Det partierna måste börja erkänna är att SD har rätt till viss del när det gäller invandringsfrågor. Det finns studier som påvisar att invandrare genererar mer pengar till Sverige än vad de kostar men det finns samtidigt flera studier som visar att de kostar oerhört mycket mer än vad de genererar. SD är enligt mig ute på hal is när det gäller många politiska frågor men just i fallet gällande invandringen har dem rätt. Det måste sättas stopp för det. För vårt lands invånares egna skull. Och nu menar jag inte bara för "oss svenskar" utan även de av annan härkomst som redan bor här.
Arbetslösheten är hög? Varför? Jo för att vi tar in fler människor än vad vi kan erbjuda arbete till, det är inte konstigt att vi har en hög arbetslöshet då. Det är som att dela ut resurser som inte finns.
Nu vill man dessutom höja skatterna, dra in delar av studiebidraget och öka lånet. Stoppa/minska invandringen av flyktingar som inte kan betala för sig säger jag. Dessa kostar oerhört stora summor. Det är desto bättre att investera pengarna i de personer som redan bor i Sverige och ge dessa ett gott liv. T.ex. genom att inte sänka studiebidraget och genom att inte höja skatterna.
Det finns en anledning till varför Sverige de senaste 70 åren har vandrat från plats 9 till plats 21 på topplistan över världens länders totala BNP.x
Diskutera gärna hur ni ser på det!