Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-26, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
Man får inte lov att avhysa sin sambo, varken dess egendom eller personen själv. Nu vet jag inte hur det ser ut TS och sambon sinsemellan inför en bodelning så jag kan inte ge några detaljer, men förutsatt att TS har rätt till lägenheten kan han meddela henne att hon ska flytta ut inom 3 månader och måste givetvis betala hyra/el/osv medan hon bor kvar. Flyttar hon inte får han be kronofogden avhysa henne.

Det stämmer ganska bra, men det innebär inte att hon är medveten om det och/eller inte tänker så rationellt när hon blir konfronterad. Det är nog ganska troligt att hon flyttar till en kompis eller dylikt tills vidare (som kvinnor ofta gör). Sedan ska hon snacka skit om TS om att han inte fanns där för henne och allt är TS fel.

Sen finns det många andra faktorer som är oklart i TS trådstart.
Citera
2014-02-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weirdo333
Det stämmer ganska bra, men det innebär inte att hon är medveten om det och/eller inte tänker så rationellt när hon blir konfronterad. Det är nog ganska troligt att hon flyttar till en kompis eller dylikt tills vidare (som kvinnor ofta gör). Sedan ska hon snacka skit om TS om att han inte fanns där för henne och allt är TS fel.

Sen finns det många andra faktorer som är oklart i TS trådstart.
Om hon självmant flyttar har inte TS avhyst henne. Du uppmanade honom till att slänga ut henne på gatan vilket innefattar att stänga henne ute från sitt hem (brott ett) och att "hon får hämta sina saker utanför, dagen efter" Vilket är brott två. Sker det med våld är det ett tredje brott.

Så sluta snacka skit nu.
Citera
2014-02-26, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
Om hon självmant flyttar har inte TS avhyst henne. Du uppmanade honom till att slänga ut henne på gatan vilket innefattar att stänga henne ute från sitt hem (brott ett) och att "hon får hämta sina saker utanför, dagen efter" Vilket är brott två. Sker det med våld är det ett tredje brott.

Så sluta snacka skit nu.

Du lider inte möjligtvis av grav autism? Jag menade inte bokstavligen (vilket jag även redan har påpekat). Jävla hobbyjurist.

Sluta påpeka det uppenbara.
Citera
2014-02-26, 18:45
Medlem
Citat:
Utveckla.
Nu verkar det ju lite sent i gemet men för att dra det kort så blir man (ej män utan kvinnor) ibland less på en sorts bekräftelse det liksom "räcker inte" då väldigt många flickor i själva verket är bekräftelseh*ror så gör de allt för just detta.

Varför tror du "the game" fungerar?

Just nu ska du bara ta råden ovan och vara kallare än kall. Flytta utan att säga så mycket som hej då.

Du ser nu vilken varulv du varit tillsammans med och hur hon utan att tveka ljög rätt upp i ditt ansikte senast igår.
Citera
2014-02-26, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Nu verkar det ju lite sent i gemet men för att dra det kort så blir man (ej män utan kvinnor) ibland less på en sorts bekräftelse det liksom "räcker inte" då väldigt många flickor i själva verket är bekräftelseh*ror så gör de allt för just detta.

Varför tror du "the game" fungerar?

Just nu ska du bara ta råden ovan och vara kallare än kall. Flytta utan att säga så mycket som hej då.

Du ser nu vilken varulv du varit tillsammans med och hur hon utan att tveka ljög rätt upp i ditt ansikte senast igår.

Jag sade inte att du hade fel, jag undrade mest hur du resonerade då det inte framgick helt klart i ditt tidigare inlägg.
Citera
2014-02-26, 20:08
Medlem
Citat:
Jag sade inte att du hade fel, jag undrade mest hur du resonerade då det inte framgick helt klart i ditt tidigare inlägg.
Ingen fara syftade fel på dig och TS sista delen var ment till den senare. Peace!
Citera
2014-02-26, 21:37
Medlem
HelloWorld123s avatar
Kom hem ikväll och visade historiken, hon blickade den en gång och sa, "det förtjänade du."
Helt otroligt iskall under hela samtalet, har aldrig sett den sidan av henne.
Det förtjänade jag?? Jag kunde inte tro på det jag hörde.
För att jag inte varit där för henne? Jo, det har hänt en tråkig sak i vår omgivning(inbrott) och vi blev tvungna att flytta, efter det vill man ju gå vidare och blicka framåt, men hon satte hemma och ältade. När man vill gå vidare från en sak så vill man inte nämna det varje dag direkt.

Jag var efter med skolan efter allt flyttande, visst var jag lite mer frånvarande än vanligt någon månad för jag skulle ta ikapp alla kurser. Plus att jag har ett deltidsjobb att sköta. Kämpar och sliter för att vi skulle kunna gå framåt och ha det bra sen och betalade för nästan allt i det här förhållandet...

Nu är det slut. Jag står för lägenheten och hon flyttar hem till sina föräldrar. Bodelning enligt samboavtal, det man köpt äger man, lite smart ändå som man var...
Citera
2014-02-26, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HelloWorld123
Kom hem ikväll och visade historiken, hon blickade den en gång och sa, "det förtjänade du."
För att jag inte varit där för henne? Jo, det har hänt en tråkig sak i vår omgivning(inbrott) och vi blev tvungna att flytta, efter det vill man ju gå vidare och blicka framåt, men hon satte hemma och ältade. När man vill gå vidare från en sak så vill man inte nämna det varje dag direkt.

Jag var efter med skolan efter allt flyttande, visst var jag lite mer frånvarande än vanligt någon månad för jag skulle ta ikapp alla kurser. Plus att jag har ett deltidsjobb att sköta. Kämpar och sliter för att vi skulle kunna gå framåt och ha det bra sen och betalade för nästan allt i det här förhållandet...

Nu är det slut. Jag står för lägenheten och hon flyttar hem till sina föräldrar. Bodelning enligt samboavtal, det man köpt äger man, lite smart ändå som man var...

Skit i henne och gå vidare.
Citera
2014-02-26, 21:51
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Dumpa henne på direkten. Hon verkar inte vara värd att ha. Hon kan inte ens ta ansvar för sina handlingar utan anklagar DIG för att hon är otrogen. Det är tecken nr 1 på att en tjej är värdelöst skräp som inte ens är värt att ha som cumbucket... Tecken nr 2 är att hon sätter upp höga värderingar som hon inte tänker följa själv men tvinga dig att följa. Hon vill helt enkelt ha dig som försörjare till sina barn som hon tänker skaffa med kroppsbyggaren Håkan "Stennäven" Henriksson som nyss kom ut från kåken för misshandel och våldtäkt.

Ok... Kanske överdrev bilden EN ANING. Men du fattar vinken. Hon utnyttjar dig på ett orättvist sätt. Hade varit en sak om du tilläts flirta med andra kvinnor, men då så inte verkar vara fallet så är du i en orättvis relation. LÄMNA!!!
Citera
2014-02-26, 22:35
Medlem
rejmans avatar
Dumpa henne! Manipulativ jävel - hon har tröttnat på dig och snackar med andra tills hon hittar någon. Been there, DUUUUUUUUUUUUUUUUMPA.

Men jag lovar dig att när du säger att du vill göra slut så kommer hon börja lipa, gråta som fan, ångra sig, säga AAAAAAAAALLT möjligt för att få dig att ändra på dig. OCH du kommer att ta tillbaka henne och sen tar det 1-2v och du är tillbaka i samma sits (hon kommer tappa respekten för dig när du tar tillbaka henne). Vi får väl se hur detta slutar. Satsar 1000kr på att du kommer ta tillbaka henne inom 1månad om du nu ens gör slut med henne.
Citera
2014-02-26, 22:49
Medlem
HelloWorld123s avatar
Det är slut. Hon flyttar ut.
Citera
2014-02-26, 23:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloWorld123
Otroligt barnslig reaktion av henne!
Bra ändå att det tog slut nu så du inte kastar bort mer tid på ett sådant svin ...tycker inte att du skall klandra dig själv för även om man är frånvarande eller om den andra har tappat känslorna så finns det ingen anledning att hämnas med otrohet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in