2014-02-22, 11:11
Medlem
Nu vet jag inte riktigt om tråden hamnat rätt men jag hoppas det.

Igår så satt jag på tunnelbanan med några kompisar när det plötsligt kommer fram en liten tjej på ca 7 år som börjar prata om berätta om att samla in pengar till något. Det var lite svårt att förstå vad hon sa för det lät nästan som hon hade tal svårigheter. Hon sålde i alla fall en bok som heter "Mannen i de röda kalsongerna" och boken kostade visst 20:-. Några sekunder senare går en tjej på ca 10 år och frågar samma sak fast på andra sidan där folk sitter. Såg nu när jag sökte på boken att den har med islam att göra.

Det vi reagerade på var att det var två små ensamma flickor som går runt på tunnelbanan runt 20:30 på en fredagskväll i stan och ber folk köpa en bok.

När vi gick av tåget märkte vi sen att dom stod med en äldre man med stort grått skägg som såg ut som tiggarna som brukar gå runt om dagarna på tunnelbanan. Jag la märke till honom redan på tunnelbanan för han gick på i början av vagnen och gick och satte sig längst bort och det som drog till sig blicken var väl att han såg ut som de vuxna tiggarna som brukar gå runt i tunnelbanan.

Är det någon mer som har stött på dom här tjejerna? Kändes obehagligt att se dom med den äldre mannen, kan ju vara en släkting men man vet ju aldrig...
Citera
2014-02-22, 11:25
Medlem
Sirtanks avatar
Jag har sett zigenarungar tigga i t-banan. Zigenarhövdingarna skickar ut dem för att spela på de dumma svenskarnas samvete.

Kändes det obehagligt att se dem med den äldre mannen . De försöker lura dig
Citera
2014-02-22, 11:32
Medlem
O-Lyckligs avatar
Små initiativtagande entreprenörer bör vara förebilder för andra barn, att klockan är "sent" är genialt då de vuxna har fått i sig lite alkohol och gärna betalar dessa tjugo kronor. Så här ska samhället se ut det är bra för BNP!

Nix, än så länge inte sett dem men sen så är jag en gammal hemmasittande farbror som snart endast kostar mitt kära samhälle pengar...

Goda härskare, ack ge mig en spade och en karta med ett kryss så att jag vet vart jag kan gräva ner mig, till förmån för "Maddes" nya übermensch
Citera
2014-02-22, 12:12
Medlem
sebastian66s avatar
Zigenare är smartare än vad ni tror!!Kolla bara på när jag var i Rumänien för ca 12 år sedan.
Massa tiggare i det landet speciellt barn stod alltid vid de få trafikljusena som då fanns,
Föräldrarna var så smarta att dom plockade av det mesta av klädesplagg på sina barn och sen skickade ut dom på gatorna för att folk skulle tycka mer synd om dom.
Såklart när det kom Europeiska bilar så tyckte ju dom flesta synd om dom och gav dom några D-Mark.
Senare på kvällen så såg man samma barn gå med familjen med fina kläder och goebil som föräldrarna innehade.
Så detta är 1 smart sätt att hitta cashen
Citera
2014-02-22, 12:21
Bannlyst
Feministerna borde jubla!!! Utan deras hjälp hade aldrig två unga tjejer fått denna chansen att vara entreprenörer.
Citera
2014-02-22, 14:10
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirtank
Jag har sett zigenarungar tigga i t-banan. Zigenarhövdingarna skickar ut dem för att spela på de dumma svenskarnas samvete.

Kändes det obehagligt att se dem med den äldre mannen . De försöker lura dig
Varför inte göra en orosanmälan till de sociala myndigheterna? Då det finns en klar misstanke om barn som far illa här. Soc kan ta beslut om att omhänderta barnen. Då lär väl zigenarhövdingen och de oansvariga föräldrarna kunna hålla sig för skratt?
http://www.socialstyrelsen.se/barnochfamilj/barnsomfarilla/anmalanarbarnfarilla
Citera
2014-02-22, 17:45
Medlem
Jag har också sett dessa barn med en äldre man.

Jag frågade vafan dem håller på med, "pappan" kan inte så bra svenska men ungarna förklarade att "dem hjälper pappa sprida budskap"

Dem är inte zigenare, utan araber dvs muslimer och försöker även tvinga på en islamskt propaganda.
Citera
2014-03-07, 19:18
Medlem
Barnen med tillhörande far/hövding (?) var nyligen på tunnelbanan mot Ropsten. Extremt cyniskt måste man säga.
Citera
2014-03-07, 19:29
Medlem
Det är ju en klassiker på pendeln från flemmingsberg. Nästan dagligen går tiggarna fram o tillbaka i kupéerna. Förstår inte varför de ska skapa sånt obehag för oss hederliga Svenskar. Jag tillhör dom som mår dåligt av alla jävla tiggare utanför affärer o systembolag etc. Tvi
Citera
2014-03-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Det är ju en klassiker på pendeln från flemmingsberg. Nästan dagligen går tiggarna fram o tillbaka i kupéerna. Förstår inte varför de ska skapa sånt obehag för oss hederliga Svenskar. Jag tillhör dom som mår dåligt av alla jävla tiggare utanför affärer o systembolag etc. Tvi
Jag håller med att man borde ignorerar dem men i detta fall ackompanjerades den tiggande romen (som delade ut lappar) av två småtjejer i 7-8 års åldern som försökte sälja någon typ av bok. Det är en sak om en vuxen man tigger, men barn i Sverige ska inte behöva utsättas för det.
Citera
2014-03-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWRRD
Jag håller med att man borde ignorerar dem men i detta fall ackompanjerades den tiggande romen (som delade ut lappar) av två småtjejer i 7-8 års åldern som försökte sälja någon typ av bok. Det är en sak om en vuxen man tigger, men barn i Sverige ska inte behöva utsättas för det.
Det är precis det jag pratar om. Dessa barn av varierande ålder som jag har stött på går också med några slags lappar (har för mig att det står på dem vad de vill), eftersom de såklart inte kan vårat språk, detta gör mig riktigt illa till mods. Inte för jag är elak eller snål, utan tvärtom, jag är en snäll människa. Men likväl förmår jag mig inte ge något till dessa människor då jag; 1. Misstänker fejk av allehanda slag; 2. Har som princip att inte ge tiggare av denna sort något (en utslagen svensk/uteliggare är en annan sak); 3. Mår psykiskt och fysiskt dåligt av att se dom och bara vill att de ska försvinna.

Man känner sig ju hemsk ibland när man tänker på det men har jag hållit ut så här länge tänker jag inte börja nu.

Varför kan inte bara kommun/stat ta tag i det här och få bort alla jävla ziggetiggare etc från våra gator?? Borde ju gå att stifta nån lag - likt de har i USA mot lösdriveri eller dyligt. Visst jag kan tycka synd om en del människor men på det stora hela när det kommer till ziggetiggarna tror jag det hela är en stor fet scam. Usch.
Citera
2014-04-24, 12:56
Medlem
Jag har sett dessa tjejer flera gånger, första gången för ca 1,5 år sedan så de har jobbat såhär länge. Köpte boken i solidaritet för man tycker ju synd om de, tjejerna låter hemskt hesa så man knappt hör vad de säger och är som robotar, helt hjärndöda. De har inga jackor heller och jag har aldrig sett de tillsammans med någon vuxen. Boken, eller ja, tidningen är ju religiös men den är extremt konstigt skriven och man kan inte riktigt tolka vad meningen med den är. Måste vara någon sorts sektbildning eller fanatism som uppstått.

Igår däremot, klev dessa tjejer på tunnelbanan igen och hasade sig fram som spökbarn. Jag hade inga kontanter och sa också det, så de hasade vidare. Helt plötsligt såg jag dock ett bråk mellan en kille på tunnelbanan och den här gamla gubben som är tjejernas pappa. De stod och skrek på varandra, killen sa att det var barnarbete och gubben skrek att killen inte visste något om världen och blablabla. Sedan blev det konstigt, för tjejerna började hetsa upp sig de också. De började skrika "BACKA" till killen när han ställde sig upp, och typ "vet du vad barnarbete är ens?" och "du kan fan inte snacka sådär om min pappa!" sjukt kaxigt.

Riktigt obehagligt är det. Flickorna är totalt hjärntvättade av deras sektiga gamla gubbe till farsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in