Citat:
Ursprungligen postat av
probo
Det knäcker i hela kroppen på mig, när jag trycker tillbaka skuldrorna, när jag justerar käken, när jag sträcker på eller böjjer knäna, när jag tar huvudet åt sidorna så knäcker det som fan i nacken. Vad fan, e det stress det beror på? E det nått som händer bara för man blir äldre (33 år gammal snart) ?
Jag minns för 3 år sen att jag hade problem med nacken när jag läste böcker, men så insåg jag att jag kunde använda ett bokstöd som höll uppe boken, då blev det inga problem. Men under den tiden jag satt och tittade neråt så blev nacken otroligt stel och jag fick ont, då knäckte jag på den väldigt mycket också, men det hjälpte såklart inte.
Det e precis som att nu så är allting likadant, men vad kan jag göra nu för att göra detta bättre? Är det farligt? Jag läste nånstans om att det skulle leda till artrit, sen läste jag att det var bullshit, och nu vet jag inte vad jag kan lita på.
Jag kan inte minnas att detta var något jag präglades av när jag var yngre...
Jag känner mig även ganska torr i kroppen allmänt, vet inte om det kan vara relaterat till knäckandet.
Det är ingenting som är farligt. Nu har jag inte läst vad det vetenskapliga litteraturen säger om det hela men om jag går till mig själv så märker jag att det "knäcker" mer ju mer man håller på och "knäcker". Så om du kan låta bli så kommer det nog gå över.
Hursomhelst. Det är ingenting som är farligt