2014-02-24, 21:26
Medlem
Hej!

Har ett lite udda problem jag försöker få bot på. Jag är vanligtvis jätte glad,trevlig, rolig, charmig enligt många personer. Var under skoltiden alltid klassens clown osv.

Men nu när livet dragit igång på riktigt eller för den delen när jag jobbade innan under skoltiden. Så är jag fruktansvärt tråkig/insatt i mitt arbete.

Vad är problemet? Man ska jobba på jobbet, inte där för och leka?
Mycket sant, men jag driver ett jobb vid sidan av med bara polare under kvällar och helger. Detta är ett jobb som inte drar in oss några större pengar eller för den delen ska inte bli en pengagruva. Vi gör det för att det är kul och ger oss vissa förmåner. Jag älskar och göra detta och tycker det är riktigt kul/avkopplande och komma dit och göra det vi gör.

Men när jag kommer hem på kvällen, sitter jag och funderar på varför jag vart så jävla tråkig idag igen? Mina polare kommer ju tröttna på mig och verksamheten om jag fortsätter såhär? Jag har ju bara svarat dom kort inom frågor i arbetet och reagerar inte ens på skämt, utan bara fäster blicken i det som ska göras.

Hur ska jag få bot på detta?
Citera
2014-02-24, 21:32
Medlem
tycker att det låter som att du är väldigt engagerad i det du gör, troligtvis för att du gillar det eller helt enkelt vill göra ett bra jobb

Om jag vore du skulle jag bara säga till polarna att du helt enkelt har svårt att "vara som vanligt"/ slappna av när du jobbar, de borde ju uppskatta det i längden kan man ju tycka
Citera
2014-02-24, 21:34
Medlem
Manboiiis avatar
Huh? Ena stunden skriver du att ni gör det för att det är roligt, och att ni har roligt på arbetet.
Nästa stund undrar du varför du vart så jävla tråkig?

Förstår inte riktigt vad du är ute efter
Citera
2014-02-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunshineandstuff
tycker att det låter som att du är väldigt engagerad i det du gör, troligtvis för att du gillar det eller helt enkelt vill göra ett bra jobb

Om jag vore du skulle jag bara säga till polarna att du helt enkelt har svårt att "vara som vanligt"/ slappna av när du jobbar, de borde ju uppskatta det i längden kan man ju tycka

Kan va ju va så att jag blir för engagerad ja, Men som sagt vill ju inte bli det hela tiden. Jag tänker varje dag att idag ska ja va rolig, och social men slutar ju alltid med att jag sitter jobbar.

Kan det va så att de andra gör mindre än mig? Kan också va så att jag vill få grejerna gjorda. Och då ska de helst va på mitt sätt. Jag kanske stöter bort dom andra.

Hur lär man sig släppa ansvar på annat folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Huh? Ena stunden skriver du att ni gör det för att det är roligt, och att ni har roligt på arbetet.
Nästa stund undrar du varför du vart så jävla tråkig?

Förstår inte riktigt vad du är ute efter

Det är ett roligt jobb, Men jag är tråkig mot polare Arbetskollegor. Stundtals kan jag va med och skratta tjoa, fälla in vits. Men sällan jag gör detta under arbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in