2014-04-25, 16:56
Medlem
generalvits avatar
Varför inte skippa hinkar? Och bara gräva gropar som ni fyller med ny jord? Spela roll om dom kommer i kontakt med andra rötter, dom lär växa bra ändå!
Citera
2014-04-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalvit
Varför inte skippa hinkar? Och bara gräva gropar som ni fyller med ny jord? Spela roll om dom kommer i kontakt med andra rötter, dom lär växa bra ändå!

Det är helt klart smidigare, dock måste jag kanske flytta mina plantor. Då är det rätt gött att ha dom i hinkar!
Citera
2014-04-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalvit
Använder man krukor så kan man ju flytta plantorna om det behövs. T.ex så är väl solen lägre på hösten och då kan de vara bra att flytta dom
Citera
2014-04-26, 00:19
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocen3
Det är helt klart smidigare, dock måste jag kanske flytta mina plantor. Då är det rätt gött att ha dom i hinkar!

Citat:
Ursprungligen postat av Smokedawg420
Använder man krukor så kan man ju flytta plantorna om det behövs. T.ex så är väl solen lägre på hösten och då kan de vara bra att flytta dom

Aaah, Förstår
Citera
2014-04-26, 00:30
Medlem
Är det för sent att plantera ut sina royal nepals andra veckan i maj, någon som vet? Har inte förvegga så ska plantera ut dom direkt och har inte ens beställt fröna än..
Citera
2014-04-26, 09:18
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Är det för sent att plantera ut sina royal nepals andra veckan i maj, någon som vet? Har inte förvegga så ska plantera ut dom direkt och har inte ens beställt fröna än..
Funkar. Gör din bädd nu innan du fått hem fröna och vattna ordentligt. Lägg sen dina frön 24h i vatten och sen ut med dom + vattna igen. Men snabba dig lite att få ordning på allt.
Citera
2014-04-26, 11:41
Bannlyst
Vad tycker ni utomhusodlare om folk som håller på med overgrow-projekt och sprider hampafrön överallt. Är det stor risk att det sprids pollen som förstör era odlingar? Folk i min närhet säger att de bara ska plantera på roliga ställen som utanför snuten, bredvid vägar etc, men pollen kan väl blåsa hundratals mil?
Citera
2014-04-26, 12:07
Bannlyst
Om man odlar i krukor i skogen? Ska man gallras bort dom som ser sämst ut? Eller ha ett frö i varje kruka? Annars tänkte jag kanske 2-3 frön i varje 10l kruka.
Citera
2014-04-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
Om man odlar i krukor i skogen? Ska man gallras bort dom som ser sämst ut? Eller ha ett frö i varje kruka? Annars tänkte jag kanske 2-3 frön i varje 10l kruka.
10l räcker verkligen inte till tre plantor.. En planta ska ha minst 10l, helst mer
Citera
2014-04-26, 12:30
Bannlyst
Citat:
10l räcker verkligen inte till tre plantor.. En planta ska ha minst 10l, helst mer
Ja men jag menar att man gallrar bort dom 2 som ser sämst ut sedan. Så gör man ju med många krukväxter men kanske inte i detta fall.
Citera
2014-04-26, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Funkar. Gör din bädd nu innan du fått hem fröna och vattna ordentligt. Lägg sen dina frön 24h i vatten och sen ut med dom + vattna igen. Men snabba dig lite att få ordning på allt.
Är det försent att planta ut auto Viking tropisk? P-jord eller U-jord
Citera
2014-04-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
Är det försent att planta ut auto Viking tropisk? P-jord eller U-jord
Har hört att den bara tar ca 70 dagar medans royal nepal tar dubbelt så lång tid. Så det är bara att köra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in