Jag är less på att variera mat och äta fel blandninga va viktiga ämnen. Vet nån vad man skulle kunna äta varje måltid och få i sig allt man behöver. Lätt lagat och billigt är ett plus.
Och jag vill slippa allt krångel med sallad och liknande sidomat. Bara själva måltiden ska inehålla allt jag behöver.
Koka en balja med makaroner, blanda i klippt bacon, lök, ägg, korv, majs, ärtor, broccoli och gôra ihop allting. Salta och krydda med grillkrydda. Drick lättmjölk till.
Det brukar jag göra ibland och det är skitgott!
Gammal Hårdrockares recept verkar rätt gott men nog ingen höjdare att bara äta varje dag. Inte så bra protein/fett-fördelning, bara mättade fetter etc.
Grejen är att det är mer eller mindre omöjligt att få i sig en varierad kost om du bara äter en typ av mat. Men det är klart du överlever men det kommer inte vara lika bra som en varierad kost.
Ris/Pasta/Potatis har alla olika fördelar t.ex.
Men rent generellt:
En utav de tre kolhydratkällorna jag nämnde+protein(fågel, fisk, skaldjur, kött)+fett(ofta kommer med proteinet, kan ju alltid sikta på nyttiga fetter) samt någon grönsaksblandning(till exempel en färdig fryst blandning) så har du ofta en bra måltid om du har rätt proportioner.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!