2005-08-03, 18:34
Medlem
Robin Woods avatar
Är det någon som är hemma på elfel generellt sett på bilar?

Jag skulle vilja lösa ett problem som jag har och felet är sådant att det påverkar exempelvis vindrutetorkarna, då man prövar med att spruta vatten så fungerar det inte, vilket det gjort tidigare utan problem, och torkarbladen har automatiskt gått ett par drag , men nu fungerar inte det, men den andra funktionen med att torkarbladen fungerar på de olika lägena är ok.
Då man lyssnar hör man ett surrande ljud, precis som om någon ström påverkar nåon elmotor. Och det ljudet fortsatte att låta trots att jag stängt av motorn.
jag startade motorn, och stängde av, och då upphörde det?
kan det vara ett glapp?
Är det någon som har kunskap i ett sådant uppkommet fel?
Citera
2005-08-03, 19:38
Medlem
det är nog kortis i kontakten till spolar motorn eller i motorn,
Citera
2005-08-04, 02:10
Medlem
Robin Woods avatar
Tack för svaret!
Det kan inte vara något annat?
Citera
2005-08-04, 03:02
Medlem
Oddballs avatar
Felet du beskriver går hos verkstäder under namnet: "Cîtroën"
Citera
2005-08-04, 14:34
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

jasså? Ett ganska vanligt, och i så fall lättfunnet problem?

Ska hem till en kompis, som kan det hoppas jag, men det kanske är farligt att köra med bilen, med tanke på brandrisk?
Citera
2005-08-04, 16:38
Medlem
Citat:
Nu var du taskig.. Tur att inte min Xantia kan läsa. Fast annars har du rätt, såna fel är dom kära Cittrorna fina på .
Citera
2005-08-04, 19:35
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Nu var du taskig.. Tur att inte min Xantia kan läsa. Fast annars har du rätt, såna fel är dom kära Cittrorna fina på .

Okej då, lite taskig kanske jag var. Men generellt sett är faktiskt Citroën och elfel som kärlek och kyssar....
Citera
2005-08-04, 20:21
Medlem
Citat:
Okej då, lite taskig kanske jag var. Men generellt sett är faktiskt Citroën och elfel som kärlek och kyssar....
Trost att jag är en obotlig Citroenfanatiker så måste jag ju ge dig rätt. Trösten är att det sällan är nåt allvarligt, mest irriterande småfel men kan leva med till man får lust och fixar det. Fast jag måste säga att jag har haft tur, kört Cittra i 17år och inte märkt av elproblemen nåt speciellt. Men det är väl som med alla bilar, det är dom som krånglar som märks. Har ju i och för sig hört en del om C5 med sina lustiga elfel, trots det blir nog nästa bil en C5...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in