2014-02-23, 21:17
Medlem
teamforce2s avatar
Tjenare. Jag har ett GAS DTS51 slutsteg som jag har installerat. http://www.brl.se/sv/artiklar/dts51.html

Jag har kopplat steget direkt till ett par 6x9 högtalare i hatthyllan och det låter skit. Utan slutsteg låter högtalarna bra, Men när jag kopplade högtalarna till steget så slår högtalarna över vid väldigt låg volym. Låter som om högtalarna är sprängda även om man inte kör hög volym.

För att komma åt inställningar till steget så behöver man en dvd och en skärm, Då setupen går att få fram på extern display. Kan det vara inställningar som spökar eller är det någon misskommunikation mellan stereon och slutsteget?

Jag har en Denver CAD-496 stereo.

Jag har ingen aning om vad felet kan vara.

MVH
Citera
2014-02-23, 22:37
Medlem
_sleazy_s avatar
fasfel? En del bilstereos verkar konstigt nog svälja dessa bättre än slutsteg..
Se till att du har plus mot plus och minus mot minus på både högtalare och steg..

Förutsätter att slutsteget har högre output än stereon, och således oxå tillfredsställande strömtillförsel och inte är inbyglat på nån kabel till bakljusen? (ja, jag har stött på detta..)
Citera
2014-02-24, 15:51
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _sleazy_
fasfel? En del bilstereos verkar konstigt nog svälja dessa bättre än slutsteg..
Se till att du har plus mot plus och minus mot minus på både högtalare och steg..

Förutsätter att slutsteget har högre output än stereon, och således oxå tillfredsställande strömtillförsel och inte är inbyglat på nån kabel till bakljusen? (ja, jag har stött på detta..)

Ska kolla kablarna en extra gång. Nej strömkabeln 21mm^2 går direkt från batteriet till steget, Inga konstiga bonnekopplingar.
Citera
2014-02-24, 19:54
Medlem
Du har inte kört upp gain eller nåt orimligt högt på slutsteget?
Citera
2014-02-25, 17:34
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Du har inte kört upp gain eller nåt orimligt högt på slutsteget?

Finns som sagt inga fysiska inställningar på steget, Utan det krävs videoutgång för att kunna komma åt den skiten xD
Citera
2014-02-25, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Finns som sagt inga fysiska inställningar på steget, Utan det krävs videoutgång för att kunna komma åt den skiten xD

Har du hört dig för med BRL? Möjlighet att köra dit och visa felet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in