2014-02-20, 00:14
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesdoe
Nej... det där är små flickor, det är inte kvinnor, och det är även små pojkar, där det borde vara män...

Ett ställe som flashback skulle ha åldergränsen 40.. för moderatorer! Det skulle ge den stabilitet och trovärdighet flashback behöver...

Man kan ju inte sitta i ett möte typ, där det sitter en finnig tonåring som bestämmer vad som får sägas... det blir ju tämligen patetiskt, inte sant?

Flashback startade inte år 2000 som det står på wiki... tihi tihi...

Jag är rätt imponerad över hur stor spridning det är bland moderatorerna vad gäller allt. Yrke, kön, politisk tillhörighet, ålder, intressen, geografisk placering. Det är ju bara att läsa vad moderatorerna postar på forumet för att inse detta.

Vad gäller ålder så kan jag avslöja att det var länge sedan jag hade finnar Lumpen gjorde jag i ett cykelskyttekompani inom infanteriet Så jag är inte lammkött.
Senast redigerad av Lobengula 2014-02-20 kl. 00:17.
2014-02-20, 00:27
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Precis, vad vet du!

Du tycker det vore ok att en pojke på elva år, skulle vara ordförande på ett sammanträde, där allvarliga saker diskuteras. Slår ned klubban, det får du inte säga gubbe, för det sa min mamma?

Flashback har helt klart blivit i den stilen! För en annan som snart fyller 50, så är det tämligen patetiskt att se...

På min tid fick man konfigurera modem och minne på en dator, via dos.. och nu sitter man här och blir modererad av en snorunge som lärt sig stoppa i en CD skiva... hahaha...

Ungen sitter och knäpper farsan på näsan, och tycker han är duktig... ärligt... vad hände med flashback... har det blivit retarderat?

Nu tvivlar jag ju dock väldigt starkt på att någon unge på 11 bast skulle lyckas bli en moderator här..
Sen vore det ju intressant att veta hur du har koll på åldrarna på moderatorerna här, då du gnäller så förbannat.
Eller vill du bara skryta om att du minsann är äldre, och därmed per automagik bättre än resterande medlemmar? Du verkar då vara utav en sådan kvalisort.
2014-02-20, 00:42
Medlem
xerxesdoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag är rätt imponerad över hur stor spridning det är bland moderatorerna vad gäller allt. Yrke, kön, politisk tillhörighet, ålder, intressen, geografisk placering. Det är ju bara att läsa vad moderatorerna postar på forumet för att inse detta.

Vad gäller ålder så kan jag avslöja att det var länge sedan jag hade finnar Lumpen gjorde jag i ett cykelskyttekompani inom infanteriet Så jag är inte lammkött.

Men spridningen vad det gäller ålder, hur står det till med den på flashback? Du kan åka land och rike runt precis som jag, men du är fortfarande 20 år... och jag 50...

Det blir lite skevt när jag blir modererad av en yngre förmåga, bara för att denne inte äger livserfarenhet att inse vad det är man skriver...

Av det skälet, tycker undertecknad, att modererandet i flashback, minst skulle krävas, en ålder på 40... annars blir det absurt... inte sant?
2014-02-20, 00:48
Medlem
xerxesdoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Nu tvivlar jag ju dock väldigt starkt på att någon unge på 11 bast skulle lyckas bli en moderator här..
Sen vore det ju intressant att veta hur du har koll på åldrarna på moderatorerna här, då du gnäller så förbannat.
Eller vill du bara skryta om att du minsann är äldre, och därmed per automagik bättre än resterande medlemmar? Du verkar då vara utav en sådan kvalisort.

Hur jag har koll på åldrarna, tror mig, när du blir 50, kommer du också äga koll på tankebanor inom... såtillvida att du äger nödvändig intelligens. Den känner jag dock inte till, då jag inte känner dig närmare.

Du är kring 30 med svag intelligens. Alternativt mycket yngre med hybris, hur rätt ute är jag?

Jo, jag skryter lite, har varit med sedan flashback föddes, och innan dess... skriv något intressant jag inte sett redan...
Senast redigerad av xerxesdoe 2014-02-20 kl. 00:52.
2014-02-20, 00:49
Medlem
Citat:
Men spridningen vad det gäller ålder, hur står det till med den på flashback? Du kan åka land och rike runt precis som jag, men du är fortfarande 20 år... och jag 50...

Det blir lite skevt när jag blir modererad av en yngre förmåga, bara för att denne inte äger livserfarenhet att inse vad det är man skriver...

Av det skälet, tycker undertecknad, att modererandet i flashback, minst skulle krävas, en ålder på 40... annars blir det absurt... inte sant?
Hur menar du att man skall styrka sin ålder då? Genom att skicka in en bild på sig själv, ens ID-handling samt en skylt med användarnamnet?
EDIT:
2014-02-20, 00:54
Medlem
Jag tror att ts har fått en varning, och nu är det en massiv nerdrage som vill härja och väsnas.
2014-02-20, 00:54
Medlem
xerxesdoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vandermonde
Hur menar du att man skall styrka sin ålder då? Genom att skicka in en bild på sig själv, ens ID-handling samt en skylt med användarnamnet?
EDIT:

Om någon äldre aktiv fanns, så skulle man spotta det enkelt... omognad i personlighet märks.
2014-02-20, 00:58
Medlem
xerxesdoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Jag tror att ts har fått en varning, och nu är det en massiv nerdrage som vill härja och väsnas.

En till, hoppsan... en tonåring har slagit ned klubban... Flashback är dött! Sorgligt... Men det finns ett sätt att kicka moderatorer på... om man kan sina ettor och nollor... puss!
2014-02-20, 00:58
Medlem
Citat:
Om någon äldre aktiv fanns, så skulle man spotta det enkelt... omognad i personlighet märks.
Menar du att du genom att läsa en persons inlägg kan avgöra dennes ålder, eller åtminstone avgöra om den är under eller över 40 år? Vad spelar det för roll egentligen så länge moderatorn i fråga är duktig?
2014-02-20, 01:02
Medlem
xerxesdoes avatar
Citat:
Menar du att du genom att läsa en persons inlägg kan avgöra dennes ålder, eller åtminstone avgöra om den är under eller över 40 år? Vad spelar det för roll egentligen så länge moderatorn i fråga är duktig?

Men snälla du, enheten modererar i enlighet med sina egna livserfarenheter och intelligens... det enheten inte förstår, går per automatik bort. Därmed har flashback blivit ett forum, kontrollerat av och för idioter!

Jag har inget ytterligare att framföra i sak, om ni inte fattar vad jag säger, så är det faktiskt ert intellektuella problem, inte mitt! Ville bara påpeka problemet.

Vakna nu, simma lugnt!
Senast redigerad av xerxesdoe 2014-02-20 kl. 01:04.
2014-02-20, 01:06
Medlem
Citat:
Men snälla du, enheten modererar i enlighet med sina egna livserfarenheter och intelligens... det enheten inte förstår, går per automatik bort. Därmed har flashback blivit ett forum, kontrollerat av och för idioter!

Vakna nu!
Min första fråga ägnades tydligen inte någon uppmärksamhet. Min andra fråga byggde på premissen att moderatorn i fråga är duktig, vilket han/hon rimligtvis inte kan anses vara om han modererar på det sättet du beskriver. Din slutsats verkar inte heller följa från ditt argument.

För övrigt är jag vaken, men avser att gå till sängs. Godnatt!
2014-02-20, 01:53
Medlem
xerxesdoes avatar
Citat:
Min första fråga ägnades tydligen inte någon uppmärksamhet. Min andra fråga byggde på premissen att moderatorn i fråga är duktig, vilket han/hon rimligtvis inte kan anses vara om han modererar på det sättet du beskriver. Din slutsats verkar inte heller följa från ditt argument.

För övrigt är jag vaken, men avser att gå till sängs. Godnatt!

Vi som förstår dessa smattrande ettor och nollor och kan få dom att sjunga i harmoni... äger hela världen... om vi vill...

Lite respekt om jag får be...

God natt!
Senast redigerad av xerxesdoe 2014-02-20 kl. 01:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in