2023-11-28, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
The magic bullet är nåt som Oliver Stone
m.fl. har fastnat i. Inget jag lägger nån vikt vid. Nej det var inte flera skyttar, bara en.

Vad är det för nervryckningar du menar?
Det syns tydligt att han träffas framifrån, och det sa även akutläkarna som jobbade med honom.
Så att huvudet skulle kastas bakåt på det viset har förklarats med nån slags nervryckning.
Citera
2023-11-28, 12:42
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det syns tydligt att han träffas framifrån, och det sa även akutläkarna som jobbade med honom.
Så att huvudet skulle kastas bakåt på det viset har förklarats med nån slags nervryckning.
Jag är inte neurolog, jag har har bara gjort en egen bevisvärdering av den information jag tagit del av. Det hade givetvis varit mycket mer spännande om det vore en konspiration med CIA, FBI, maffian eller nåt annat men jag tror tyvärr inte på det.
Citera
2023-11-28, 12:49
Bannlyst
Citat:
Jag är inte neurolog, jag har har bara gjort en egen bevisvärdering av den information jag tagit del av. Det hade givetvis varit mycket mer spännande om det vore en konspiration med CIA, FBI, maffian eller nåt annat men jag tror tyvärr inte på det.
Spännande tycker jag inte direkt, jag bara går på det jag ser.
För mig är det självklart att det var fler skyttar, men resultatet förändras ju inte för det. Mordet lyckades oavsett.
Citera
2023-11-28, 13:58
Avstängd
Citat:
Du saknar rudimentära kunskaper i ämnet och vill dessutom torgföra det på Flashback. Vilken hjälte.
Signaturen säger ju att hen inte vet så mycket om mordet?

Citat:
OnT: jag var från början inne på att det fanns en konspiration bakom mordet, men nu är jag blivit övertygad om att han var ensam GM.
Hur kan det komma sig?

Citat:
Han försökte nog sälja in det hos Sovjeterna och kubanerna som dock insåg att de inte behövde blanda sig i eftersom LHO var galen nog att göra det själv.
Varför försökte han "nog" det?
Citera
2023-11-28, 14:04
Avstängd
Citat:
Det är många olika saker. Efter att ha sett filmen JFK är nog de flesta övertygade om en ytterligare skytt bakom staketet vid Grassy Knoll. Ett av argumenten jag hört ska ha varit att folk sprang ditåt efter skotten. I själva verket tror jag inte att gemene man springer mot faran, tvärtom.
Inkluderar det även alla de poliser som direkt efter skotten sprang upp till och runt det vita staketet?

Citat:
Dessutom finns det vittnen som säger att de tre skotten kom från fönstret på femte våningen. Så, jag är övertygad om att han var ensam skytt. I övrigt verkar LHO varit en loose cannon.
Det finns nog ingen som hävdar att skott inte avlossades bakifrån. Frågan är fortfarande om det avlossades skott från andra platser runt Dealey Plaza och då främst från det vita staketet på 'grassy Knoll'.

Citat:
Det är också både uppseendeväckande och frustrerande att allmänheten hade tillgång till polisens lokaler vilket möjliggjorde mordet på LHO och därmed aldrig få något definitivt svar på vad som egentligen hände.
Nja, det var endast ackrediterade journalister som hade tillgång till det polisgarage där Ruby sköt ihjäl Oswald.

Ruby, däremot, verkade kunna röra sig lite som han ville i lokalerna.
Citera
2023-11-28, 14:45
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Varför försökte han "nog" det?

Vad är det du inte förstår? Han var galen nog [crazy enough] att utföra mordet på egen hand utan inblandning från andra.

Fortsätt tro på ditt så kör jag på mitt. Enkelt.
Citera
2023-11-28, 14:58
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:

Nja, det var endast ackrediterade journalister som hade tillgång till det polisgarage där Ruby sköt ihjäl Oswald.

Ruby, däremot, verkade kunna röra sig lite som han ville i lokalerna.

Ackrediterad eller inte, journalister är lägre stående än allmogen, i alla fall i den här jävla bananrepubliken som Sverige förvandlats till.
Citera
2023-11-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ja, nästan samtliga av de detektiver, livvakter, läkare, sköterskor och övrig skjukhuspersonal från tre sjukhus och två federala säkerhetstjänster som på mycket nära håll observerade JFKs huvudskador vittnar om ett stort gapande hål i höger bakhuvud.
Det var ett fåtal personer som hade möjlighet att "på mycket nära håll" observera JFK:s skador. Detta är en lögn från din sida, avslöjad tidigare i tråden.
Citat:
Däremot så var det få av dessa som vågade säga att det var ett utgångshål.
Därför att det är svårt att skilja på ingångs och utgångshål. Dessutom spelar det ingen som helst roll för behandlingen.

Citat:
Ja, det stämmer. Sedan så tyder allt på att den hjärna som finns i JFKs skalle vid tiden för tagningen av röntgenbilderna tillhörde någon annan som avlidit av ett skott genom huvudet.
Hur får man in en annan persons hjärna i JFK:s kranium? Dessutom på ett sätt som gör att det inte syns på röntgen eller fotografier.
För att nu inte nämna de två dussin vittnen som bevittnade obduktionen, som inte skulle märka trolleriet.

Citat:
Ja, båda hjärnorna är sedan obduktionerna försvunna.
Nej, det har bar utförts en obduktion av JFK.
Nej, JFK:s hjärna försvann flera år senare.

Citat:
Osäker här. Det måste i så fall ha varit en dubbelgångare, givet att Oswald vid tiden befann sig i Minsk, USSR.
Dubbelgångar Oswald dyker påpassligt upp som förklaringsmodell vid lämpliga tillfällen.
Citera
2023-11-29, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Därför att det är svårt att skilja på ingångs och utgångshål. Dessutom spelar det ingen som helst roll för behandlingen.
Tror du att Oswald var ensam skytt?
Citera
2023-11-29, 11:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, nästan samtliga av de detektiver, livvakter, läkare, sköterskor och övrig skjukhuspersonal från tre sjukhus och två federala säkerhetstjänster som på mycket nära håll observerade JFKs huvudskador vittnar om ett stort gapande hål i höger bakhuvud.

Ojoj, vilken kö det måste varit där utanför sjuksalen där han låg. Hur länge låg han på lit de parade egentligen för att alla dessa människor skulle hinna inspektera hans skador på nära håll? Var inte någon ansvarig polis eller läkare ens lite orolig att bevisen skulle kunna kontamineras av denna folkmassa som paraderade förbi och undersökte liket?
Citera
2023-12-01, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Det var ett fåtal personer som hade möjlighet att "på mycket nära håll" observera JFK:s skador.
Ca 40 personer ca 0-2 meter ifrån, ja. Vill du att jag listar dem med namn och förklaring?

Till er andra. Signaturen PekkariP1 kommer naturligtvis aldrig be mig lista dem eftersom att det direkt skulle bevisa att han än en gång ljuger så att blommorna vissnar.

Citat:
Detta är en lögn från din sida, avslöjad tidigare i tråden.
Då länkar du till aktuellt "avslöjande" och förklarar hur du menar.

Till er andra. Signaturen PekkariP1 kommer naturligtvis aldrig länka till något sådant eftersom att det direkt skulle bevisa att han än en gång ljuger och sprider desinformation om mordet på JFK.

Citat:
Därför att det är svårt att skilja på ingångs och utgångshål.
Statistiskt sätt, ja. Men det säger ingenting om det enskilda fallet. Problemet här är som sagt att det påstått enda kända obuktions-fotografiet av JFKs bakhuvud visar ett slätkammat helt rent sådant utan ett spår av ett stort gapanda hål, samt att de befintliga röntgenbilderna visar ett stort vitt fält i höger bakhuvud utan heller här, ett stort stort gapande hål.

Så, det blir svårt att i efterhand försöka avgöra om hålet var "avulsive" = utgångshål, eller om det var "tangential" = sidträff, eftersom att ansvariga ju bevisligen måste ha manipulerat det fotografiska bevismaterialet. Skälet till det i sin tur kan inte ha varit något annat än att de försökte dölja att det var just ett utgångshål eftersom att det utgjorde bevis för minst två skyttar = konspiration.

Citat:
Dessutom spelar det ingen som helst roll för behandlingen.
Struntprat. Självklart så spelar den direkt dödande stora skadan i höger bakhuvud "roll för behandlingen".

Citat:
Hur får man in en annan persons hjärna i JFK:s kranium?
"Man" lyfter ur det som finns kvar av JFKs hjärna och lägger in en annan hjärna i dess ställe.

Citat:
Dessutom på ett sätt som gör att det inte syns på röntgen eller fotografier.
På vad sätt skulle det i så fall synas i det befintliga fotografiska materialet, menar du?

Citat:
För att nu inte nämna de två dussin vittnen som bevittnade obduktionen, som inte skulle märka trolleriet.
Hur skulle dessa "märka" det om det skedde innan den officiella obduktionen?

Citat:
Nej, det har bar utförts en obduktion av JFK.
Hur vet du det?

Citat:
Nej, JFK:s hjärna försvann flera år senare.
Hur vet du det?

Citat:
Dubbelgångar Oswald dyker påpassligt upp som förklaringsmodell vid lämpliga tillfällen.
Det var därför som jag skrev "i så fall".

Sedan så finns det en mängd vittnesuppgifter under upptakten till mordet eller direkt efteråt som sinsemellan oberoende rapporterar observationer av en Oswald under minst sagt kompromotterande omständigheter där den 'riktiga' Oswald bevisligen befann sig någon annanstans.

Sättet som W-kommissionen hanterade de här minst sagt besvärande uppgifterna var att helt enkelt svepande bortförklara att samtliga vittnen måste ha tagit miste.

Istället för att undersöka om det istället kan ha varit så att konspiratörer iscensatte dessa observationer i sin plan att använda Oswald som "patsy" i mordet på JFK.

Det ingick tydligen inte i deras 'mandat'.
Senast redigerad av onopono 2023-12-01 kl. 16:35.
Citera
2023-12-01, 16:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ca 40 personer ca 0-2 meter ifrån, ja. Vill du att jag listar dem med namn och förklaring?
Varför har det blivit färre vittnen med tiden? Har 20% av vittnena dragit tillbaka sina vittnesmål?
Citat:
Tre sjukhus. Två säkerhetstjänster. Nästan samtliga av de ca 50 personer som såg huvudskadorna på nära håll…
Du får gärna lista dem för mig - det kan ju vara intressant att höra mer om deras påstådda expertis på skottskador - de verkar ju osannolikt nog nästan alla ha varit både utbildade och erfarna inom det området enligt dina tidigare påståenden:
Citat:
nästan samtliga av de nästan 50 vittnen som observerade JFK’s huvudskador på nära håll hade någon form av utbildning/träning/erfarenhet av att observera och hantera skottskador i ett eller annat avseende
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-12-01 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in