2014-02-24, 01:05
Medlem
Diaramas avatar
Dagligen möter jag människor som påstår sig vara längre än vad de är. Själv är jag 185 och för ofta höra hur folk säger att de är 190 centimeter eller 188 när jag i själva verket är längre än personen i fråga. Vad tror ni FB, varför lägger de flesta män på några centimeter på sin längd? Gör ni det och vad tycker ni om personer som gör det?
Citera
2014-02-24, 01:09
Medlem
Fitipaldis avatar
Jag går efter vad som står i mitt pass, men då påpekar folk alltid att det inte kan stämma. Själv bryr jag mig inte alls, men eftersom så många känner sig nödgade att påpeka att det är fel i mitt pass antar jag att längd anses vara manligt eller något.
Citera
2014-02-24, 01:13
Medlem
Jag som är kort hade tidigare komplex över min längd när det började bli tydligt att jag inte skulle växa mer, men numera så har jag accepterat detta faktum och känner ingen anledning till att överdriva hur lång jag är, folk ser ju ändå att jag är kort och om jag skulle lägga till en centimeter eller två när dom frågar hur lång jag är skulle det ju ändå inte göra någon skillnad.
Citera
2014-02-24, 01:15
Medlem
krigsbarns avatar
Du tror inte att dessa människor helt enkelt har lite fel bara? Jag vet t ex inte min egen längd, men jag kan nog göra en någorlunda god uppskattning. Sist jag mätte så var jag någonstans mellan 175 och 180, och jag är nog fortfarande däromkring.
Om några cm blir fel (åt det högre) så behöver det inte nödvändigtvis betyda att jag har komplex över min längd... vilket jag inte har.

Men ja, jag kan tänka mig att vissa män (och kvinnor för den delen) har komplex över sin längd. Personligen har jag aldrig pratat om min längd med någon, någonsin, såvitt jag kan minnas.
Citera
2014-02-24, 01:18
Medlem
HasseBanans avatar
Att vara lång som man är alltid en manlighetsförlängare (haha) som gör en mer attraktiv inte minst i kvinnors ögon.

Korta män verkar ofta ha komplex, som de kompenserar med att vara extra kaxiga och uppkäftiga istället. Slutsats: Korta män borde ha stryk så de fattar att de inte platsar i ligan.
Citera
2014-02-24, 06:11
Medlem
Bakteriens avatar
Jag har varit med några gånger om snubbar som ljuger om sin längd. Bästa va en snubbe som sa att han är 185, när jag är 184 och han va tydligt kortare än jag Sa dock inget om hur lång jag är, såg ingen poäng med att avslöja honom.
Men jo att vara lång anses ju som ett manligt attribut av skapligt många så nog kan jag förstå att man gärna lägger till någon extra centimeter.

Edit: Anser mig inte själv vara särskilt lång.
Senast redigerad av Bakterien 2014-02-24 kl. 06:14.
Citera
2014-02-24, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Att vara lång som man är alltid en manlighetsförlängare (haha) som gör en mer attraktiv inte minst i kvinnors ögon.

Korta män verkar ofta ha komplex, som de kompenserar med att vara extra kaxiga och uppkäftiga istället. Slutsats: Korta män borde ha stryk så de fattar att de inte platsar i ligan.

Det är ju ärligt talat bara dem som är långa som gnäller på killar som är korta. Det är sällan tvärtom. Jag skulle gissa på att majoriteten korta killar inte bryr sig ett skit om sin längd utan det är de som är långa som ständigt ska påpeka dem som korta och då kan man ju undra vem av dem två som har komplex.

Själv är jag över medel och bryr mig således inte.
Citera
2014-02-24, 08:47
Bannlyst
Gensvar någon? Du hör ju aldrig om en kort kille som beklagar en lång människa.. Det är alltid tvärtom!
Citera
2014-02-24, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av megamagnum
Gensvar någon? Du hör ju aldrig om en kort kille som beklagar en lång människa.. Det är alltid tvärtom!

Jag hör aldrig någon klanka ner på folks längd så jag vet inte vart ni hittar dessa som faktiskt gör det.

Det enda jag kan klaga på ibland är min egna längd. Hade gärna varit ett par cm längre i praktiskt syfte. Jag lyckas alltid sakna några cm när jag är ute och jobbar, vilket är lite smått irriterande.
Citera
2014-02-24, 09:16
Medlem
laktosintollerants avatar
Man är väl inte helt bekväm med sin längd, kan ju bero på massa saker.

Själv la jag till ett par cm ifall någon frågade förut, nu tänker jag knappt på det längre förutom om jag träffar en längre tjej jag blir intresserad av, man vill ju inte vara kortare. Är 176 cm utan att lägga till något
Citera
2014-02-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan

Eller så låter man dom tjattra på och ger dom sitt finaste leende när man går hem med tjejen
Citera
2014-02-24, 09:35
Medlem
laktosintollerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goransson
Eller så låter man dom tjattra på och ger dom sitt finaste leende när man går hem med tjejen

Han verkar dock inte dela den upplevelsen med dig då han uppenbarligen känner att han måste trycka ner oss kortare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in