2010-01-06, 13:04
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Nä, absolut inte!. Blir bara mer och mer övertygad för varje gång jag ser filmen.

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3 Fv%3DgW_c5ayjGnI

Ok, förstår att du kanske tolkar det som blod, men det är ju uppenbarligen bara ett färgfel på kopian av filmen. Antar att du har sett bättre restaurerade klipp och att du vet att det inte förekom nåt nämnvärt blodstänk i anslutning till skott nr 2..

F.ö.: Bugliosi FTW!
Senast redigerad av portnoy 2010-01-06 kl. 13:08.
Citera
2010-01-06, 14:06
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ok, förstår att du kanske tolkar det som blod, men det är ju uppenbarligen bara ett färgfel på kopian av filmen. Antar att du har sett bättre restaurerade klipp och att du vet att det inte förekom nåt nämnvärt blodstänk i anslutning till skott nr 2..

F.ö.: Bugliosi FTW!
Helt klart en tolkningsfråga. Meeen, vad är det som säger att det helt omöjligt skulle vara blod som syns. Och, vad är det som säger att det inte är det som syns, och sedan blivit restaurerat bort?.
Man kan väl utgå ifrån att det ändå är så nära orginalfilmen som möjligt som används i rätten.
Nä, men jag tror det iaf. ända till det finns belägg för att det inte skulle kunna vara det!!.
Citera
2010-01-06, 15:10
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Helt klart en tolkningsfråga. Meeen, vad är det som säger att det helt omöjligt skulle vara blod som syns. Och, vad är det som säger att det inte är det som syns, och sedan blivit restaurerat bort?.
Man kan väl utgå ifrån att det ändå är så nära orginalfilmen som möjligt som används i rätten.
Nä, men jag tror det iaf. ända till det finns belägg för att det inte skulle kunna vara det!!.

Ok, fortsätt tro på det då.

Jag skriver regelbundet på två forum dedikerade till JFK-mordet, och jag har aldrig läst någonting om blodstänk från något annat än skott nr 3...
Citera
2010-01-06, 15:16
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Är det någon som vet vilka av alla filmer som finns ute som är "orginal"?
Väldigt många påstår det, men är dom verkligen det?
Citera
2010-01-06, 15:17
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ok, fortsätt tro på det då.

Jag skriver regelbundet på två forum dedikerade till JFK-mordet, och jag har aldrig läst någonting om blodstänk från något annat än skott nr 3...
Det var väldigt snäll och hyggligt att jag fick lov att nu göra det!!.
Sen att du skriver på en massa forum förvisso med all respekt bevisar väl ingenting.
Sen kan ingen få mig att tro att någon skulle kunna få ett skott genom halsen utan en enda bloddroppe till följd.
Senast redigerad av charkov 2010-01-06 kl. 15:21.
Citera
2010-01-06, 15:20
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Det var väldigt snäll och hyggligt att jag fick lov att nu göra det!!.

Jepp, jag är en hygglig prick.

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Nej, originalet ägs väl av "John F. Kennedy Assassination Records Collection" och rättigheterna ägs av Sixth Floor Museum..
Senast redigerad av portnoy 2010-01-06 kl. 15:22.
Citera
2010-01-06, 15:27
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Det har väl inte så mycket med själva saken att göra... eller?.
Citera
2010-01-06, 15:29
Medlem
charkovs avatar
Skott genom halsen utan en bloddroppe....ja, ja!.
Citera
2010-01-06, 15:37
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Skott genom halsen utan en bloddroppe....ja, ja!.

Ok, uttryckte mig slarvigt: blodstänk som syns på Z-filmen.

Givetvis blödde det en masse av skott nr 2 också. Men inte syns det ett enda spår av detta på Z-filmen.. Trust me. Blod sprutar inte som på film, som du verkar tro (om man inte träffar aorta eller annat stort blodkärl, vilket inte var fallet med skott nr 2)

Ta och kolla in "JFK" i HD (ett bra sätt att kunna glo på en högupplöst version). Inga röda fläckar på det klippet inte.

spana även in denna fina .gif som en snubbe på ett annat forum fixade till:

http://www.jfkassassinationforum.com/Martin_Zapruder.gif (om du har slö dator/uppkoppling kan det ta nån minut innan det börjar spela)

VAR ÄR BLODET????
Senast redigerad av portnoy 2010-01-06 kl. 15:44.
Citera
2010-01-06, 15:55
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ok, uttryckte mig slarvigt: blodstänk som syns på Z-filmen.

Givetvis blödde det en masse av skott nr 2 också. Men inte syns det ett enda spår av detta på Z-filmen.. Trust me. Blod sprutar inte som på film, som du verkar tro (om man inte träffar aorta eller annat stort blodkärl, vilket inte var fallet med skott nr 2)
Ok, belägg för det??.
Senast redigerad av charkov 2010-01-06 kl. 16:19.
Citera
2010-01-06, 16:32
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Det har väl inte så mycket med själva saken att göra... eller?.

Inte mot den frågan du har, var mest för att veta vad man ser eller inte ser.

Citat:
Nej, originalet ägs väl av "John F. Kennedy Assassination Records Collection" och rättigheterna ägs av Sixth Floor Museum..

Det har jag ingen aning om faktiskt, men borde inte vara svårt att få fram
Citera
2010-01-06, 16:39
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Citat:
On October 26, 1992, President George H. W. Bush signed into law the John F. Kennedy Records Collection Act of 1992 (the "JFK Act"), which sought to preserve for historical and governmental purposes all records related to the assassination of President Kennedy. The Act created the President John F. Kennedy Assassination Records Collection at the National Archives. The Zapruder film was automatically designated an "assassination record" and therefore became official property of the United States government. When the Zapruder family demanded the return of the original film in 1993 and 1994, National Archives officials refused to comply.

Citat:
In December 1999, the Zapruder family donated the film's copyright to The Sixth Floor Museum, in the Texas School Book Depository building at Dealey Plaza, along with one of the first-generation copies made on November 22, 1963, and other copies of the film and frame enlargements once held by Life magazine, which had been since returned.[16] The Zapruder family no longer retains any rights to the film, which rights are now administered by the Museum

Familjen har skänkt rättigheterna till Sixth floor museum, men staten verkar äga filmen om jag förstått det hela rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in