Du lider INTE av GAD!! Om du gjorde det skulle du inte bry dig om att få "knarkeffekt" av lyrican utan äta den regelbundet så du slapp ångesten och skita fullständigt i om du blir väck på dem eller inte.
Ja lyrica har äckliga insättningssymptom som vissa knarkare förväxlar med ett rus som går över på några dagar. Därför bör lyrica alltid trappas upp så man slipper så mycket som möjligt av de äckliga insättningssymptomen.
Lyrica är KUNG mot GAD och jag själv gick på 300mg x 2 i ca 1.5år. Såklart gick jag inte runt med de äckliga insättningssymptomen hela perioden men någon tolerans fick jag absolut inte och brukade oftast bara ta 300mg/dygn. Jag hade inte ångest en enda gång under de 1.5åren från att ha grov ångest dagligen.
Det där schemat behöver du bara om du vill "knarka"/ha insättningssymptom på Lyrican. Vill du istället bli av med GAD så käka dom som man ska.
Citat:
Ursprungligen postat av
irrelevantinfo
Ät inte lyrica, sluta me det, det är det värsta giftet som läkemedelsindustrin kommit på, har du känt på en lyrica abstinsens? Det vill du inte. Tro mig.
Folk har sagt att det är värre än både heroin och benzo AT och det kan jag skriva under på. Så ett gott råd, skippa lyrican. I så fall är det till och med bättre att äta benzo istället för lyrica.
Skitsnack! De flesta får ingen AT av Lyrica öht. Jag klippte cold turkey på lyrica efter 600mg i 1.5år. Min chef som också ätit lyrica sa "VA? Är de beroendeframkallande? Det kände inte jag alls"
Benso behöver inte alls vara ett bättre val då de oftast gör en väldigt trött och toleransökning.