2007-11-14, 01:05
Medlem
-benito-s avatar
Bra synpunkter både från tarq. och pubertal... Sitter här och funderar på hur madrömslik och ångestfylld LHO´s situation efter gripandet måste ha varit. Vare sig han var ensam gärningsman eller ej. Han är verklingen "fucked" om man säger så. Presidentmördare, coppkiller och Amerikas mest hatade man. Om det fanns en konspiration så kanske dom ändå inte oroade sig allt för mycket då LHO trovärdighet var lika med noll. Skulle vara kul att se filmerna från presskonferensen.

Vet någon förresten om det hölls ett förhör och vad han sa i dom?
Citera
2007-11-14, 01:14
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Men tror ni alltså att LHO sköt samtliga skott?

Svårt att säga men jag tror inte det. Man ville nog vara riktigt jävla säkra på att lyckas om man säger så. Tror på skyttar på grassy knoll...
Citera
2007-11-14, 08:23
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Bra synpunkter både från tarq. och pubertal... Sitter här och funderar på hur madrömslik och ångestfylld LHO´s situation efter gripandet måste ha varit. Vare sig han var ensam gärningsman eller ej. Han är verklingen "fucked" om man säger så. Presidentmördare, coppkiller och Amerikas mest hatade man. Om det fanns en konspiration så kanske dom ändå inte oroade sig allt för mycket då LHO trovärdighet var lika med noll. Skulle vara kul att se filmerna från presskonferensen.

Vet någon förresten om det hölls ett förhör och vad han sa i dom?

Håller med om hur LHO måste ha känt... Vilken ångest.

Ang. förhören så har jag för mig att de "försvann" eller blev hemligstämplade. (?) Nekade gjorde han iaf.
Citera
2007-11-14, 08:24
Medlem
portnoys avatar
Förresten. Finns det någon gemensam nämnare mellan Tippet och Ruby?
Citera
2007-11-14, 12:35
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Ang. förhören så har jag för mig att de "försvann" eller blev hemligstämplade. (?) Nekade gjorde han iaf.

Dom "förhör" som gjordes med LHO genomfördes vad jag vet muntligen och inget skrevs ner.

Likadant finns det inga papper eller uppgifter på dom 3 hobos, luffarna, som togs in för förhör efter skotten.
Citera
2007-11-14, 12:40
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Förresten. Finns det någon gemensam nämnare mellan Tippet och Ruby?

Jag har inte hört någon nämnvärt som kopplar ihop dom, men i Tippets jobb som polis så kom han säkert i kontakt med Ruby, många av poliserna var ju stamgästerna på Rubys dansklubb.

Det verkar som Tippet höll på med något underligt på morddagen, dock vet ja inte om man kan koppla det till mordet eller om han hade egna affärer.
http://mcadams.posc.mu.edu/car10.htm

Jag har påpekat det tidigare, varför var Tippet så pass långt utanför sitt område.
http://mcadams.posc.mu.edu/tippit1.gif

Hittade detta, vet dock inte sanningshalten i det.
http://www.phils.com.au/jfk.htm

Citat:
Oswald I writes a letter to the Dallas FBI which is destroyed soon after the assassination; Oswald I writes to "Mr. Hunt" asking to "discuss the matter fully before any steps are taken by me or anyone else"; two days before the assassination Oswald II creates a scene in a Dallas restaurant where Officer J.D. Tippit "glowered" at him; Oswald I allegedly seen at the Carousel Club, plotting with Ruby, Tippit and/or Bernard Weissman; Oswald I or II allegedly ordered distribution of the anti-Kennedy "Wanted for Treason" leaflets in Dallas; Oswald, or was it Billy Lovelady? photographed standing in the doorway of the Book Depository building at the moment Kennedy was shot; Oswald II allegedly seen fleeing from the back of the Book Depository immediately after the assassination; Oswald II confronts Tippit, Oswald I arrested in the Texas Theatre; Oswald's voice prints show he told the truth when he said "I didn't shoot anybody, no sir."
Citera
2007-11-16, 19:51
Medlem
Targenors avatar
Så här tänker sig www.jfkmurdersolved.com att det gick till.

http://www.jfkmurdersolved.com/images/dealeyplazashots.jpg

Dock anser jag att den inte gick att skjuta från kullen (inte grassy knoll) den andra.

Då hade man alltså fått skjuta rätt mot folket som kollade på kortegen, och även fast man inte siktade på dessa, borde en träff varit rätt så enkel att få in på dom oskyldiga åskådarna och därmed röja konspirationsbluffen.

Edit angående hylsorna hittade på Grassy Knoll.

http://itwasjohnson.impiousdigest.com/part1aa.htm

Citat:
The Bullet Casing

Dented .222 casing found near wooden stockade fence in 1987 by John Rademacher. The dents were later verified to be human teeth marks Dr. Paul G. Stimson, a forensic odontologist at the University of Texas in Houston.

I shot a .222 with a mercury load in it. We used a mercury load...the .222 was designed to fragmentate...whoever you hit at...if you've got any type of bone structure, the round would fragmentate and explode and the round would be traveling at approximately about 3100 feet per second...which meant you would get penetration and explosion...."
Citera
2007-11-16, 20:24
Medlem
Pubertals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Så här tänker sig www.jfkmurdersolved.com

Edit angående hylsorna hittade på Grassy Knoll.

http://itwasjohnson.impiousdigest.com/part1aa.htm

Bara för att förtydliga. Man hittar en hylsa 1987! För mig innebär det ingenting av värde eftersom att allt för många människor har hunnit röra sig i området och kunnat plantera "bevis" i hur många år som helst. Att det dessutom efter ett tag kommer dyka upp en galning som James E. Files som vill ta på sig dådet är heller inte särkilt förvånande.
Citera
2007-11-16, 20:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Bara för att förtydliga. Man hittar en hylsa 1987! För mig innebär det ingenting av värde eftersom att allt för många människor har hunnit röra sig i området och kunnat plantera "bevis" i hur många år som helst. Att det dessutom efter ett tag kommer dyka upp en galning som James E. Files som vill ta på sig dådet är heller inte särkilt förvånande.

Logiskt sett så borde den ha hittats tidigare med tanke på allt folk som undersökt platsen under alla dessa år.
Citera
2007-11-17, 13:43
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:

Fast på de filmsnuttar man sett på LHO efter dådet ser han ju onekligen ganska nöjd ut vid flera tillfällen, går och småler. Kan inte se någon ångest iaf.

Jag tror han hade uppnått sitt mål och kände sig "bigged up"
Citera
2007-11-17, 14:17
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Fast på de filmsnuttar man sett på LHO efter dådet ser han ju onekligen ganska nöjd ut vid flera tillfällen, går och småler. Kan inte se någon ångest iaf.

Jag tror han hade uppnått sitt mål och kände sig "bigged up"

i filmen Rivals 8 , så säger Gerald posner samma sak, att det är för första gången LHO lyckas med något i sitt liv.
dock anser jag att posners motiv till att säga detta inte håller, då han referar till att LHO inte svettas, inte är anfådd osv.
vilket inte innebär att han är nöjd utan har bra kondis.

Men en fråga som dyker upp då, om LHO var nöjd, varför tog han inte på sig mordet?
Citera
2007-11-17, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av one and again
Så vad tror ni vem/vilka dödade JFK. Att det var mer än en skytt verkar ju synnerligen troligt. Vet ingen som klarar av att avfyra de skotten på så kort tid. Det finns ju en massa olika "bevis" som pekar både på det ena och det andra. Upplagt för konspirationer.

Är det ingen som har någon smaskig konspiration att komma med så att jag kan roa mig på torsdagskvällen.

Personligen tror jag att maffian på CIAs uppdrag mördade honom.
Nej jag vet inte vem som mördade honom.
Inte var det Lee Harwey Oswald iaf.
Men jag har just läst i en bok att all info har hemligstämplats fram till år 2029!! Det är ju helt sjukt! Hemligstämpling i 66 år.
Vaddå dölja sanningen?

Sen detta att två män blir genomborrade av samma kula som slingrar sig åt olika håll. Jag fattar inte hur nån kunde tro att den amerikanska befolkningen skulle svälja det!

Kan ni tänka er att vara en fluga på väggen vid det samtalet.
FBI eller CIA eller annan secret-service-liknande org:
-Vi säger att det var en kula. Det kommer folk gå på.
-Ja folk är idioter. Vadå från 45 graders fel håll. Vi kirrar det här grabbar!
-Nu tar vi kaffe va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in