Jag är sällan på facebook men på senare tid har jag gjort några inlägg och fått en del likes/kommentarer etc.. Jag är mycket selektiv med vem jag lägger till som vän och det finns en man som var ett gränsfall eftersom jag kände igen honom från bekantskapskretsen men inte mycket mer. Jag bekräftade iaf hans vänförfrågan för säkert ett par år sedan och tänkte inte mer på saken, förrän nu när han började gilla och kommentera mina inlägg.
Det slog mig att jag inte har sett hans egna inlägg tidigare utan enbart hans kommentarer av mina. Jag antar att han har ställt in det så att han kan se mina inlägg men jag inte hans, eller? I hans tidslinje ser jag ju att han skriver en hel del.
Jag har alltså inte haft någon kontakt med honom på hela tiden när han plötsligt börjar gilla/kommentera det jag skriver. Varför gör man så? Jag förstår inte riktigt hur det funkar.
Nu känner jag mig dessutom lite fånig eftersom jag har kollat runt en del i hans profil för att komma på vem han är, (jag kom på det till slut), och inser att man kan se vem som har varit inne på profilen om man vill, eller hur? (Ok, jag erkänner att jag kollade lite extra eftersom mannen i fråga är precis min typ

och dessutom väldigt rolig när han skriver.) Men nu tror han väl att jag är en desperat stalker.
Jag är alltså rätt ointresserad av sociala medier generellt men det där fick mig att fundera lite. Jag gör säkert en sak av ingenting men hur skulle ni tolka det beteendet? Är det vanligt att man gör så?