2014-09-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Här är en video jag missat med Micke Skillt: http://youtu.be/nR-HgxxCf9c

Han påstår sig vara en professionell sniper som har blivit erbjuden att jobba för både FN och Assad i Syrien. Jag antar att det är lika sant som hans tidigare brutna revben, sönderslagna knäskålar och allt vad det nu var?

Det är med största sannolikhet mestadels fria fantasier.

Att han skulle vara någon "professionell sniper" är ju ganska tveksamt. Huruvida han har någon officiell militär prickskytteutbildning överhuvudtaget är okänt, även om det finns en möjlighet att han utbildades till skarp- eller prickskytt under värnplikten. Alternativt har han kanske gått någon skarpskytteutbildning inom hemvärnets ram, eller bara tilldelats ett prickskyttegevär och fått springa runt och leka med det på övningar. Alla varianter kan förekomma... Även om det skulle vara så att han utbildades till prickskytt eller skarpskytt (stor skillnad på prickskytt och skarpskytt för övrigt) under värnplikten så gör det honom naturligtvis inte till en "professionell sniper". I Sverige idag kanske man kan betrakta yrkesanställda soldater med befattningen prickskytt som "professionella snipers", samt naturligtvis prickskyttar som är verksamma inom specialförbanden och polisens nationella insatsstyrka. Skillt har dock knappast tillhört någon dylik enhet och förmodligen heller aldrig varit anställd som prickskytt. Att han kanske har lärt sig ett och annat under vistelsen i Ukraina gör inte påståendet i filmen mer sant.

Att FN erbjuder folk att jobba för dem på det sättet som påstås är inte heller troligt. Möjligen kan han ha blivit tillfrågad av något gammalt befäl från värnplikten om att följa med på någon FN-mission efter värnplikten, eller så kanske han sökte till en mission nån gång, men att FN som organisation själva erbjuder en gammal subkulturell nazist och hemvärnsman från Sverige att jobba för dem som "professionell sniper", ja, du hör ju själv hur sannolikt det låter...

Att Assad och den syriska regeringen skulle erbjuda ett välbetalt jobb åt dylika figurer är ännu mer osannolikt. Under hela konflikten, som jag har följt ganska så noga från dag ett, så har jag inte hört talas om en enda västerländsk frivillig eller inhyrd militär person. De enda utomstående som deltagit och deltar på regeringens sida är exilsyrier från olika håll i världen, Hizbollah från Libanon, shiamuslimska milismän från Irak och ett fåtal militärer från Iran. Möjligen kan man tänka sig att det finns ett fåtal militära rådgivare från Ryssland på plats men jag har inte hört något om det eller sett några bevis för detta. Som jag förstår det så har den syriska regeringen uttryckligen sagt att de inte tar emot frivilliga utlänningar (utan anknytning till landet, som shiamuslimer från Hizbollah eller shiamilismän från Irak har) som soldater. Att den syriska regeringen dessutom skulle vara intresserade av att hyra in personer som har gjort sig kända i media för att kriga och propagera mot Rysslands intressen, när Ryssland är Syriens viktigaste allierade, tja, det är inte heller så värst troligt. Påståendet är alltså sannolikt ännu ett utslag av fria fantasier och mytomani.

Citat:
Han ger ett jävligt barnsligt och osäkert intryckt må jag säga. Mina teorier i tidigare inlägg stärks enbart efter att ha sett intervjun - han måste vara narcissist och mytoman! Hans impulsiva sätt att försöka förhöja sig själv när han får chansen påminner om varenda mytoman jag har bekantat mig med.

Ja, verkligen. I denna video framstår han som väldigt barnslig och osäker. Det påminner precis som du skriver om en klassisk mytomanpersonlighet. En väldigt osäker, omogen och bekräftelsetörstande person som mer eller mindre tvångsmässigt hittar på saker i syfte att förhärliga sig själv, trots att han borde förstå att folk med lite koll genomskådar lögnerna. Jag har träffat en del såna typer i militära sammanhang. En del av dessa personer har faktiskt gjort en del "häftiga" saker i verkligheten men samtidigt ljuger de och fabulerar hej vilt så det blir svårt att veta vad som är sant, halvsanning eller rena påhitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Är det någon som har koll på MS militära bakgrund? Han försöker lansera sig någon form av elitsoldat och sniper som har skjutit ihjäl folk på 15000m avstånd. Jag trodde han vare en vanlig hemvärnare?

Värnplikt som menig spaningssoldat vid ett infanteriregemente och därefter medlem i hemvärnet i några år. Detta är vad han själv har berättat och torde väl också vara den totala militära utbildning och erfarenhet han hade innan Ukraina.
Citera
2014-09-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Di nyryska separatisterna ha ju visat sig vara den mest framgångsrika sidan, och av vad jag har läst så ha di MÅNGA, MÅNGA fler utländska frivilliga i sina led än vad den kievitiska sidan har. Jag tror att Azovbataljonen har ungefär 300 utländska frivilliga totalt medan det skall finnas uppemot 250 serber, 4.000 ryssar och ännu fler från andra europeiska folk i di nyryska separatisternas led.

Det påstås ju finnas massor av polacker, balter och annat löst folk på den judiska regimens sida, samt diverse rådgivare och militärer från ytterligare NATO-länder. Jag har inte sett så många klara bevis för det påstått stora antalet polska legosoldater och frivilliga än men att det finns en del av dem verkar vara klarlagt. Det var ju även en frivillig neger som stupade och som var medlem i någon av frivilligbataljonerna.

Citat:
Ursäkta, men vad betyder »ha beef med«?

Det är ett uttryck som används av småkriminella pundare, yngre kåkfarare, hiphoppare och sunkblattar för att beskriva fiendskap, missämja eller "groll" som har uppstått mellan olika individer eller fraktioner.
Senast redigerad av JuliusSeverus 2014-09-24 kl. 14:26.
Citera
2014-09-24, 14:39
Medlem
Citat:
Det är intressant att dessa idioter välja å ställa sig på FEL DJÄVLA SIDA i denna konflikt. Veta di att di ha NATO och judenheten på sin sida, vilket således innebär att di skulle kunna få stöd från NATO:s massiva krigsapparat? Eller handlar det om att di främst äro intresserade av å ägna sig åt våldtäkter, plundring, tortyr, mord och dylikt? Di nyryska separatisterna ha ju visat sig vara den mest framgångsrika sidan, och av vad jag har läst så ha di MÅNGA, MÅNGA fler utländska frivilliga i sina led än vad den kievitiska sidan har. Jag tror att Azovbataljonen har ungefär 300 utländska frivilliga totalt medan det skall finnas uppemot 250 serber, 4.000 ryssar och ännu fler från andra europeiska folk i di nyryska separatisternas led.
Vad grundar du den siffran på? Jag har hört folk säga att Azov är en rätt så liten bataljon med färre än 300 man totalt och de utländska frivilliga måste ju vara i minoritet i styrkan?
Citera
2014-09-24, 14:50
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Vad grundar du den siffran på? Jag har hört folk säga att Azov är en rätt så liten bataljon med färre än 300 man totalt och de utländska frivilliga måste ju vara i minoritet i styrkan?
Härifrån:

https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.ilgiornale.it%2Fstatic%2Frepo rtage%2Fucraina%2Fuomini_neri.htm&edit-text=
Citat:
The civil war in Ukraine increasingly bloody and forgotten detached at the forefront of a department faithful in Kiev, which enlists volunteers Europeans from Italy, Sweden, Finland, the Baltic countries and France. The battalion Azov, accused of Nazi sympathies, he is fighting with his 250 men on the Eastern front against Ukraine's pro-Russian rebels. A dozen foreign volunteers, who swear they do not get paid, they have already taken the oath. 24 others are coming in and out of Facebook, the French veteran of the war in Croatia, Gaston Besson, has launched an appeal to Kiev enrollment. For days we followed the base of Berdyansk, in the east of the country, the battalion Azov, which is under the control of the Ministry of the Interior.
Among the European volunteers, the Italian Francesco F. has left the life of a manager to fight alongside the rebels against the Ukrainian pro-Russian. The Swedish sniper, Mikael Skillt, one of the few to speak with unveiled face, has a bounty on the head of the separatists. And among them there is also a Russian who wants to overthrow the government of Moscow. For the color of the uniform and the origin Ukrainian and European extreme right are known as "men blacks."

Härovan står det förvisso 250 – 300 har jag läst på något annat ställe (kommer dock inte ihåg var) –, men di lära ha fått in fler frivilliga sedan det reportaget, men å andra sidan borde en hel del ha dött också. Il Giornale är förövrigt en del av Berlusconisfären.

Edit
Oj, ser nu att det stod 12 utländska frivilliga och 24 på väg. Det är alltså djävligt få utländska frivilliga på Kievjuntans sida. Antagligen så äro di flesta utlänningar som strida på Kievjuntans sida inhyrda legoknektar som man inte får höra talas om så mycket.
Senast redigerad av NixYO 2014-09-24 kl. 15:18.
Citera
2014-09-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falkland
Leo Sjöholm

Fd ledare i Gangland, blev av med titeln till Raffa Pancamo.
Leo försökte väl utpressa sin egen morsa då han hade nakenbilder på henne?

Han blir perfekt som kanonmat åt ryssen. Han är och förblir en sopa.
Fel. Det ryktet gäller Joel Rapo. Bara en rättelse, anser att det är on topic.
Oklart om Leo Sjöholm ens visste om att han var president för Gangland när det begav sig.

Åter till svenskarna i Ukraina.
Citera
2014-09-25, 02:02
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Här är en video jag missat med Micke Skillt: http://youtu.be/nR-HgxxCf9c

Han påstår sig vara en professionell sniper som har blivit erbjuden att jobba för både FN och Assad i Syrien. Jag antar att det är lika sant som hans tidigare brutna revben, sönderslagna knäskålar och allt vad det nu var?

Han ger ett jävligt barnsligt och osäkert intryckt må jag säga. Mina teorier i tidigare inlägg stärks enbart efter att ha sett intervjun - han måste vara narcissist och mytoman! Hans impulsiva sätt att försöka förhöja sig själv när han får chansen påminner om varenda mytoman jag har bekantat mig med.
Fel i skallen på Skillten om han lämnar allt han har i Sverige, för att åka ner till Ukraina och kriga utan lön och enligt egen utsago i den intervjun har han tänkt stanna i Ukraina tills inbördeskriget slutar (konflikten kommer förmodligen att hålla på i minst fem år om inte betydligt längre), och det värsta av allt, att han i slutändan strider för judiska intressen. Skilltgate är både tragiskt och tråkigt, och jag är uppriktigt sagt besviken på Micke; han borde efter alla dessa år på Flashback, ha vetat bättre, och jag tycker att han borde åka hem igen innan det är försent.

Överlag känns det som att Skillt flyr från sina problem här hemma, genom att dra ner till Ukraina och strida i ett helt meningslöst och onödigt krig.
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-09-25 kl. 02:13.
Citera
2014-09-25, 11:26
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkland
Leo Sjöholm

Fd ledare i Gangland, blev av med titeln till Raffa Pancamo.
Leo försökte väl utpressa sin egen morsa då han hade nakenbilder på henne?

Han blir perfekt som kanonmat åt ryssen. Han är och förblir en sopa.
Det är verkligen Sveriges elit som åker ner dit.
Citera
2014-09-25, 13:42
Medlem
NixYOs avatar
Mikael Skillt har träffat en ukrainska som han skall gifta sig med:

https://twitter.com/mikaelskillt/status/515102218337677314
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael Skillt
@NixYO Jag traffade henne redan forsta manaden har, men vi har varit vanner sedan dess - trodde vi iaf, visade sig vara mer @EliasAlucard
Citera
2014-09-25, 23:25
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:

Den här trådens huvudsakliga funktion har blivit lyteskomik.
Har han inte en fru här i Sverige? Har för mig att jag hört honom nämna det flertalet gånger. Men vet förvisso aldrig vad som är sant och vad som är påhitt när det gäller honom.
Senast redigerad av Yxherren 2014-09-25 kl. 23:28.
Citera
2014-09-26, 06:40
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Den här trådens huvudsakliga funktion har blivit lyteskomik.
Har han inte en fru här i Sverige? Har för mig att jag hört honom nämna det flertalet gånger. Men vet förvisso aldrig vad som är sant och vad som är påhitt när det gäller honom.

Finns en tråd vars primära funktion är just det, så kan denna med lite tur handla mer om just saker relaterade till ukraina och även andra än skillt
(FB) Vad vet vi om Mikael Skillt?
Citera
2014-09-26, 12:57
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Jaha... Jag hoppas att poängen går fram om jag återger följande:
  • Great minds talk about Ideas.
  • Average minds talk about Things.
  • Little minds talk about other people...
Citera
2014-09-26, 13:48
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Det är verkligen Sveriges elit som åker ner dit.

vad var det han sa, den ukrainafrivillige, som de intervjuade i giftradion. Ungefär: "jag hoppas att alla vita länder ska skicka ner sina bästa män för att kriga för den organiserade judenheten".

Den där leo kände sig tydligen kallad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in