2014-02-20, 09:02
Medlem
Lyckades backa på en stolpe med höger bak (ungefär ovan lyktan) häromdagen. Karossen fick en ordentlig buckla och lite lack blev avskalat. Lyktan klarade sig däremot. Bilen är helförsäkrad.

Är det bara att säga som det är till försäkringsbolaget eller ska jag hävda påkörd på parkeringsplats + smittning för att få någon lättnad? Jag tänker inte så mycket för självrisken som för framtida premie.

Känns i princip inte som det är värt att dra en vals för en sån här grej men vad säger FBs samlade vishet?
Citera
2014-02-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Lyckades backa på en stolpe med höger bak (ungefär ovan lyktan) häromdagen. Karossen fick en ordentlig buckla och lite lack blev avskalat. Lyktan klarade sig däremot. Bilen är helförsäkrad.

Är det bara att säga som det är till försäkringsbolaget eller ska jag hävda påkörd på parkeringsplats + smittning för att få någon lättnad? Jag tänker inte så mycket för självrisken som för framtida premie.

Känns i princip inte som det är värt att dra en vals för en sån här grej men vad säger FBs samlade vishet?

Inte lönt att ljuga. Bara säg som det är till dem.
Citera
2014-02-20, 09:12
Medlem
Jag hade varit ärlig även om det påverkat försäkringen. Det är inte så stor chans att polisen/ försäkringsbolaget får för sig att göra en ordentlig utredning men det finns en liten liten liten chans. Kommer de då fram till att du inte blivit påkörd kan du får du stå för hela kalaset själv + att du kommer få annat strul med polisen och försäkringsbolagen.
Citera
2014-02-20, 10:26
Medlem
Nä jag känner lite det. Men är det någon som har en uppfattning om hur mycket $ det kan handla om i slutändan för en sån här skada självförvållat vs annans fel?
Citera
2014-02-20, 10:52
Medlem
INTPs avatar
Läs dina försäkringsvillkor. Vi kan inte veta vad du har för försäkringsbolag och vet därmed inte vilka villkor som gäller.
Citera
2014-02-20, 12:03
Medlem
provocative77s avatar
En skadereglerare ser direkt om det är en stolpe eller annan bil som varit i farten.
Är kanske dumt att åka dit på försäkringsbedrägeri när man faktiskt har en skada.
Citera
2014-02-20, 15:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
En skadereglerare ser direkt om det är en stolpe eller annan bil som varit i farten.
Är kanske dumt att åka dit på försäkringsbedrägeri när man faktiskt har en skada.

Sant...skadereglerare brukar vara grymt duktiga på att avgöra skadeorsaker.
Citera
2014-02-20, 16:54
Medlem
du får själv betala även om det var någon som har smitit från skadan, om du inte har vitten till händelsen

http://www.tff.se/sv/Skada/Skadetyp/Ett-okant-fordon-var-inblandat/Mitt-fordon-var-parkerat/

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-02-20, 21:38
Medlem
Nä det är bara att bita i det sura äpplet. Kollade upp försäkringen. 5000:- i självrisk, surt att pynta ut det men kommer väl inte behöva svälta.

Tack för att ni snackade mig på rätt väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in