2017-07-14, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Så det är fullt möjligt att skotten sköts av Oswald och att han var ensam. Ok.
Nja, det var inte omöjligt, men snudd på.

En sagolik tur, som sagt. Poängen är att Warrenkommissionen trots det bedömde skotten som hyfsat enkla för en skytt på Oswalds nivå.

Det var och är inte sant. Det var och är en lögn. En av många i den "sanningskommissionens" rapport.
Citera
2017-07-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nja, det var inte omöjligt, men snudd på.

En sagolik tur, som sagt. Poängen är att Warrenkommissionen trots det bedömde skotten som hyfsat enkla för en skytt på Oswalds nivå.

Det var och är inte sant. Det var och är en lögn. En av många i den "sanningskommissionens" rapport.
Flera olika personer har klarat det, så det kanske inte är lätt men det är helt klart full genomförbart av en rätt vanlig person. Så "snudd på omöjligt" är en otroligt grov överdrift.
Citera
2017-07-14, 22:36
Avstängd
Citat:
Flera olika personer har klarat det, så det kanske inte är lätt men det är helt klart full genomförbart av en rätt vanlig person. Så "snudd på omöjligt" är en otroligt grov överdrift.
Vad är det som du inte fattar. INGEN av de tre elitskyttar som anlitades klarade det Oswald påstods ha klarat. Trots det säger Warrenkommissionen att det var hyfsat enkla skott för en skytt på Oswalds mediokra nivå.

Trollar du?
Citera
2017-07-14, 22:55
Medlem
Citat:
Vad är det som du inte fattar. INGEN av de tre elitskyttar som anlitades klarade det Oswald påstods ha klarat. Trots det säger Warrenkommissionen att det var hyfsat enkla skott för en skytt på Oswalds mediokra nivå.

Trollar du?

Massor med mediokra skyttar har klarat det. Det finns ju mängder med videor som visar när folk gör det. Jag har inte påstått ett smack om Warrenkommissionen, jag säger att det uppenbart är fullt genomförbart eftersom en hel hög med folk har gjort det.

Och eftersom det är fullt möjligt så kan det alltså vart Oswald, ensam, som utförde mordet.
Warrenkommissionen, och vad den kommer fram till, har jag inte kommenterat.

Vad är det du inte förstår?
Trollar du?
Citera
2017-07-14, 23:00
Avstängd
Citat:
Massor med mediokra skyttar har klarat det. Det finns ju mängder med videor som visar när folk gör det. Jag har inte påstått ett smack om Warrenkommissionen, jag säger att det uppenbart är fullt genomförbart eftersom en hel hög med folk har gjort det.

Och eftersom det är fullt möjligt så kan det alltså vart Oswald, ensam, som utförde mordet.
Warrenkommissionen, och vad den kommer fram till, har jag inte kommenterat.

Vad är det du inte förstår?
Trollar du?
Bra, då går vi till dina massor av mediokra skyttar. Nämn en.
Citera
2017-07-14, 23:02
Medlem
Citat:
Bra, då går vi till dina massor av mediokra skyttar. Nämn en.

Kolla på videorna.
Citera
2017-07-14, 23:04
Avstängd
Citat:
Kolla på videorna.
Citera. Förklara. Argumentera. Jag tänker inte leta igenom "videor" för stöd till dina påståenden. Det får du nog göra själv.
Citera
2017-07-14, 23:09
Medlem
Citat:
Citera. Förklara. Argumentera. Jag tänker inte leta igenom "videor" för stöd till dina påståenden. Det får du nog göra själv.

Jag har länkat till dem.
Ett flertal olika personer som genomför samma sak.
Och eftersom ett flertal olika personer faktiskt lyckats med det så är det fullt genomförbart.
Faktum är att flera har gjort det på kortare tid till och med.
Oswald kan alltså vart ensam.

Men du har ju redan sagt att, Ja han kan baserat på skotten vart ensam.
Det var det jag undrade.
Citera
2017-07-15, 13:07
Avstängd
Citat:
Jag har länkat till dem.
Ett flertal olika personer som genomför samma sak.
Och eftersom ett flertal olika personer faktiskt lyckats med det så är det fullt genomförbart.
Faktum är att flera har gjort det på kortare tid till och med.
Oswald kan alltså vart ensam.

Men du har ju redan sagt att, Ja han kan baserat på skotten vart ensam.
Det var det jag undrade.
Nej, jag har sagt att den mediokra skytten Oswald måste ha haft en sagolik tur när han åstadkom det som ingen av US Armys tre skyttar tillhörande den nationella eliten lyckades med trots en rad avsevärda fördelar, listade ett par inlägg ovan.

Innan jag tittar på dina videor. Tycker du inte själv spontant att det verkar lite skumt att skyttarna i dina videor påstås klara det som inte tre av den nationella skytte-eliten klarade?

Vad kan det bero på, tror du?
Citera
2017-07-15, 15:49
Medlem
Citat:
Nej, jag har sagt att den mediokra skytten Oswald måste ha haft en sagolik tur när han åstadkom det som ingen av US Armys tre skyttar tillhörande den nationella eliten lyckades med trots en rad avsevärda fördelar, listade ett par inlägg ovan.

Innan jag tittar på dina videor. Tycker du inte själv spontant att det verkar lite skumt att skyttarna i dina videor påstås klara det som inte tre av den nationella skytte-eliten klarade?

Vad kan det bero på, tror du?

Men men...
Läs ordenligt nu. Alla 3 skyttarna klarade av att skuta inom den satta tidsramen.

Och man får bara veta precisionen från en av skyttarna.
Och han grejar det både med och utan kikarsikte:

Mr. Miller succeeded in hitting the third target on both attempts with the telescope.
He missed the second target on both attempts with the telescope, but he hit the second target with the iron sight. And he emplaced all three rounds on the target, the first target.

Med kikarsikte träffar Miller måltavla 1 och måltavla 3 och kan gör det 2 gånger till och med.
Utan kikarsikte träffar han måltavla 1 och 2.

JFK blev träffad av 2 skott och det är just det Miller gör i alla 3 försök.

Hur menar du att de inte klarade det?

Simmons går till och med vidare till att säga:
"Well, in order to achieve three hits, it would not be required that a man be an exceptional shot. A proficient man with this weapon, yes. But I think with the opportunity to use the weapon and to get familiar with it, we could probably have the results reproduced by more than one firer."

Edit:
Och du har även fel om deras kunskaper.
Enligt vittnesmålet är de inte alls "mästerskyttar från US Army" som du påstår.
Bara en av dem är i armen och de sägs inget om de andra två och deras arme status.
Alla 3 har dock tävlat i skytte, det stämmer, men du blåser upp dem mer än nödvändigt.
Senast redigerad av Senjinone 2017-07-15 kl. 15:54.
Citera
2017-07-16, 05:31
Medlem
johnthedickholmess avatar
Såg avsnitt 4 av History channels jfk dokumentär igår. Grymt spännande. Se den om ni är intresserade. De får fram mycket nytt. Bla ett nytt vittne till att Oswald var på fest med Kubas konsul innan mordet. Men även att han besökte Cia parkeringsgarage regelbundet på arbetstid i smyg och var 2 mån på träningsläger för anti Castro Cia träningsläger.
Citera
2017-07-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Såg avsnitt 4 av History channels jfk dokumentär igår. Grymt spännande. Se den om ni är intresserade. De får fram mycket nytt. Bla ett nytt vittne till att Oswald var på fest med Kubas konsul innan mordet. Men även att han besökte Cia parkeringsgarage regelbundet på arbetstid i smyg och var 2 mån på träningsläger för anti Castro Cia träningsläger.

Sände de den före eller efter de andra trovärdiga programmen "Ancient Aliens" eller "American Ripper"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in