2014-02-20, 22:34
Medlem
Bajsfacistens avatar
(FB) Svensk tjej blir knullad - Öl nominering

Denna tråden tog helt ut när den flyttades från Humor till Länktips - övrigt vilket var mycket tråkigt så det var en mycket intressant diskussion rörande beteenden på sociala medier rörande just detta klippet. Sedan så fick moderator för sig att det inte dög med någon diskussion relaterat till personerna och klippet och flyttade det till Länktips - Videoklipp.

Förutom att i början så var det vissa personer som kopplade ihop facebookprofiler med flashbackanvändare men det slutade med det efter varning.

Jag gav förslag att eftersom den tydligen inte passar i kategorin Länktips så kunde den platsa i övrigt. Men det inlägget togs bort. Känslan tror jag verkar vara mest ett moraliserande från moderatorn sida som tycket att vissa användare går hårt emot vissa deltagare i klippet. Själv tycker jag det på intet sätt är värre än nästan varenda tråd på flashback som berör personer över huvudtaget. Jag har då inte några frekventa regelbrott. Det fanns en stor vilja bland användarna att diskutera fråga klippet men moderatorns lade locket på

Moderatornerna har tydligen genom sitta agerande bestämt vad som är ok att diskutera och vad som inte är det. Det blir lite märkligt om då det är ok att diskutera hur man går tillväga för att mörda, någon begår narkotikabrott osv osv men inte kan får diskutera myndiga personers agerande. Jag tycker det är lite märkligt när ett forum som flashback som står för yttrandefriheten börjar själva bestämma vad som är ok. En sak om en tråd spårar ut. Men det har den i mitt tycke långt långt långt ifrån gjort.

Man får känslan att det tolereras väldigt olika beroende på vilken delforum en tråd placeras och vad den moderatorn tycker är ok att diskutera.

Tråden bör ju rimligtvis då placeras i Sista utvägen då det finns en stor vilja att diskutera kring klippet och relaterade saker kring det.
Citera
2014-02-20, 22:51
Medlem
Värt att länka och diskutera något man inte kan se.
Citera
2014-02-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
(FB) Svensk tjej blir knullad - Öl nominering

Denna tråden tog helt ut när den flyttades från Humor till Länktips - övrigt vilket var mycket tråkigt så det var en mycket intressant diskussion rörande beteenden på sociala medier rörande just detta klippet. Sedan så fick moderator för sig att det inte dög med någon diskussion relaterat till personerna och klippet och flyttade det till Länktips - Videoklipp.

Förutom att i början så var det vissa personer som kopplade ihop facebookprofiler med flashbackanvändare men det slutade med det efter varning.

Jag gav förslag att eftersom den tydligen inte passar i kategorin Länktips så kunde den platsa i övrigt. Men det inlägget togs bort. Känslan tror jag verkar vara mest ett moraliserande från moderatorn sida som tycket att vissa användare går hårt emot vissa deltagare i klippet. Själv tycker jag det på intet sätt är värre än nästan varenda tråd på flashback som berör personer över huvudtaget. Jag har då inte några frekventa regelbrott. Det fanns en stor vilja bland användarna att diskutera fråga klippet men moderatorns lade locket på

Moderatornerna har tydligen genom sitta agerande bestämt vad som är ok att diskutera och vad som inte är det. Det blir lite märkligt om då det är ok att diskutera hur man går tillväga för att mörda, någon begår narkotikabrott osv osv men inte kan får diskutera myndiga personers agerande. Jag tycker det är lite märkligt när ett forum som flashback som står för yttrandefriheten börjar själva bestämma vad som är ok. En sak om en tråd spårar ut. Men det har den i mitt tycke långt långt långt ifrån gjort.

Man får känslan att det tolereras väldigt olika beroende på vilken delforum en tråd placeras och vad den moderatorn tycker är ok att diskutera.

Tråden bör ju rimligtvis då placeras i Sista utvägen då det finns en stor vilja att diskutera kring klippet och relaterade saker kring det.

Jag tror det hade funkat bättre om du hade mailat moderatorn istället för att posta et inlägg om det helt enkelt.
Och ja olika forum har olika tak och gränser på hur disskusionerna ska vara och det måste det vara på flashback att ha en enda standardmall funkar inte.
Citera
2014-02-20, 22:59
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jo, kanske men moderatorn tog bort mitt inlägg där jag föreslog kort och enkelt att sista utvägen kanske vore en lösning, men detta inlägg tog denne bort utan. Tolkade det helt enkelt som denne inte var villig att diskutera öht.
Citera
2014-02-20, 23:16
Medlem
trappsteges avatar
Var likadant för mig när jag försökte få moderatorn att föreslå en plats där diskutionen kunde leva vidare då det fortfarande finns massa frågetecken som behöver att redas ut. Men han raderade mina inlägg direkt och vägrade svara.
Kanske även kändisskvaller skulle passa då hon/han numera är kända ?
Senast redigerad av trappstege 2014-02-20 kl. 23:18.
Citera
2014-02-20, 23:24
Medlem
Citat:
Jo, kanske men moderatorn tog bort mitt inlägg där jag föreslog kort och enkelt att sista utvägen kanske vore en lösning, men detta inlägg tog denne bort utan. Tolkade det helt enkelt som denne inte var villig att diskutera öht.

0.06?
Citera
2014-02-21, 03:37
Medlem
Louises avatar
Citat:
Jag tolkar det snarare som att inlägget troligen försvann för att du diskuterade moderatorsåtgärder i tråden, vilket man som bekant inte ska göra (regel 0.06, ifall du har glömt).

I övrigt gäller den här gången för dig och alla andra som vill klaga på moderatorers åtgärder:
(FB) Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator
Citera
2014-02-21, 16:58
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Jag tolkar det snarare som att inlägget troligen försvann för att du diskuterade moderatorsåtgärder i tråden, vilket man som bekant inte ska göra (regel 0.06, ifall du har glömt).

I övrigt gäller den här gången för dig och alla andra som vill klaga på moderatorers åtgärder:
(FB) Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator

Ok då förstår jag.
Citera
2014-02-21, 19:25
Bannlyst
Var skulle det funka att starta en tråd om detta videoklipp där man får diskutera just fenomenet och därmed aktörerna? Inte hänga ut nödvändigtvis men moderatorn har ju som sagt gjort det omöjligt att diskutera annat än inredning och vad dom gör i klippet vilket inte är i närheten så intressant som företeelsen med sociala mediekatastrofer av denna sort. Måste säga att detta var det värsta antiklimax jag upplevt på Flashback.
Citera
2014-02-21, 19:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pappskallar
Var skulle det funka att starta en tråd om detta videoklipp där man får diskutera just fenomenet och därmed aktörerna? Inte hänga ut nödvändigtvis men moderatorn har ju som sagt gjort det omöjligt att diskutera annat än inredning och vad dom gör i klippet vilket inte är i närheten så intressant som företeelsen med sociala mediekatastrofer av denna sort. Måste säga att detta var det värsta antiklimax jag upplevt på Flashback.
Om tråden mest innehåller diskussioner om vilken hora tjejen är och hur WT det är att posta sånt på Facebook så är svaret ingenstans.
Citera
2014-02-21, 21:35
Medlem
trappsteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Om tråden mest innehåller diskussioner om vilken hora tjejen är och hur WT det är att posta sånt på Facebook så är svaret ingenstans.

Om man nu skulle vilja diskutera både klippet och aktörerna, vart skulle tråden passa in ?

Sen om det är folk som skriver olämpliga saker är det väl erat jobb att radera dessa och dela ut varningar ?

Tyckte den passade bra i humor först men det känns som kollektiv bestraffning att flytta en tråd bara för en del olämpliga kommentarer inträffade.
Citera
2014-02-22, 08:04
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Jag har ännu inte fått något PM angående modereringen av tråden, trots att jag skrev det i mitt modsmeddelande, men ger ändå en kommentar här i tråden.

Som tråden såg ut, hade den vuxit sig kolossal på bara några dagar. Den låg först i Humor, men flyttades av mods där till Länktips - Övrigt. Eftersom det gäller ett videoklipp, flyttade jag därefter tråden till den mer korrekta platsen Länktips - Videoklipp.

Jag vill påpeka att det är fullt möjligt att diskutera videons innehåll och i denna diskussion beröra exempelvis teoretiska konsekvenser för de inblandade, fenomenet att lägga upp sådana här videor, facebookkulturen med ölnominering, etc., utan att för den sakens skull rota i eventuella medverkandes privatliv, citera och analysera utpekade personers bloggtexter som inte har med videoklippet i sig att göra, tjafsa med varandra om helt orelaterade saker och bryta mot regler som 1.06 (vilket har förekommit i tråden). Således handlar det inte bara om inredningen och vad de gör i klippet, utan diskussionen går att bredda.

Om ni har ytterligare frågor, PM:a mig så svarar jag i mån av tid. Om ni vill kommentera flytten från Humor till Länktips, får ni ta det med moderatorerna där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in