2014-02-21, 03:20
Bannlyst
En fråga riktad till den kvinnliga delen av medlemmarna främst eftersom det är de som brukar ha sådana attityder.

Har ni frågat vem det är som pratar med er?
Citera
2014-02-21, 03:23
Medlem
Anonimas avatar
Tyvärr, tjejer uppfostras till "förvirring".
Citera
2014-02-21, 08:30
Medlem
Jag lyssnar alltid på mitt hjärta när de kommer till kärlek iaf. Allt annat har jag hjärnan till. Men att lyssna på hjärtat endast krossar de många gånger, men ack så vackert att bara kunna gå på sina känslor/hjärtar.
Citera
2014-02-21, 08:55
Medlem
Lyssna på hjärtat eller lita på magkänslan, kanske samma sak, men jag går alltid på magkänslan. Hur lever man annars livet? Gå runt och göra saker man absolut inte vill bara för att det ser bäst ut på pappret? Nä.

Yrkesval, förhållanden, vilka vänner jag umgås med. Eller vilka frågor är det TS syftar på?
Citera
2014-02-21, 09:03
Bannlyst
Vilka frågor som helst egentligen. Jag har relativt nyss fått denna egenskap så är nyfiken. Det verkar som att hjärtat vet mer än hjärnan, lustigt nog.

Vill ni så kan ni gärna svara på TS också: Har ni frågat vem det är som pratar med er?
Citera
2014-02-21, 09:08
Medlem
Vem? Sorry, jag är trög. Min första tolkning är att du menar ungefär som i det okända, att det är min döda mormorsmor som står och talar om för mig att jag ska ta lättmjölk istället för mellanmjölk.

Men menar du hjärta eller hjärna så skulle jag säga att det är salig blandning, beror helt på ämnet
Citera
2014-02-21, 09:18
Bannlyst
Hjärtat såklart, lyckas man få hjärnan att prata så är det inte dåliigt
Citera
2014-02-21, 09:23
Medlem
Hade nog blivit rätt skrämd om det började prata någonstans ifrån och jag inte öppnat munnen :P

Nä, nu ska du få ett seriöst svar.

Val av utbildning: hjärtat. Skitlön med skitvillkor och egentligen ett skitjobb, men förhoppningsvis får jag en lite bättre plats i himlen för att jag hjälper människor.

Val av arbetsplats: hjärnan. Något bättre lön, möjlighet till kompetensutveckling, bra erfarenhet men inte där jag allra helst vill jobba i framtiden.

Ställ frågor om du undrar något annat, kanske blev lite opersonligt när jag bara skriver om jobb och utbildning. :P
Citera
2014-02-21, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av merinoull
Hade nog blivit rätt skrämd om det började prata någonstans ifrån och jag inte öppnat munnen :P
Det var precis vad som syftades på, jag tänker att går det för mig så går det för andra med.
Citera
2014-02-21, 09:33
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Man brukar inte syfta pa en rost fran ingenstans som haller foredrag medan man ar upptagen med annat nar man sager att man lyssnar pa sitt hjarta.
Citera
2014-02-21, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Man brukar inte syfta pa en rost fran ingenstans som haller foredrag medan man ar upptagen med annat nar man sager att man lyssnar pa sitt hjarta.
Inte jag heller. Rösten är som sagt från hjärtat och det dunkar i takt med vad man "hör"/översätter vibrationerna/ får jag det till något som är fel översatt så kan hjärtat dunka i en annan takt för att jag ska fatta det. Funkar bäst om man vilar.

Jag är intresserad av andra metoder med.
Citera
2014-02-21, 11:45
Medlem

Förvisso är jag inte kvinna men lägger in lite text här jag med. Mitt hjärta ignorerade jag väldigt länge, levde enbart i min hjärna på intellektuellt vis. Såg ner på de som inte var lika smarta, inte lika snygga eller inte hade pengar, kläder, whatever. Jag dömde andra helt enkelt och samtidigt som jag gjorde detta så tog mitt eget hjärta stryk eftersom jag samtidigt dömde mig själv efter samma mått som andra. Var någon starkare, snyggare eller smartare än mig så såg jag mig själv då som mindre värd. När jag var 19 så dog jag utav en olyckshändelse, förvisso så trodde jag länge innan att jag ville dö eftersom det inte fanns något att sträva efter i livet. När jag dog så kom han som hela tiden, ända sen jag först kom till världen, funnits i mitt hjärta till mig. Den lilla rösten som hela tiden viskat saker till min hjärna om vad jag höll på att göra med både mig själv och med andra. Nu såhär många år senare och mycket meditation, reflekterande samt vägledning av mitt hjärtats röst så vet jag mer. Jag behöver nu inte fråga vem eftersom jag fick det berättat när jag dog. Jah Rastafari finns i mig och i allt jag ser omkring, i alla människor i deras innersta hjärta. När jag väl var med om min död, eller snarare när det jag trodde att jag var dog, så fick jag ändå livet tillbaka men fick mitt nya namn Ishmael. I dagsläget så lever jag i och med hjärtat, min hjärna och resten av kroppen funkar gallant men det är hjärtat jag ber om vägledning. Den delen av mig som pumpar runt livskraft i mig genom syra och blod, den delen som gör ont när jag gör något som är ont. Således, mina känslor härstammar från mitt hjärta, däri finns det heliga och därmed lyssnar jag på mitt hjärta. Den som svarar är den som däri lever. Fred.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in