2014-02-23, 20:01
Medlem
bunjackens avatar
Hej kollade in tabocca på snusbolaget och nu innehåller vitportionerna 13 gram mot nyligen 16 gram och ännu tidigare typ 19-24 gram

originalportionen innehöll först typ 24 gram sen 20 tror jag senare 18 och nu bara 15! priset är detsamma på sidan snusbolaget

snusar nån tabocca här som kan uttala sig om specifikt tabocca och dess gramminskningar och hur snuset är?
Citera
2014-02-23, 21:14
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hej kollade in tabocca på snusbolaget och nu innehåller vitportionerna 13 gram mot nyligen 16 gram och ännu tidigare typ 19-24 gram

originalportionen innehöll först typ 24 gram sen 20 tror jag senare 18 och nu bara 15! priset är detsamma på sidan snusbolaget

snusar nån tabocca här som kan uttala sig om specifikt tabocca och dess gramminskningar och hur snuset är?

Köpte det för 15kr dosan förr i tiden på min stammiskiosk. Men istället för att höja priset så sänker de andelen tobak bara?

Edit: Juste, köpte det bara en gång för att det i min mening smakade kemiskt och inte så mycket tobak.
Citera
2014-02-23, 21:45
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Köpte det för 15kr dosan förr i tiden på min stammiskiosk. Men istället för att höja priset så sänker de andelen tobak bara?

Edit: Juste, köpte det bara en gång för att det i min mening smakade kemiskt och inte så mycket tobak.

ja det är den nya trenden nu smålands vit innehåller 12 gram smålands lös 35 gram så det är ju väldigt lågt

intressant är att om detta stämmer så är tabocca original den dosa som har minst i dosorna tillsammans med wow snuset 15 gram Småland original har i alla fall 15,2 så nu har väl spt varit de som gått väldigt långt frågan är hur lågt en vanlig original och vit dosa kan gå i vikt

är så himla glad att jag aldrig snusat tabocca mer än möjligtvis smakat original portionen har andra bättre alternativ det är heller inget populärt märke sett 1 eller 2 snusare som haft sorten 1 gång inte mer

Göteborgs rape, kronan, knekt, grov, general, Knox osv är ju de märken som är mycket populära i alla dess former och varianter så tror att om spt fortsätter så här går de i graven
Citera
2014-02-24, 11:51
Medlem
HasseMedGroggens avatar
jag sitter med en dosa Tabocca i handen just nu, har dock rivit av lappen på undersidan (pgr ett intern skämt om att det inte är farligt om det inte uttryckligen står på dosan) så jag kan inte läsa hur mycket det står att det innehåller. Men jag kommer ihåg att jag reagerade på att det var jävligt få prillor i dosan räknade inte men de kändes som att de va färre än det brukar var i andra sorter. Den kostade 25 riksdaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in