en favorit som man höll fast länge vid. Men nu när man lärt sig att konfigurerar win7 och optimera det så gillar jag det mest. Bästa operativet någonsin, man slipper allt flötigt skit som Apple lägger på sitt och man slipper all linuxskit som inte är kompatibelt med nåt osv osv.
Citera
2014-02-25, 16:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu.Linux
Lägg upp ett kort här! =)

Det kommer nog upp ett kort när detta projekt är färdigt. Jag har i alla fall installerat Windows 95/98 + 2000 på dessa datorer.

Det var inte igår man fick använda en diskett för sin installation.
Citera
2014-02-25, 16:13
Medlem
Mattelols avatar
Windows 7 är ju överlägset men Windows XP var en milstolpe utan dess like, fylld med möjligheter och nu även med nostalgi. Har det inte varit för DirectX och lite annat smått och gott så hade jag inte haft något emot att sitta i XP.

Citat:

Det var inte igår man fick använda en diskett för sin installation.

Haha, fantastiskt! Hur stort var 95?
Citera
2014-02-25, 16:17
Medlem
Mitt hjärta säger Windows Me. Men håller med TS om 95, mycket charmigt. Kanske är det så för att vi växt upp med dessa OS? Windows Me har fint ljud när man startar upp. Men på ljudfronten är win98 coolt som fan http://www.youtube.com/watch?v=2PdDLxllvqc. Tycker det liknar Playstation ljudet lite grann (rysningar). Windows 7 har ett förskräckligt ljud, tycker jag. Windows Longhorn kanske kan vara charmigt, om man vill ha lite mystik och förvirring
Senast redigerad av Expresso 2014-02-25 kl. 16:25.
Citera
2014-02-25, 17:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol

Haha, fantastiskt! Hur stort var 95?

Mja, hårdvarumässigt en droppe i havet om man jämför dagens Windows.

http://i.imgur.com/Ql3F1JQ.png
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in