Citat:
Ursprungligen postat av
Hackenbush55
Jag var arbetslös några år och kom in i fas 3 och AME. Ersättningen var ingen höjdare men kurserna på AME var givande och något att göra några timmar, några dagar i veckan.
Efter att ha varit på AME en tid så dök det upp ett jobb som jag nappade på, Ame var i kontakt med arbetsgivaren och vi stämde av ett möte.
Jag nappade på erbjudandet men det innebar ju att jag skulle jobba och fortfarande ha aktivitetsstöd.
Efter ett år med detta fick jag en fast anställning och har nu jobbat på arbetsplatsen i 9 år.
Det hjälper att vara positiv och öppen för nya utmaningar, jag var det och bytte bana iom denna anställningen och har inte ångrat det en sekund. Lönen jag fick var lägre än jag hade innan jag blev arbetslös men jag har trivts så bra så att lägre lön inte bekom mig något.
Hellre jobb och lite lägre lön är min inställning.
Intressant att den arbetsplats som du började på som FAS 3:are fortfarande är i drift efter alla dessa år! Min arbetsplats på Restaurangen lades ner 2017 efter att den tidigare Chefen hade plundrat kassan på Pengar och lönsamheten sjunkit som en sten. Jag visste att bolaget aldrig skulle klara sig i förlängningen med alla galna fester och gratispersonal.
Därefter så gick jag efter att ha rehabiliterat mig från en svår fallskada ganska länge, öppet arbetslös
igen. Arbetsförmedlingen försökte tvinga mig till att starta egen firma bara för att sortera bort mig ur statistiken men det gick jag inte på. Numera är jag skriven utomlands där jag har ett tufft kundtjänstjobb med lite lägre lön än vad jag hade i Sverige.