Är nu riktigt jävla trött på min bank (Danske Bank) som vägrar lägga till min sambo som medkontohavare på redan befintligt konto, bara för att han har en gammal betalningsanmärkning.
Observera att vi inte vill ha någon kredit på kortet, utan endast ett vanligt lönekonto med bankomatkort kopplat där vi står båda 2 som kontohavare. Så nu ska vi byta bank och därför vill jag ha lite tips.
Krav/önskemål:
* En bank där man kan ha ett gemensamt lönekonto där pengarna kommer in och där vi betalar räkningarna ifrån, med varsitt bankomatkort kopplat (UTAN KREDIT).
* Jag använder bank-app för iphone väldigt mycket och vill byta till en bank som har en bra app.
* Det är tänkt att vi någongång i framtiden ska köpa hus och då kan det vara bra att ha en bank som har bra villkor och räntor för bolån.
* Jag vill ha en så smidig internetbank som möjligt.
* Då vi ska börja spara pengar varje månad så är det bra om det finns särskilda sparkonto med bra räntor.
* Lättillgänglig kundservice önskvärt.
* Jag har redan ett privatlån utan säkerhet på resurs bank som jag tänkt flytta över till nya banken så småningom (ca 150.000 kr). Kan inte göra det nu då jag har för många "förfrågningar" så bankerna är inte så glada för att ta över lånet, så jag tänker låta det vara ett år tills mitt frågeregister är tomt och sen flytta över. Så även här är det önskvärt med bra ränta på blancolån. OBS! Jag har ingen anmärkning och lånet står helt och hållet på mig.
Tacksam för all hjälp